Permalänk
Robot

DIY Hörlursställ

Här är mitt hörlursställ som jag gjorde i träslöjden.

Det är gjort av en plexiglas skiva och en tjock "ståltråd" eller vad man ska kalla det.

Sågade ut en rund plexiglas-platta som botten och böjde stålet, sen borrade jag bara två hål i plexiglaset och stack ner stålet.

Var inte så värst komplicerat, men hade inget annat för mig ^^

Kanske sätter in en diod i plexiglaset, men jag tror nog inte det, vad tycker ni?

Jag ska måla stålpinnen silver sen om jag får tag i nå färg. De hade inget annat i slöjden :/

DIY Hörlursställ

Permalänk
Medlem

Snyggt, det var långt över förväntan (läste beskrivningen och såg framför mig något fult).

Gjorde själv ett hörlursställ i träslöjden, men i trä då

Permalänk
Sötast

Snyggt och enkelt.

Skippa dioden då du isåfall kommer att behöva ha den kopplad någonstans.

Lite synd på att det är vanligt järn, hade varit mycket snyggare med aluminium eller borstad rostfritt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Snyggt, det var långt över förväntan (läste beskrivningen och såg framför mig något fult).

Gjorde själv ett hörlursställ i träslöjden, men i trä då

Gör ett galleri!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Snyggt och enkelt.

Skippa dioden då du isåfall kommer att behöva ha den kopplad någonstans.

Lite synd på att det är vanligt järn, hade varit mycket snyggare med aluminium eller borstad rostfritt.

Jajuste, glömde skriva att jag ska måla stålpinnen silver när jag får tag i nå färg ^^ De hade inget annat i slöjden :/

Glöm inte att rösta

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Härligt, snyggt som attan. Påminner starkt om Philips ställ till Sbc-hp 890 lurarna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Härligt, snyggt som attan. Påminner starkt om Philips ställ till Sbc-hp 890 lurarna

Min brorsa har nå liknande lurar med ungefär samma ställ, och det är där jag har fått inspiration ifrån ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Tack! Du väckte just en extrem inspiration hos mig för mitt Steelseries 5Hv2.
Inte så nyskapande, men du gav mig glada tankar!
8p

Visa signatur

AMD 2,3 ghz x4| Gigabyte GA-MA770-DS3 | Corsair twinx 3gb 800 mhz | Asus 4850 top glaciasor fan| Seagate 500 GB 32 mb cach | Antec 900 | Corsair VX 550 watt |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pillidutten
Tack! Du väckte just en extrem inspiration hos mig för mitt Steelseries 5Hv2.
Inte så nyskapande, men du gav mig glada tankar!
8p

You're welcome ^^ Lägg upp en/ett bygglogg/galleri om det blir något

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

En diod hade vart snyggt men det vägs ner av kabeln som är ofunktionell och ful.
Stilrent.

Permalänk
Hedersmedlem

Stilrent säger jag bara, och riktigt snyggt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Snygg. Kan man få beställa en?
PM:a mig isåfall...

Permalänk
Medlem

Skitsnygg! Kan du göra en och sälja? Som klarar av vikten av 5hv2?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackan50
Skitsnygg! Kan du göra en och sälja? Som klarar av vikten av 5hv2?

Vad väger ett sånt?

Jag tror nog den håller för runt 1kg i alla fall, problemet kan vara om 5hv2 är för långt så att det tar i plexiglaset, men man kan ju lätt böja till en ny pinne

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

satte 10P lite mot mina principer på en sådan pryl men som några skrev så vart man lite glad av att se denna. inte många prylar som brukar skilja sig från mängden Datorer och ändå vara vettiga. Bra jobbat. blir dock ingen på mitt skrivbord Jag hänger mina lurar på skruvar jag dragit i min smala hylla ovan skärmarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Vad väger ett sånt?

Jag tror nog den håller för runt 1kg i alla fall, problemet kan vara om 5hv2 är för långt så att det tar i plexiglaset, men man kan ju lätt böja till en ny pinne

Den väger nog inte mer än 0,5kg och pinnen måste vara mer än 15cm. Måste också se till så foten Inte tippar över framåt pågrund av vikten

Permalänk
Medlem

trevligt ställ, passar faktiskt in på många ställen.

Antar att du gillar ordet "plexiglas" ?
Läs en gång till hehe.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

10p! Hemmapill ska det va

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
satte 10P lite mot mina principer på en sådan pryl men som några skrev så vart man lite glad av att se denna. inte många prylar som brukar skilja sig från mängden Datorer och ändå vara vettiga. Bra jobbat. blir dock ingen på mitt skrivbord Jag hänger mina lurar på skruvar jag dragit i min smala hylla ovan skärmarna.

Ja det funkar ju också

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackan50
Den väger nog inte mer än 0,5kg och pinnen måste vara mer än 15cm. Måste också se till så foten Inte tippar över framåt pågrund av vikten

Ok, men det ska nog gå att fixa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
trevligt ställ, passar faktiskt in på många ställen.

Antar att du gillar ordet "plexiglas" ?
Läs en gång till hehe.

Ojdå ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeecor
10p! Hemmapill ska det va

Självklart! Man lär sig mycket + att det är gratis (material från skolan)

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Fint faktiskt!
Har själv träslöjd 1 gång i veckan,detta går la på ca 15 min så det är bara hojta till på Pm ifall någon vill beställa utav mig.

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xkurdi
Fint faktiskt!
Har själv träslöjd 1 gång i veckan,detta går la på ca 15 min så det är bara hojta till på Pm ifall någon vill beställa utav mig.

Reklam i mitt galleri?

Själv har man två gånger i veckan, haha!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Reklam i mitt galleri?

Själv har man två gånger i veckan, haha!

Klart, trodde det var julafton och du lät mig..men nehe!
Nejdå ber om ursäkt.
Känndes onödigt att starta en tråd om ditt galleri för att länka din bild för att sedan skriva att jag kan tillverka sådanna mot en liten peng.

Vilken klass går du i / skola? Hur kan ni ha råd med 2 träslöjdslektioner...
Btw, har hållit på med en serveringsbricka sedan jag började årskurs 8, snart är denna terminen över också och den är fortfarande inte klar.
Inte så konstigt, har en möbel snickare till lärare..: /

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Avstängd

Gör ett till mig med så köper jag det för 200kr ^^

Va snyggt tycker jag..Nu ligger mina hörlurar på databordet i en hög typ =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xkurdi
Klart, trodde det var julafton och du lät mig..men nehe!
Nejdå ber om ursäkt.
Känndes onödigt att starta en tråd om ditt galleri för att länka din bild för att sedan skriva att jag kan tillverka sådanna mot en liten peng.

Vilken klass går du i / skola? Hur kan ni ha råd med 2 träslöjdslektioner...
Btw, har hållit på med en serveringsbricka sedan jag började årskurs 8, snart är denna terminen över också och den är fortfarande inte klar.
Inte så konstigt, har en möbel snickare till lärare..: /

En vanlig lektion och en elevensval som jag har valt till ^^
Jag går i 9an.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Gör ett till mig med så köper jag det för 200kr ^^

Va snyggt tycker jag..Nu ligger mina hörlurar på databordet i en hög typ =P

Man kanske borde börja göra sån hära Vad har du för hörlurar? Skicka ett PM

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Rätt så intressant, får mig att fundera på att fixa eller göra ett eget hörlursställ, för annars hörlurarna är i vägen ofta när jag använder högtalarna och så.

Men på ditt ställ, en diod skulle vara överdrift faktiskt

Permalänk
Medlem

Jaha.
Men du måste nog gå i montesoriskola för o ha elevens val 1 gång per vecka
Jag har det 1 gång i månaden och då är jag ledig, p.ga jag har skolidrott (tränar med skollaget i fotboll 1 gång per vecka (1h)).
4 Sånna träningar i månaden = 4h.
Elvensval är 4h så då blir jag ledig!

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xkurdi
Jaha.
Men du måste nog gå i montesoriskola för o ha elevens val 1 gång per vecka
Jag har det 1 gång i månaden och då är jag ledig, p.ga jag har skolidrott (tränar med skollaget i fotboll 1 gång per vecka (1h)).
4 Sånna träningar i månaden = 4h.
Elvensval är 4h så då blir jag ledig!

Vad är en montesoriskola? Jag går i en skräpig skola i luleå så det är inget lyx eller vad det nu menas med det

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

skitfint. 10p!

btw, dinns nite sådana här att köpa någonstans? har letat desperat efter något liknande men aldrig funnit.. om det är någon som vet var man kan hitta dom, snälla, sänd ett pm! skulle vara till stor hjälp!

OT: Skitnice

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rafferaffe
skitfint. 10p!

btw, dinns nite sådana här att köpa någonstans? har letat desperat efter något liknande men aldrig funnit.. om det är någon som vet var man kan hitta dom, snälla, sänd ett pm! skulle vara till stor hjälp!

OT: Skitnice

Tack

Vet inte om man kan köpa någonstans, men om jag gör någon fler kan du ju alltid köpa av mig ^^ Skicka ett PM

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Gör en till mig med!

Permalänk

Snyggt! Mycket enkelt med.

Jag slänger jämt mitt headset på golvet, nästan så man blir lite sugen på att att göra något liknande

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D - Intel i7 920 + NH-D14 @ 4.0 GHz - Asus P6T deluxe V2 - OCZ XTC Platinum 6 GB 1600Mhz - Radeon HD5870 2GB - 2st 74GB Western Digital VelociRaptor (Raid0) - 3 stycken Samsung 2233rz (Eyefinity)