Lock On Flaming Cliffs 2.0

Permalänk
Medlem

Lock On Flaming Cliffs 2.0

Igår kom tydligen uppdateringen/addonet till Flaming Cliffs som gör det multiplayerkompatibelt med DCS: Black Shark.

Citat:

LockOn: Flaming Cliffs 2

PRESS RELEASE

The Fighter Collection and Eagle Dynamics Release Lock On: Flaming Cliffs 2 Upgrade

DUXFORD, UK, March 26, 2009 - The Fighter Collection and Eagle Dynamics have released Lock On: Flaming Cliffs 2. This is an upgrade to the unofficial Lock On: Flaming Cliffs add-on. Lock On: Flaming Cliffs 2 features all the flyable aircraft of Lock On: Flaming Cliffs and includes several fan-requested updates to aircraft, sensor, and weapon systems. Lock On: Flaming Cliffs combines a large stable of modern U.S. and Russian aircraft to fly over Russia and Georgia with game play for both casual and hardcore flight simulation enthusiasts.

Lock On: Flaming Cliffs 2 features the same world environment and game functionality as the Digital Combat Simulation (DCS) series and is online compatible an updated copy of the Ka-50 attack helicopter simulation DCS: Black Shark www.digitalcombatsimulator.com. Lock On: Flaming Cliffs 2 allows Lock On pilots and Black Shark pilots to now fly online together in both cooperative and head-to-head online play.

Hela pressreleasen:
http://lockon.co.uk/index.php?end_pos=2273&scr=default

Information om vad som uppdaterats:
http://lockon.co.uk/index.php?end_pos=1671&scr=default

Ville bara dela med mig av nyheten!

Permalänk
Medlem

Köpte det direkt och är otroligt nöjd! Allmänt bättre men framförallt snyggare och stabilare!

Ett måste för alla stridsflygsälskare!

Jag kan ju även tipsa att ni INTE behöver ha FC1 för att köpa det. Ni behöver inte heller gräva upp skivan till LockOn då ni bara behöver filerna som finns lite varstans på internet.

Tydligen så fungerar ganska många mods till FC1 riktigt bra med. Kolla in forumen för workarounds!

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

Jepp, jag köpte det också efter att ha lirat lockon sen 2003 samt blackshark sen förra året.

Grymt bra och mycket schyssta uppdateringar, bland annat ain!

Vill ni lira online så hojta till!

Permalänk
Medlem

Wingman sökes

Tja!
Jag är grymt intresserad av att lira online "elcapitan"! Letar efter en wingman faktiskt då de gamla brothers in arms sviker när det gäller flygsim
Kanske att jag får med brorsan om jag tjatar lite =P

Har du lust att börja spela lite ihop (sen när jag köpt spelet) så maila mig på christian.djurberg [at] gmail.com eller adda mig på msn crichaan [at] hotmail.com
Har du Steam?

Hade lite frågor till "Raven6z" oxå.
Att man inte behövde FC1 visste jag, men om att man inte behöver LockOn och att "filerna finns lite varstans på internet" undrar jag lite över. Vad innebär lite varstans på nätet? Menar du att det räcker med ett fåtal filer vid installationen av FC2 som går att finna på nätet och i så fall vilka och var? Räcker det om man har en version av LockOn på datorn redan om ni förstår vad jag menar? Du behöver alltså inte ens installera vanliga gamla LockOn Först?

Sen undrar jag lite då jag tyckte de verkar gjort om lite på LockOn:s sida, Var finner jag FC2? Behöver jag köpa det lr är det bara en uppdatering? Tyckte det bara var härom dagen då det precis hade släppts som det fanns att köpa "digitalt" över nätet att ladda ner, men nu ikväll när jag skulle köpa det och ladda ner så fanns det helt plötsligt bara som "Download" så jag tankar det nu som torrent (från LockOn:s egen sida lockon.co.uk) Var dock bara på 2 - 3 Gig och jag hade för mig att det skulle vara på 6 ca, tyckte jag såg det nån stans på nätet tidigare. Var köpte du det?

Vore kul att flyga lite med er när jag inhandlat det!
Just nu skall jag bara bygga klart joystick "ställningen" så att man får en bekväm flygställning

/D(eath)horse
aka
Blue Angel

Permalänk
Medlem

Du behöver ha en installerad version av antingen första Lock On eller Flaming Cliffs för att kunna installera Flaming Cliffs 2. Vad Raven menar tänker jag inte gå in på här, för det bryter dels mot reglerna och är dels rätt uppenbart.

Du köper Flaming Cliffs 2, men det är egentligen en "addon" till Lock On/FC1. Detta på grund av licensproblem i västvärlden eftersom Ubisoft äger rättigheterna till Lock On i väst. Hade vi bott i ryssland hade vi kunnat köpa Flaming Cliffs 2 och installera utan något krav på de tidigare versionerna - då Ubisoft inte gav ut Lock On där.

Men kort sagt, köp Flaming Cliffs 2 och installera efter du installerat någon av de tidigare versionerna.

Än så länge är enda versionen som finns (www.lockon.co.uk) en download-version som är på 2.24GB.

Jag flyger online ibland, men kommer inte bli så mycket framöver för jag har rätt fullt upp med plugget. Nickar samma som här när jag är online, ses i skyarna!

Edit: Tänkte lägga ni en länk till den officiella FAQen, då den innehåller mycket bra information om någon annan undrar något.
http://lockon.co.uk/index.php?end_pos=1849&scr=default