Kan man modifiera en nint DS v.1 AC adapter

Permalänk

Kan man modifiera en nint DS v.1 AC adapter

Tja

Har en Nintendo ds laddar till den första versionen som passar de britiska elkontakterna och jag undrar om det är möjligt att byta ut den till kanske en usb kontakt så man kan ladda sitt ds i datorn eller om de finns andra alternativ?

Vill gärna ha tips och råd hur jag ska gå till väga isåfall

Permalänk
Medlem

Borde nog inte vara några problem.
Min DS Lite står att den vill ha 5,2V 450mA och USB utgången kan leverera mellan 4,75V och 5,25V max 500mA.

Vet dock inte vilka stift i kontakten till DS:en du skall löda till

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piGGen
Borde nog inte vara några problem.
Min DS Lite står att den vill ha 5,2V 450mA och USB utgången kan leverera mellan 4,75V och 5,25V max 500mA.

Vet dock inte vilka stift i kontakten till DS:en du skall löda till

Ok, d borde de ju funka men om jag skulle koppla fel och det kortsluter sig är den lilla volten tillräcklig för stt förstöra min dator?

Permalänk
Medlem

kanske inte förstöra men säkringen i nätagget skulle nog gå, tror jag.

Hittade detta på http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml

Dedicated charger mode:

A simple USB charger should short the 2 data lines together. The device will then not attempt to transmit or receive data, but can draw up to 1.8A, if the supply can provide it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piGGen
kanske inte förstöra men säkringen i nätagget skulle nog gå, tror jag.

Hittade detta på http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml

Dedicated charger mode:

A simple USB charger should short the 2 data lines together. The device will then not attempt to transmit or receive data, but can draw up to 1.8A, if the supply can provide it.

Tack för hjälpen :)! informationen har hjälpt mig mycket och jag ska nu ta och testa om de funkar, gjorde något liknande fast att vi kopplade två mindre chassi fläktar och även två lysdioder till en usb kontakt som faktiskt funkade alltihop

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köra med en reseadapter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrDante
Varför inte bara köra med en reseadapter?

Hade ingen lust att lägga pengar bara när jag har en vanlig svensk laddare till ds redan så jag ville testa för skojs skull