Permalänk
Medlem

SC2 krånglar!

Tjena! Varje gång jag startar SC2 så blinkar start skärmen det är väll inget större problem. Men 9 av 10 gånger så kraschar spelet. Notera att spelet endast kraschar innan jag har loggat in. När jag väll har loggat in i spelet fungerar det suveränt. Det känns lite som rysk roulette atm

Min dators komponenter är följande.

GTX 260 x2 SLI
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz
Cooler Master Dominator 690
Asus M4N72-E, sAM3
500GB Hitachi Deskstar
4gb Corsair (Ramminnet)
750W Corsair (nätagg)

Jag har testat att installera om SC2 och även att installera om mina drivrutiner till grafikkortet och jag använder givetvis dem nyaste drivrutinerna.

Tack på förhand!

Mvh BlommaN

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Yes, det är fel på dom drivisarna för just SC2. Hade samma problem, backade ett snäpp och nu blinkar inte skärmen längre vid uppstart av SC2 och krasherna återkommer inte i Sc2. Googla på felkoden du får när spelet krashar så ser du att det är vanligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iopus
Yes, det är fel på dom drivisarna för just SC2. Hade samma problem, backade ett snäpp och nu blinkar inte skärmen längre vid uppstart av SC2 och krasherna återkommer inte i Sc2. Googla på felkoden du får när spelet krashar så ser du att det är vanligt.

Tack så hemskt mycket för det snabba och hjälpande svarat! Jag fixade drivrutinerna 197.25 och det funkar perfekt! Tack så mycket <3

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag har ett liknande problem, direkt efter att jag har loggat in och tryckt på Enter så blir skärmen svart... man hör bakgrundsmusiken i ca 10-15 sekunder och sen hackar den, likt bluescreen. Sen dör datorn. När jag kollar eventloggen efteråt så hittar jag inget felmeddelande över huvudtaget, men jag gissar på att det är grafikkortet/drivrutinerna som är felet.

Använder Radeon x1950 Pro, versionen på drivrutinen är: 8.593.100.0

Har letat runt efter äldre versioner men hittar inget, någon som har lust att hjälpa till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperCharles
Jag har ett liknande problem, direkt efter att jag har loggat in och tryckt på Enter så blir skärmen svart... man hör bakgrundsmusiken i ca 10-15 sekunder och sen hackar den, likt bluescreen. Sen dör datorn. När jag kollar eventloggen efteråt så hittar jag inget felmeddelande över huvudtaget, men jag gissar på att det är grafikkortet/drivrutinerna som är felet.

Använder Radeon x1950 Pro, versionen på drivrutinen är: 8.593.100.0

Har letat runt efter äldre versioner men hittar inget, någon som har lust att hjälpa till?

Kanske någon på det officiella forumet som har liknande problem
Kan inte skada att titta iaf

Alternativt kan du ge mig betan så kan ja prova om det är något fel på själva spelet

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Kanske någon på det officiella forumet som har liknande problem
Kan inte skada att titta iaf

Alternativt kan du ge mig betan så kan ja prova om det är något fel på själva spelet

hahaha