Live-codes.com xbox live points

Permalänk

Live-codes.com xbox live points

Hejsan, för ett tag sedan blev jag tipsad om den här sidan" http://www.live-codes.com/ " De har b.la billiga live points.

Jag försökte igår beställa där ifrån men man behövde knappa in sitt mobilnummer där man sedan får en kod (eller om det var själva live points-koden) och då kunde man bara välja mellan UK och Irland, nån som beställt där ifrån?

Jag är i akut behov av live points för att köpa mw2 map pack och vill helst slippa att köpa från xboxen pga höga priser.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Använd dig utav http://cheapxboxlivecodes.com så slipper du ange telefon, du får en fotokopia utav koden på ditt mail istället.

Permalänk

Det är det som är själva problemet, de har inte poängen i lager. Jag skickade ett mail till dem och frågade så då märker jag om deras "live e-mail support" verkligen stämmer

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Re: Live-codes.com xbox live points

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samurai237
Hejsan, för ett tag sedan blev jag tipsad om den här sidan" http://www.live-codes.com/ " De har b.la billiga live points.

Jag försökte igår beställa där ifrån men man behövde knappa in sitt mobilnummer där man sedan får en kod (eller om det var själva live points-koden) och då kunde man bara välja mellan UK och Irland, nån som beställt där ifrån?

Jag är i akut behov av live points för att köpa mw2 map pack och vill helst slippa att köpa från xboxen pga höga priser.

Jag har beställt ifrån live-codecs 3 ggr. Första gången beställde jag points och Live Guld gick kanon fick koderna mailade till mig, andra gången beställde jag bara points, men tredje gången beställde jag också bara points men jag fick en kod som jag inte kunde aktivera. Jag blev tvungen att ringa till xbox supporten, de höll på att reda ut saken i över två veckor och tillslut fick jag en ny kod utav dem istället.

Efter första inköpet började jag få nyhetsbrev ifrån Live-codes.com och detta stod i ett av dem som kom några dagar efter att jag hade varit i kontakt med supporten:

Citat:

Warning

It seems that Microsoft are now locking the regions on points codes for some countries. As far as we are aware at the moment it is only affecting Sweden and Norway. Unfortunately this means that any of our customers from here will no longer be able to buy codes from us, they will need to be bought locally.

pga. detta kanske de har infört att man måste fylla i sitt mobil nummer.

Permalänk

Re: Re: Live-codes.com xbox live points

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piGGen
Jag har beställt ifrån live-codecs 3 ggr. Första gången beställde jag points och Live Guld gick kanon fick koderna mailade till mig, andra gången beställde jag bara points, men tredje gången beställde jag också bara points men jag fick en kod som jag inte kunde aktivera. Jag blev tvungen att ringa till xbox supporten, de höll på att reda ut saken i över två veckor och tillslut fick jag en ny kod utav dem istället.

Efter första inköpet började jag få nyhetsbrev ifrån Live-codes.com och detta stod i ett av dem som kom några dagar efter att jag hade varit i kontakt med supporten:

pga. detta kanske de har infört att man måste fylla i sitt mobil nummer.

Så detta innebär alltså att man inte kan köpa live points från andra engelska points-försäljare heller?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

kanske kan det vara så, tyvär.

Ingen annan som testat någon annan sida som kan svara lite bättre på detta?

Permalänk

Jag har nu köpt 2000 poäng från xbox live. Det blev ändå bara kring 25 kr dyrare än att köpa från nån engelsk site.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det jag gillade med just Live-codes.com var att jag slapp köpa via xbox live, eftersom jag hade lite problem med att få bort mitt betalkort från sidan när jag väl hade knappat in det en gång, men jag fick ändå koden mailad direkt.
En engångs betalning på Live var det enda jag ville göra men de sparade mitt kort ändå.

De kanske har ändrat detta nu men jag kommer nog att fortsätta att köpa förbetalda kort ändå.

Permalänk
Medlem

En medlem på Spelforum.nu köpte nyligen Live Guld från http://cheapxboxlivecodes.com utan problem.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
En medlem på Spelforum.nu köpte nyligen Live Guld från http://cheapxboxlivecodes.com utan problem.

Det är skillnad på guld-medlemskap och microsoft points. Microsoft points är regionslåsta vilket guld inte är. Microsoft har tydligen blivit ännu strängare gällande points nu.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag köpte via länken som op postade förra året. Gick skitbra. Fick koden direkt.
Suger däremot fett om det är som piggen säger att man inte kan göra det längre. Jag som hade planerat storshopping när inkomstflödet sätter igång igen

Permalänk
Medlem

Piggen när var det du fick mailet om att live pointsen blivit regions låsta ?
Handlade nämnligen points för ca 1,5veckor sedan och det var inga problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samurai237
Det är skillnad på guld-medlemskap och microsoft points. Microsoft points är regionslåsta vilket guld inte är. Microsoft har tydligen blivit ännu strängare gällande points nu.

Okej! Missade att det stod "points".

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
Piggen när var det du fick mailet om att live pointsen blivit regions låsta ?
Handlade nämnligen points för ca 1,5veckor sedan och det var inga problem.

Mailet är daterat 2009-12-10. Men om du har lyckats inhandla nyligen kanske det inte är så farligt längre.
Har varit lite rädd nämligen att behöva ringa supporten igen och behöva vänta ca 2 veckor på att man skall få en ny kod om den man köpt inte hade funkat.