Permalänk
Medlem

Ny dator, 11.000 budget.

Hejsan tänkte beställa hem en ny dator med ett simpelt ändamål att spela,
Har satt ihop följande med lite råd där och här, tänkte bara kolla med er innan jag köper hem.
Består av följande
Cougar 700w PSU
x2 powercolor hd 5850 pcs
Antec three hundred
Upgraderings paket (ifrån inet) med ett fint moderkort, Amd processor black edition, (den senaste) och a data 4 gig ( 3999kr så det är ett givet pris i min åsikt för det)
500 GIG SAMSUNG SPINPOINT
det hela landar på 11.200 kr och jag hoppas på en eventuell prissänkning snart, då jag köper den vid nästa lön!

allt inom 11.200 och neråt är välkommet!
Har dvdläsare

Det enda jag behöver är själva burken!
Skulle inte bangat på att köra med en 5970 men det hela gör att jag behöver köpa ett dyrare chassi också, så det spräcker min budget som redan är vääldigt utsträckt

Permalänk
Medlem

skulle starkt rekommendera ett annat chassi om du ska köra cf, kommer nog bli rätt så trångt. ett fractal design r2 skulle nog vara bättre

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Medlem

byt grafikkorten mot Ett 5870, tror knappast att du behöver 2 5850 i dagens värld, vänta ett år kanske så har priset sjunkit en aning, DÅ slår du till på det andra, bespara dig den extra värmen och oväsendet från lådan ett tag iaf

vilken upplösning spelar du i?

Permalänk
Medlem

teh ruben, kanske sant det du säger, men jag känner lite så att en gång vill jag slå till sedan vänta riktigt länge innan jag bryr mig om att lägga ned mer pengar på datorn,
Min skärm är i 1680x1050 (22 21 tum något)
Har dock en ide om att ibland köra via en hdmi kabel eller liknande till min 32 tums tv jag har i mitt rum, om ett 5870 skulle klara av att köra lättare spel eller en fin film till den skulle det vara bra,
Men då är frågan, Vad skulle jag bäst kunna göra för att få en fin dator som jag sedan kan upgradera till två 5870 kort i framtiden? sänker gärna budgeten en aning om det skulle gå isf!

Fabbe
Tack så mycket för tipset! kollade på det på youtube och det verkar helt klart fräscht!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasbk
Men då är frågan, Vad skulle jag bäst kunna göra för att få en fin dator som jag sedan kan upgradera till två 5870 kort i framtiden? sänker gärna budgeten en aning om det skulle gå isf!

Enkelt, här har du

Nätagget är lite overkill, men då kan du iaf trycka in ett par diskar till och ett 5870 till lite senare