Varför The Phantom Menace suger

Permalänk

Varför The Phantom Menace suger

En lång review men den är värd varenda minut.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Helt underbar!

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Ja, vad ska man säga. SW 1 är verkligen dålig.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Hedersmedlem

tror jag gick i trean eller fyran när jag såg den. Var ju inte direkt som man hade koll på handlingen utan det var bara mycket häftiga saker som hände så jag var nöjd

Permalänk
Hedersmedlem

Missa inte heller att han även har recenserat fler filmer (mest star trek).

Permalänk

Killen är ett geni och ligger på topp 20 listan, mycket tack vare denna review som sett av över 750.000 på två veckor! Kommer att bli en klassiker!

Det var länge sen jag hade så här roligt!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk

Finns flera bra recentioner på TPM som mera koncentrerar sig på Jedi-riddarnas tveksamma karaktärer och den otroliga dumhet de visar. Den här tex:

http://ndgpD6QZaow&NR=1

Den här om episod 2 är ännu bättre. Om man upptäcker att det finns en konspiration som ämnar att förgöra en och man villigt fortsätter att göra precis det som konspiratörerna vill är man inte otroligt korkad?

http://FprOoBO5Tzo&NR=1

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem

HAHA. Trodde inte det skulle vara så roligt.

The Phantom Menace suger verkligen ja. Bara karaktären Jar Jar Binks får mig att dampa.
Attack of the Clones suger lika mycket. Revenge of the Sith klarar sig från suggränsen, faktiskt en bra film jämfört med Episode I och Episode II.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Vad som är lite förvånande är att inga av dessa recensenter tar upp den kanske mest självklara slutsatsen av prequel-katastroferna. Att Lucas medvetetet ville göra slut på "Star Wars-mytologin" och dess pompösa nördiga fans (jag är en av dom).

Det är ju resultatet av att man i en helt onödig scen ger "Kraften" en vetenskaplig förklaring. Totalt krossning av mytologin från orginal-trilogin.

Och hur i all sin dar kan Yoda säga att Anakin är för gammal för att bli en Jedi när han inte hade något emot att träna Luke som var minst dubbelt så gammal!? Totalt förakt för orginal-trilogin. Rena rama käftsmällen.

Och hur kan man fylla tre filmer med moraliskt tvivelaktiga, korkade och handlingsförlamade Jedin som ackompanieras av lika korkade och handlingsförlamade politiker, politiskt svammel och problem rörande skatter? Fanns något av detta i orginalet? Totalt förakt för orginal-trilogin!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk

Snart kommer det en recension på episod 2!

Hoppas den blir lika roligt som den första!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk

Dessa måste ses när jag kommer hem ikväll

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

"Now we see that evil always will triumf, because good is dumb!"

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Helt underbart!

Han har så rätt när han påpekar att det inte finns någon riktig huvudroll och allt bara är en stor gröt.

Obi borde ha varit huvudrollen givetvis och hela filmen borde ha byggts runt honom istället.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Även om filmerna inte är de bästa verkar ju den killen pantad, bara för att filmen inte är som andra filmer så är den ju inte dålig. Och att han sedan klagar på att det händer mycket? Det är ju högst subjektivt, jag avskyr filmer där det inte händer mycket i scenerna och vill gärna att det finns mycket olika saker i bakgrunden, då aktiverar man iaf hjärnan lite.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, den var bättre än vad jag trodde den skulle vara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memento mori
Snart kommer det en recension på episod 2!

mkxQ6HYDwIA

Hoppas den blir lika roligt som den första!

Slit inte ut f5 knappen bara, trailern för EP1 kom i september och hela släpptes i december.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Även om filmerna inte är de bästa verkar ju den killen pantad, bara för att filmen inte är som andra filmer så är den ju inte dålig. Och att han sedan klagar på att det händer mycket? Det är ju högst subjektivt, jag avskyr filmer där det inte händer mycket i scenerna och vill gärna att det finns mycket olika saker i bakgrunden, då aktiverar man iaf hjärnan lite.

hans röst tål jag inte heller, ungefär som engelskans motsvarighet till östgötska.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
hans röst tål jag inte heller, ungefär som engelskans motsvarighet till östgötska.

Förjävlig röst =S

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Även om filmerna inte är de bästa verkar ju den killen pantad, bara för att filmen inte är som andra filmer så är den ju inte dålig. Och att han sedan klagar på att det händer mycket? Det är ju högst subjektivt, jag avskyr filmer där det inte händer mycket i scenerna och vill gärna att det finns mycket olika saker i bakgrunden, då aktiverar man iaf hjärnan lite.

Vet inte om du sett filmen eller ej men allt han säger är ju sant. Det är som om Lucas fick sig en rejäl headbump när han skrev den. Stora hål i storryn.

Permalänk
Medlem

Det jag inte fattar (i någon starwars-film) är hur extremt dåligt Luke och Leia (orkar inte googal upp namnen) spelar. Sjukt korkad dialog hela tiden. Prova att säga en replik som Luke levererar, idioti!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Berättarrösten är ju fan grädden på moset. Blev liiite segt framåt de sista delarna. Trots det, med lätthet den bästa recension jag sett. En veritabel slaktning som dryper av ironi.

Permalänk

Äntligen!

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Fan vilken bra start på "morgonen". Nu blev jag glad!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

haha.
who is fucking with my medecin

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Vad fan är dealen med snubbens röst? Förstår inte hur ni orkar lyssna på han i flera minuter.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Vad fan är dealen med snubbens röst? Förstår inte hur ni orkar lyssna på han i flera minuter.

forsätt tittat det går inte att ogilla en review av Jame Gumm

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Inte lika klockren som TPM-recensionen. Gapskrattade dock i part 5 när han räknade upp allt man inte ska göra när man stilar för brudar!!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memento mori
Och hur i all sin dar kan Yoda säga att Anakin är för gammal för att bli en Jedi när han inte hade något emot att träna Luke som var minst dubbelt så gammal!? Totalt förakt för orginal-trilogin. Rena rama käftsmällen.

eller så var det så att de fanns lite mer jedi's då när anakin var liten, jediskolor osv, lite annorlunda när vi kommer till luke då han är en av väldigt få kvar, inte lika lätt att välja och vraka... och han var mer än dubbelt så gammal

men ja, den nya trilogin är verkligen sjukt usel

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Vad fan är dealen med snubbens röst? Förstår inte hur ni orkar lyssna på han i flera minuter.

Du menar flera timmar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Vad fan är dealen med snubbens röst? Förstår inte hur ni orkar lyssna på han i flera minuter.

Det märks att han förställer rösten, då han spelar en karaktär som i sin tur recenserar filmerna.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481