Warcraft 3 problem med windows 7

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 problem med windows 7

Hej jag köpte nyligen nya delar till min dator och installerade även windows 7, alla spel funkar perfekt men inte warcraft 3.

Installation går igenom smärtfritt, men sen när jag ska köra wc3 så får jag färgernas krig på datorn, som om grafikkortet är sönder jag hör ljudet men inget mer. Det är nytt och bra saker i datorn så det är inte problemet, jag har tittat på forums och har inte riktigt hittat nån med samma problem men jag har testat o köra med xp sp3 o vista sp2 som compatibillity mode även som administratör.
Någon som har nån ide?

Tackar för svar!

Permalänk
Medlem

är nog inget med w7 ska du se.. sitter själv på w7 och wc3 funkar till 100% utan några problem för mig.. och behöver inte köra som admin eller i kompatibelt läge

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Har du den senaste patchen installerad?
det brukar fixa det mesta ;P

Permalänk
Medlem

Försökte installera patchen men fick upp ett meddelande: The patch could not be applied because it does not match file checksum. bla bla, men jag förstår inte riktigt hur patchen skulle kunna hjälpa eftersom jag inte ens kommer till start sida på spelet, nått är skumt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ja011
Försökte installera patchen men fick upp ett meddelande: The patch could not be applied because it does not match file checksum. bla bla, men jag förstår inte riktigt hur patchen skulle kunna hjälpa eftersom jag inte ens kommer till start sida på spelet, nått är skumt.

testa att installera om wc3 och se om det funkar eller testa i XP mode om du har Ultimate

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Har testat, ingen ändring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ja011
Försökte installera patchen men fick upp ett meddelande: The patch could not be applied because it does not match file checksum. bla bla, men jag förstår inte riktigt hur patchen skulle kunna hjälpa eftersom jag inte ens kommer till start sida på spelet, nått är skumt.

File checksum = Filen är corrupt, det kan vara antagligen WC3 eller din patch som är corrupt, är det WC3 så testa att installa om WC3, är det spelet tanka ner patchen igen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Lyckades få ner senaste patchen men ingen ändring, kan det vara någon codec jag måste ladda ner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ja011
Lyckades få ner senaste patchen men ingen ändring, kan det vara någon codec jag måste ladda ner?

Låter högst otroligt.

Har du testat att ladda ner spelet via Battle.net?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Inaktiv

Lägg spelet på systemhårddisken!
Det funkar inte annars!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HampStamp
Lägg spelet på systemhårddisken!
Det funkar inte annars!

hehe, högst otroligt, själv har man kört wc3 på xp, vista, win7, på andra hdds, usb minnen och externa hårddiskar xD...

min fråga.. har du testat något annat spel?, har du installerat senaste drivrutinerna för grafikkortet, uppdaterat ditt win 7?

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

om du inte redan gjort det så regga dig på battlenet och skriv in dina wc3 nycklar: https://eu.battle.net/login/login.xml?ref=https://eu.battle.n...

därefter kan du tanka hem spelen därifrån hur många ggr du vill, fullt patchade från start. det borde fixa problemet.

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaE:

Låter högst otroligt.

Det tyckte jag med, alltså att det lät högst otroligt att codecinstallation skulle hjälpa, men efter att ha läst kommentarerna på en youtubevideo som visade uppstartsproblem med warcraft 3 så testade jag ändå att ladda ner K-Lite Codec Pack 8.1.0 och det gjorde hela skillnaden!

Innan dess hade jag suttit i ett par timmer och försökt alla möjliga kompatibilitetslägen, att stänga av skärmsläckar- och energisparfunktioner, "disable desktop composition", ominstallera, läsa på forum osv... men det var till slut codecinstallationen som gjorde skillnaden.

Egentligen är det inte så konstigt heller eftersom spelet startar med den klassiska lilla introduktionsvideo blizzard kör i sina gamla spel. Däremot är det underligt att codecen inte installeras med spelet.