Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Problemet med sådana spel är retards. Lirar sällan ensam i ett 5v5. Vilka games man än kör så får man med 90% chans ett tard med sig i teamet.

Visa signatur

Radeon HD 5770 1GB GDDR5, MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI ATX, AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2 2MB TX650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejmoj
Problemet med sådana spel är retards. Lirar sällan ensam i ett 5v5. Vilka games man än kör så får man med 90% chans ett tard med sig i teamet.

Beror lite på vilken rating man kör på dock. Har själv klättrat från 1400-träsket till att nu ligga och sniffa på 1700. Har väl en 1680 just nu. Det är sällan man får någon total idiot så högt, men visst, det händer.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Matchmaking när ska det bli normaliserat, får seriöst köra 1v5 varje gång, och vinna. så jävla tråkigt zzzz iofs var PSR samma i början - men man kan ju tycka att den borde läsa igenom PSR statsen något också när den matchar folk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FelixJ
Matchmaking när ska det bli normaliserat, får seriöst köra 1v5 varje gång, och vinna. så jävla tråkigt zzzz iofs var PSR samma i början - men man kan ju tycka att den borde läsa igenom PSR statsen något också när den matchar folk

Mmmm, så jävla drygt med en massa 1200psr 100% em pajasar som firstpickar scout och feedar järnet.. De borde sätta en minst 100 spel, max 25% em och minst 1600 psr spärr på Matchmaking!

Det ska vara ett privilegium, inte något som folk spelar sitt första spel i..
Mitt första MM spel så var jag orange, alla andra i mitt lag hade tillsammans under 15 spel spelade och låg alla under 1500 psr (jag är 1860), när det var min tur så hade mitt lag pickat 4 melee agi... Trodde jag skulle börja gråta

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
när det var min tur så hade mitt lag pickat 4 melee agi... Trodde jag skulle börja gråta

Hamnar ofta i sådana situationer, brukar inte bry mig om att picka något som är bra för laget då det ändå är kört. Brukar passa på att spela någon hero jag inte spelar så ofta, man förlorar ju ändå.

Tycker dessutom att S2 är lite för "gåtfulla" av sig, det tycker jag INTE om!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

http://data.fuskbugg.se/skalman01/hon%202010-04-04%2002-01-42...
detta var ett riktigt roligt game. ÄLskar att skaffa whispering helmet puzzlebox abyssal skulle sen som djur skaffar du ett creep med mycket skada, vargen som ger damage aruan sen range saken som slowar. Du kommer göra runt 1000 skada på en sekund. Bästa är jö att alla creeps får 522 speed när du drar igång ulti.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Beror lite på vilken rating man kör på dock. Har själv klättrat från 1400-träsket till att nu ligga och sniffa på 1700. Har väl en 1680 just nu. Det är sällan man får någon total idiot så högt, men visst, det händer.

Nej det är sant, ligger på 1670 och brukar köra 1600/1650+ men som sagt. Det händer att man får med sig någon som blivit tappad där med..

Visa signatur

Radeon HD 5770 1GB GDDR5, MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI ATX, AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2 2MB TX650W

Permalänk
Medlem

warbeast blir sånt jäkla monster om man får free farma ett tag i skogen och få en en lyckad gank eller två vid lvl 6, men möter man hyffsade blir man ju faceraead

Permalänk
Medlem

bara för mig statsen buggar sönder sen de rsade den?

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om mitt förslag som ska ge bot på ett av problemen med matchmaking? http://forums.heroesofnewerth.com/showthread.php?t=97339

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trattjaevel
bara för mig statsen buggar sönder sen de rsade den?

De har inte resetat den, eller menar du reseten för 7 månader sedan?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trattjaevel
bara för mig statsen buggar sönder sen de rsade den?

du sitter förmodligen och tittar på matchmaking statsen efter att ha spelat vanlig public.. du har två statistics-sidor vet du.

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Buggar det lika mycket på pc som det gör på Mac eller äre bara hela min klass' airports som dampar? xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trattjaevel
bara för mig statsen buggar sönder sen de rsade den?

Förstår inte vad folk som inte läser forumet gör i en beta?

http://forums.heroesofnewerth.com/showthread.php?t=95247

"We have intentionally brought these features offline until we can decrease the performance hit to our systems while we rewrite it to be more efficient.

It will be back online soon."

Längtar så till release så man slipper all freeloadande finniga tonåringar som feedar sönder, skriker i voice och inte bryr sig något om hur spelet ska utvecklas (inget illa menat till dig Ala_95)

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Förstår inte vad folk som inte läser forumet gör i en beta?

http://forums.heroesofnewerth.com/showthread.php?t=95247

"We have intentionally brought these features offline until we can decrease the performance hit to our systems while we rewrite it to be more efficient.

It will be back online soon."

Längtar så till release så man slipper all freeloadande finniga tonåringar som feedar sönder, skriker i voice och inte bryr sig något om hur spelet ska utvecklas (inget illa menat till dig Ala_95)

hoppas du inte syftade på mig efter som ja varken är i tonåren feeder eller skriker i voice, däremot så är jag riktigt duktig. med det att jag inte läst det kan ha att göra med att det första ja gör när ja kommer hem efter att inte varit hemma på länge inte är att bänka mig framför ett beta forum och läsa på.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Tycker att hela MMR och även PSR är väldigt missvisande, det hade funkat för teams tex en klanladder med matchmaking systemet, då hade det varit samma variabler varje game, men nu är det 5 mot 5 pers, som alla är random, tar en jävla lång tid innan PSRen balanseras då även fast jag är uppe i 1680 MMR så kommer man med kompletta noobs, man bär dem till vinsten - och dem får poäng, även fast dem borde förlorat. Hade det varit ett FPS spel a la quake hade det varit enkelt att göra ett MMR för TDM tex. då det bara är att kolla på K:D ration, men nu med alla supportroller så är det i princip omöjligt att få ett bra rating system för 10 random spelare i varje game, måste fan fixa till sig lite och hitta några gamla DOTA-mates så man kan ta sig in i NIHL eller dyl. då för närvarande kan jag inte ens hitta jämna games som är värd att skicka in för vouch

Permalänk
Medlem

Roligt att folk sitter å berättar om hur duktiga dem är.

Visa signatur

Radeon HD 5770 1GB GDDR5, MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI ATX, AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2 2MB TX650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trattjaevel
hoppas du inte syftade på mig efter som ja varken är i tonåren feeder eller skriker i voice, däremot så är jag riktigt duktig. med det att jag inte läst det kan ha att göra med att det första ja gör när ja kommer hem efter att inte varit hemma på länge inte är att bänka mig framför ett beta forum och läsa på.

Känns ju som att om man är i en beta så är man där för att hjälpa till med utvecklingen av spelet, men det känns som att en majoritet bara vill spela ett gratis spel och gnälla, var det jag menade med freeloaders.. Sen kan jag ju ifrågasätta varför du går till sweclockers forum och frågar innan du kollar HoN forumet där svartet på din fråga finns som sticky..

Jag går inte heller dit direkt men om man har ett probelm med HoN så borde väl första stället man kollar vara HoN forumet och inte sweclockers eller är det bara jag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FelixJ
måste fan fixa till sig lite och hitta några gamla DOTA-mates så man kan ta sig in i NIHL eller dyl. då för närvarande kan jag inte ens hitta jämna games som är värd att skicka in för vouch

NIHL är rätt inaktiv just nu tyvärr, behöver komma in lite mer spelare för att få fart på gamesen tror jag..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Känns ju som att om man är i en beta så är man där för att hjälpa till med utvecklingen av spelet, men det känns som att en majoritet bara vill spela ett gratis spel och gnälla, var det jag menade med freeloaders.. Sen kan jag ju ifrågasätta varför du går till sweclockers forum och frågar innan du kollar HoN forumet där svartet på din fråga finns som sticky..

Jag går inte heller dit direkt men om man har ett probelm med HoN så borde väl första stället man kollar vara HoN forumet och inte sweclockers eller är det bara jag?

NIHL är rätt inaktiv just nu tyvärr, behöver komma in lite mer spelare för att få fart på gamesen tror jag..

Är det ungefär samma spelare och stämning som på DOTA eller? körde där ett tag men blev inaktiv då top klanerna var så jävla diviga och griniga hela tiden. Bättre stämning och samma skillnivå på dotainvite under den tiden jag körde dock var det ett par år sedan.

Permalänk
Medlem

Var aldrig i DI så kan inte jämföra men jag har inte märkt av någon divighet från spelare som trixi och rexi iaf, men som sagt det har inte varit så många games sen jag joinade tyvärr

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Var aldrig i DI så kan inte jämföra men jag har inte märkt av någon divighet från spelare som trixi och rexi iaf, men som sagt det har inte varit så många games sen jag joinade tyvärr

OK får se fall jag satsar och ger det en chans då, kommer bara ihåg Levent och Loda och det gänget, så jäkla diviga, även på den tiden då vi var jämnbra så vare glappkäften i vent 24/7, riktigt tröttsamt sådant

Permalänk
Medlem

FelixJ va nickar du? pma om du inte vill skriva här.. ja har Essin..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Folket på HoN är inte direkt trevliga, men det har faktiskt blivit bättre de senaste månaderna. Tycker jag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Folket på HoN är inte direkt trevliga, men det har faktiskt blivit bättre de senaste månaderna. Tycker jag.

Kan jag inte hålla med om, fortfarande alla noobs i de lägre skikten som tror dem är bäst på spelet och kör diva stilen även fast dem har 0 koll, och på de övre skikten finns "proffseN^" som har spelat en dota leauge match i div 6 en gång och därmed tror dem är bäst på både DOTA och HoN och kräver och donderar.

Tyvärr lider alla team-games av samma mentalitet, en stor elitism där det är jäkligt få som tänker på teamet eller klanen, bara sitt eget namn och sina stats; en väldigt läsvärd artikel på http://www.gamereplays.org/heroesofnewerth/portals.php?show=p... tar upp just detta, och kan säga att jag håller med helhjärtat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FelixJ
Kan jag inte hålla med om, fortfarande alla noobs i de lägre skikten som tror dem är bäst på spelet och kör diva stilen även fast dem har 0 koll, och på de övre skikten finns "proffseN^" som har spelat en dota leauge match i div 6 en gång och därmed tror dem är bäst på både DOTA och HoN och kräver och donderar.

Tyvärr lider alla team-games av samma mentalitet, en stor elitism där det är jäkligt få som tänker på teamet eller klanen, bara sitt eget namn och sina stats; en väldigt läsvärd artikel på http://www.gamereplays.org/heroesofnewerth/portals.php?show=p... tar upp just detta, och kan säga att jag håller med helhjärtat.

Sant. Man ser ofta för mycket av detta. Körde 4 polare igår tillsammans. Funkade men man får alltid en retard i laget då hur man än gör.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FelixJ
Kan jag inte hålla med om, fortfarande alla noobs i de lägre skikten som tror dem är bäst på spelet och kör diva stilen även fast dem har 0 koll, och på de övre skikten finns "proffseN^" som har spelat en dota leauge match i div 6 en gång och därmed tror dem är bäst på både DOTA och HoN och kräver och donderar.

Tyvärr lider alla team-games av samma mentalitet, en stor elitism där det är jäkligt få som tänker på teamet eller klanen, bara sitt eget namn och sina stats; en väldigt läsvärd artikel på http://www.gamereplays.org/heroesofnewerth/portals.php?show=p... tar upp just detta, och kan säga att jag håller med helhjärtat.

Mycket bra länk där!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

mjo, att kunna underkasta sig en support eller "ward bitch" roll "for the greater good" verkar va svårt för vissa, jag kan själv säga att jag bara gör det i spel där jag vet att carryn i mitt lag går att lita på.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
mjo, att kunna underkasta sig en support eller "ward bitch" roll "for the greater good" verkar va svårt för vissa, jag kan själv säga att jag bara gör det i spel där jag vet att carryn i mitt lag går att lita på.

Javisst, vet man att carryn spelar så är det ju ingen tvekan. Men spelar man med en massa pub-ryssar så hjälper det tyvärr inget.
Men visst, spelar man med mates och man litar på alla så är det klart att man kan spela en riktig supportroll då man vet att resten av laget är bra och att dom kan och gör sin sak.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Varför gör dom inte som på DotA så man kan se vart folken kommer ifrån. DotA är fortfarande bättre och det är en jävla custom map på WC3. Pinsamt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Varför gör dom inte som på DotA så man kan se vart folken kommer ifrån. DotA är fortfarande bättre och det är en jävla custom map på WC3. Pinsamt.

Det borde synas i statsen tycker jag, kanske ska göra en tråd om det?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare