Permalänk
Medlem

Går fruktanvärt sakta att zippa up!

Hejsan, har en amd 6000+ och när ja ska zippa upp en film tex med 7-zip så går de i ca 2.5-3mb/s? Medans på min laptop med en semperon m100 cpu så går de i 25-30 mb/s med exat samma program, samma sak ja ska zippa upp och samma version av windows! Har testa både installera om windows och 7-zip på min stationära men inget hjälper. Vad kan detta bero på?

Visa signatur

OS: Windows 8.1 Pro 64bit Cpu: Intel Core i7-4771 Mobo: Gigabyte Z97P-D3 GFX: Asus R9 290X RAM: 12GB Corsair XMS3 HDD: Samsung 1tb + Intel SSD 120gb Nätagg: EVGA Supernova G2 750w

Permalänk
Medlem

Testa din hårddisk i något benchmark-program på båda datorerna och jämför resultat. Kanske något fel på hårddisken annars kanske den bara är riktigt seg. Har den varit snabbare förut?

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sethai
Testa din hårddisk i något benchmark-program på båda datorerna och jämför resultat. Kanske något fel på hårddisken annars kanske den bara är riktigt seg. Har den varit snabbare förut?

Har 2st olika hårddiskar, köpte nyligt en samsung f3 1tb och de går lika långsamt på den, testat på båda men ingen skillnad.. Kan inte fatta va de beror på! Blir galen när de tar 30minuter å zippa upp en dvd film

Visa signatur

OS: Windows 8.1 Pro 64bit Cpu: Intel Core i7-4771 Mobo: Gigabyte Z97P-D3 GFX: Asus R9 290X RAM: 12GB Corsair XMS3 HDD: Samsung 1tb + Intel SSD 120gb Nätagg: EVGA Supernova G2 750w

Permalänk

testat och tanka ner till ena disken och sen packa upp till andra disken ? då får du ju max speed eftersom det är en disk som läser och den andra som skriver men antingen har det hänt något på den disken eller så är det något annat fel, prova defragmantering har du ~15% kvar på disken för att få optimalt speed etc ?

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Det låter som att dina diskar går PIO läge. Detta kan uppstå vid resursbrister, kolla enhetshanteraren vad den säger.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Hittar inte att de säger nå om PIO läge. Har en disk på 250gb och den andra 1tb, med 130 respektive 600gb ledigt så de är ju än ett tag innan dom är fulla.. fattar inte va felet är!

Visa signatur

OS: Windows 8.1 Pro 64bit Cpu: Intel Core i7-4771 Mobo: Gigabyte Z97P-D3 GFX: Asus R9 290X RAM: 12GB Corsair XMS3 HDD: Samsung 1tb + Intel SSD 120gb Nätagg: EVGA Supernova G2 750w

Permalänk
Medlem

http://img687.imageshack.us/i/7zipd.jpg

Sådär säger den bara när ja försöker zippa upp från D: till C:

Visa signatur

OS: Windows 8.1 Pro 64bit Cpu: Intel Core i7-4771 Mobo: Gigabyte Z97P-D3 GFX: Asus R9 290X RAM: 12GB Corsair XMS3 HDD: Samsung 1tb + Intel SSD 120gb Nätagg: EVGA Supernova G2 750w

Permalänk
Hedersmedlem

Ja du. Dina piratfiler fär du söka hjälp med någon annanstans.

* Tråd låst enl. §7 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.