Någon ide att köpa en iPhone 3GS i dagsläget ?

Permalänk

Någon ide att köpa en iPhone 3GS i dagsläget ?

Är på jakt efter en ny lur men kan inte bestämma mig för vad man ska ha, kraven är väll att den ska funkat till email, ser bra ut och att batteritiden är bra.

Eller finns det bättre val ? Dock inga HTC lurar.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

Om man ska tro på rykterna ( vilket man har goda skäl till ) Så kommer ju Apples nya iphone 4g runt sommaren/hösten Min Iphone 3gs blev stulen förra helgen, så nu tänker jag vänta tills dom släpper 4g

Permalänk

Jo antar att nästa iphone kommer i slutet av sommarn men har nu redan väntat ett halvår på att köpa en ny lur så känns som man inte orkar allt för länge.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

Du kan vänta tills juni då nya iphonen presenteras. Annars kan du titta på Sony Ericsson x10 om du kan leva utan multitouch

Permalänk
Medlem

I see, Mitt enda tips då är ju naturligtvis HTC...

Du kan ju titta på den där Nokia 900 eller vad den nu hette

Edit: För att svara på frågan: Jag tycker inte det är värt att köpa Iphone 3gs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
I see, Mitt enda tips då är ju naturligtvis HTC...

Du kan ju titta på den där Nokia 900 eller vad den nu hette

Nokia N900 ser mycket lovande ut

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att Iphone HD eller vad den ska heta kommer lanseras i Juni, dock knappast i butik förens Augusti i Sverige.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Eller så köper du något annat ändå. Till exempel X10 från SonyEricsson, Legend eller Desire från HTC eller något annat spännande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimpanDirr
Nokia N900 ser mycket lovande ut

Själv har jag en 3GS och jag skulle inte för allt i världen byta bort den mot en N900!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Kolla in HTC Desire, verkar spöa iPhone på allt, till ett billigare pris.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Yay, TS säger att han inte vill ha några HTC lurar men ändå så är hälften av förslagen i denna tråd mobiler från HTC.

Själv har jag en 3g som är underbar men skulle inte köpa en 3gs i dagsläget om nu nästa generations iPhone kommer om något halvår eller så.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Googles grunka?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Har kollat upp nokia n900 lite nu och verkar vara ganska jobbig då 99% av programen är i landskape mode, HTC lurar har jag haft innan och inte direkt varit nöjd med dom.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Själv har jag en 3GS och jag skulle inte för allt i världen byta bort den mot en N900!

Det är då inget fel alls på N900. Skulle bra kunna tänka mig att byta min iPhone mot en, tills den nya iPhonen kommer (sålänge dom inte lyckas göra så att den inte går att jailbreaka) ;).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparriskrigaren
Kolla in HTC Desire, verkar spöa iPhone på allt, till ett billigare pris.

Konstruktivt och relevant svar.

Knepig situation du är i.. Se om du hittar en N900 som du får klämma på och jämför den mot iPhonen och andra liknande telefoner, det är väl det enda sättet du får någon vettig uppfattning om telefonerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimpanDirr
Nokia N900 ser mycket lovande ut

har en n900. folk klagar på batteritiden, fast jag fattar inte varför jag har haft min och surfat, kollat film ringt och hela tiden varigt ansluten till wifi och inte laddat den på 3 dar och inte kommit under 1/4 batteri.

så batteriet håller längre än vad folk säger.

och om man vill titta film eller lyssna på musik så är denna mobil perfekt, och inte snacka om internet, bästa mobila internet jag har varigt med om! Skitbra mobil!

+ 32Gb minne plus microSD kort upp till 16Gb minne gör att du får plats med allt!

Edit:

En bild jag tog med mobilen (5Mp Carl Zeiss)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

jag har en iphone 3gs, och kan bara säga att det är den bästa lur jag nånsin haft.. gillar den massor och aldrig haft några problem ... allt bara fungerar ..
visst batteritiden är lite låg men jag laddar den varje natt ändå så det kvittar mig...
Gillar det faktum att jag har den i jobbet (är byggnadsarbetare) och det syns inte på min iphone än att den varit med på byggen i 4 månader...

Vet inte mycke om dom andra mobilerna som nämts här för jag har ärligt talat inte haft anledning till att ens titta åt nån annan mobil sen jag köpte min iphone..
Svårt att tro det finns nån som är så mycke bättre.. men kanske lika bra till lägre pris

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Har kollat upp nokia n900 lite nu och verkar vara ganska jobbig då 99% av programen är i landskape mode, HTC älurar har jag haft innan och inte direkt varit nöjd med dom.

Nu är det förvisso off topic, men jämför INTE HTC:s tidigare Windows Mobile-lurar med de nya med Android. Det är en helt annan värld. Verkligen - en helt annan division.

Permalänk

Iphonen är ju som sagt en iPhone men duger inte till mycket om man inte lyckas jailbreaka den. Jo HTC lurarna jag har haft har varit med win mobile kanske därför dom var en mardröm att använda även SE X1. Desire luren har väll mycket som iphone har, plus lite till. Dock ser dom ut som en ryss från 30-talet hade designat dom.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

Utseende är individuellt så det snacket går ju skippa. Vill han inte ha en HTC går det snacket skippa också.

Då tycker jag Iphone är ett bra val. Onödigt dyr men har man pengar så.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

om man har pengar så borde man köpa något bättre som nokia/sony ericsson/samsung/htc då iphone är som att kasta pengar i havet.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
HTC älurar har jag haft innan och inte direkt varit nöjd med dom.

Som herrn ovanför sa, jämför inte de gamla pisslurarna med Windows mobile med de nya fina android-lurarna, det är två helt olika typer av lurar Du kan väl dra iväg till en tre-butik och klämma lite irl innan du dömer ut dem som skit?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Har kollat upp nokia n900 lite nu och verkar vara ganska jobbig då 99% av programen är i landskape mode, HTC lurar har jag haft innan och inte direkt varit nöjd med dom.

De nya mobilerna från HTC kör Android, tror inte du kommer ångra dig ifall du köper en Desire, absolut inte. Den är utsedd till den idag bästa mobilen, framför Iphone 3gs och N900.

Antar att du kört HTCs lurar utan android?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
De nya mobilerna från HTC kör Android, tror inte du kommer ångra dig ifall du köper en Desire, absolut inte. Den är utsedd till den idag bästa mobilen, framför Iphone 3gs och N900.

Eh, va? Och vem har utsett Desire till det? Är inte det hyfsat subjektivt eller individuellt för respektive recencent/tidning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Eh, va? Och vem har utsett Desire till det? Är inte det hyfsat subjektivt eller individuellt för respektive recencent/tidning?

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile... där.

Och nej, förutom Iphoneälskare vars objektivitet kan liknas med noll så tror jag inte du hittar en enda recension som säger att Iphone är bättre än Desire. Såg häromdagen i en svensk tekniktidning HTC HD2 vs Iphone, HD2 vann med 83% vs 77 ungefär.

HD2an kör Winmo medans Desire kör Android, det medför inga nackdelar iaf.

Permalänk
Medlem

Ofta iphonen är bättre än n900! Bullshit X3

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile... där.

Och nej, förutom Iphoneälskare vars objektivitet kan liknas med noll så tror jag inte du hittar en enda recension som säger att Iphone är bättre än Desire. Såg häromdagen i en svensk tekniktidning HTC HD2 vs Iphone, HD2 vann med 83% vs 77 ungefär.

HD2an kör Winmo medans Desire kör Android, det medför inga nackdelar iaf.

Nej då, missförstå mig rätt - jag avskyr Apples produkter. Gillar HTC skarpt, som Legend. Jag reagerar bara på uttalanden som när prylar är "bäst", som om det är någon slags sanning. Allt beror ju på hur man lägger orden. Desire eller andra prylar som Legend eller X10 från SonyEricsson alla dagar framför en Iphone.

Permalänk
Medlem

Att iphonen kom 2:a kan jag inte fatta typ alla andra mobiler är bättre än en iphone!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Inaktiv

Även om det släpps en ny iphone nu under sommaren, så finns det ingen chans att telefonen kommer till Sverige förrän 2011 . Även om du skulle importera en via Ebay eller något sånt, så skulle du aldrig lyckas få tag på en för under 7-8000 kr eftersom det troligen kommer vara så stor efterfrågan på telefonen, och även när det släpps här i Sverige, så kommer det att vara fantasi priser som det var på 3gs.

Så om du lyckas hitta 3gs för ett bra pris så kör till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Nej då, missförstå mig rätt - jag avskyr Apples produkter. Gillar HTC skarpt, som Legend. Jag reagerar bara på uttalanden som när prylar är "bäst", som om det är någon slags sanning. Allt beror ju på hur man lägger orden. Desire eller andra prylar som Legend eller X10 från SonyEricsson alla dagar framför en Iphone.

Kör lite Aftonbladet-style på mina uttalanden när det kommer till Desiren

Den har blivit utsedd till den bästa mobilen där ute av en sida är rättare att säga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KRQKAN
Ofta iphonen är bättre än n900! Bullshit X3

Handlar om mobilen som helhet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Kör lite Aftonbladet-style på mina uttalanden när det kommer till Desiren

Den har blivit utsedd till den bästa mobilen där ute av en sida är rättare att säga.

Handlar om mobilen som helhet

a i helhet är nokia n900 x3 bättre än iphone, det som gör att folk tror att iphone är bättre är märket.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.