Permalänk
Medlem

Klocka ett HD5770

Jag har precis köpt ett Sapphire HD5770 1GB GDDR5, jag har funderat på och klockat GPU klocken, är det någon som provat det med detta kort?
Är Sapphire's kylning något och lita på? Jag hade klockat mitt gammla
HD3850 från Sapphire till max på GPU'n och det blev ganska ostabilt.

Skulle någon kunna ge mig tips om vad för GPU clock jag ska ställa in på?
Funderar på 900/960, just nu är jag på bas 850/960.

Med Catalyst temperaturmätarn så idlar jag på 36 grader och vid belastning med BC2 hamnar jag på 53-55 ungefär.

Tacksam för tips och svar.

Permalänk

Ser att du är ny; välkommen och här är ett par trådar;
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Sök nästa gång så hittar du kanske svar utan att starta en ny tråd

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Ser att du är ny; välkommen och här är ett par trådar;
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Sök nästa gång så hittar du kanske svar utan att starta en ny tråd

Jag tror jag skrev klart och tydligt att jag ville klocka ett 5770 med tillverkat av Sapphire och inte XFX.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryssfemma
Jag tror jag skrev klart och tydligt att jag ville klocka ett 5770 med tillverkat av Sapphire och inte XFX.

då ska ja fatta mig kort... same shit diffrent name

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryssfemma
Jag tror jag skrev klart och tydligt att jag ville klocka ett 5770 med tillverkat av Sapphire och inte XFX.

Det är ju samma kort bara ett annat namn xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryssfemma
Jag tror jag skrev klart och tydligt att jag ville klocka ett 5770 med tillverkat av Sapphire och inte XFX.

Suck... Är ju inte direkt annorlunda att klocka ett Sapphire än ett XFX,Asus,Gigabyte osv.
Rivatuner är väl det enklaste för alla slags kort. Men Sapphire har väl något eget program du kan klocka i,minns inte vad det heter men det står nog på deras hemsida eller så.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Jag använde ATI Catalyst -> ATI overdrive och körde auto-tune med mitt 5750 för ett par dagar sedan.
Det höjde lite för mycket och jag testade sedan med Furmark och backade till det blev stabilt, landade på 850/1360 från stock 700/1150 stabilt.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

Jag körde en mix på AMD GPU Clock Tool och MSI Afterburner + Kombustor för att klocka mitt 5770

Med MSI Afterburner går klockorna till 960 / 1445 just nu.
Använder jag AMD GPU Clock Tool så kan jag gå till 1050 / 1550 utan problem med då står klockorna på det kostant utan att nerklocka sig på idle.

Edit: Kör med extra kylning för grafikkortet så akta ifall du går så högt utan riktig kylning

Permalänk

Har två exakt lika kort, sapphire. Högsta 100% stabila jag har funnit är 920/1340 som jag kör på nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Har två exakt lika kort, sapphire. Högsta 100% stabila jag har funnit är 920/1340 som jag kör på nu.

Var det vanliga Sapphire eller deras speciella Vapor-X? Funderade på och dra upp till 930/1260. Måste ju akta mig med memory klocken har jag hört, då det kan leda till ostabilitet.

Ganska så noobig på det här, men gör mitt bästa, har endast klockat ett HD3850.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryssfemma
Var det vanliga Sapphire eller deras speciella Vapor-X? Funderade på och dra upp till 930/1260. Måste ju akta mig med memory klocken har jag hört, då det kan leda till ostabilitet.

Ganska så noobig på det här, men gör mitt bästa, har endast klockat ett HD3850.

Inte vapor-X, högsta effektiva klocken du kommer hitta är nog den jag rekommenderade.