Tips på zombie/apokalyps/"världen går under"-film?

Permalänk
Medlem

Tips på zombie/apokalyps/"världen går under"-film?

Sitter här nu och är mycket sugen på någon film där ja.. Världen går under? Eller nödvändigtvis inte går under, men någon stor katastrof eller så. Zombie-filmer uppskattas mycket, dock har jag nog sett de flesta. Men filmer i stil med Cloverfield, 28 weeks later, the day after tomorrow osv. Inga filmer som är gjorda innan 2000. Klarar inte av äldre filmer.

Så kom med massor av tips nu! Behöver något riktigt bra att se på ikväll.

Permalänk
Medlem

Zombieland.

Permalänk
Medlem

Mycket bra film, såg den tyvärr ganska nyligen :/

Permalänk
Medlem

The Road, bästa "undergångs" film jag sett.

Permalänk
Medlem

Seriöst, vad är det som orsakar världens undergång i The road? Jag fattade inte det.

Permalänk
Medlem

Zombies of mass destruction http://www.imdb.com/title/tt1134674/

Låt inte namnet lura dig, den är faktiskt helt okej.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Re: Tips på zombie/apokalyps/"världen går under"-film?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rugins
Inga filmer som är gjorda innan 2000. Klarar inte av äldre filmer.

Det var ju en himla osis, eftersom de allra bästa post apoc-rullarna är gjorda före 2000.=/

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Tänker inte göra som du säger!

Tycker Independence Day är bra!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Försökte titta på The road förut, men det hände lite för lite :/ Var inte riktigt min grej. Gillar konceptet, men inte filmen.

Var kanske lite hård där med att dom var tvungna att vara så nya.. 90-tal går också bra. Men när det närmar sig 80-talet så är det lite för gammalt.

Permalänk
Medlem

Dance of the Dead - http://www.imdb.com/title/tt0926063/

Ganska ok rulle.

Permalänk
Medlem

2012

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Resident Evil filmerna

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Seriöst, vad är det som orsakar världens undergång i The road? Jag fattade inte det.

Det är irrelevant. Någon riktig förklaring ges inte vad jag vet, vare sig i filmen eller boken.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

The Stand

Är väl inge action och från 1994. Men borde ses.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Y2K ska va en riktig höjdare har jag hört, från ME-tiden men bör upplevas.

Independence Day, nämnd ovan, är annars undergångsfilmen über alles, finns ingen bättre otecknad ivf.
Såg nyligen The Day the Earth Stood Still, nyversion. Sög inte hårt.
Såg nyligen 2012, den.. var inte lika mycket bättre.
Undergången (DAS UNTERGANGsieghail!!!) är väl en undergångsfilm?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tips på zombie/apokalyps/"världen går under"-film?

Survival Of The Dead.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Glitter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Glitter.

Die in a fire! Den är vuxenförbjuden!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Glitter.

?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Die in a fire! Den är vuxenförbjuden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
QaKxGrajnzY
?

Menar ni på fullaste allvar att den inte får er värld att gå under?!

Själv satt jag och önskade inget annat än de fyra riddarna som profetian förutspår...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Menar ni på fullaste allvar att den inte får er värld att gå under?!

Själv satt jag och önskade inget annat än de fyra riddarna som profetian förutspår...

Det är inte en fråga om att gå under eller inte. Vissa saker nämner man bara inte. Do NOT talk about Glttr.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Det är inte en fråga om att gå under eller inte. Vissa saker nämner man bara inte. Do NOT talk about Glttr.

Får väl skriva ut rohypnol till alla er i tråden så vi kan glömma allt detta med lite härlig amnesi antar jag...

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa, Michael Bay är din favoritregissör?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Zombieland var ganska rolig.... ingen skräckis dock

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Tycker att "The book of eli" hör in här. Rätt så ok film, värd att ses enligt mig.

// T

Permalänk

Skulle nog också säga The Road, en tyngre och mer depressiv post-apokalyptisk film har jag nog inte sett förut, och det var bra det, för det var just en sådan film jag har suttit och väntat på i flera år, fast jag tänkte bara att något sånt kommer aldrig att dyka upp för att tittarintresset säkert är ytterst snävt. Fast man blev ju lite motbevisad när man såg att den ändå var hyffsat populär på t.ex IMDB.

Hoppas det kommer fler liknande filmer i framtiden. The Road sätter ju nya riktlinjer på hur deprimerande post-apokalyptiska filmer ska vara!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Det är irrelevant. Någon riktig förklaring ges inte vad jag vet, vare sig i filmen eller boken.

Antar att mer fokus läggs på fadern och sonen på så sätt.

Permalänk
Medlem

Om ni inte sett REC och uppföljaren så har ni missat nåt!

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Död snö

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CSM101:

Menar ni på fullaste allvar att den inte får er värld att gå under?!

Själv satt jag och önskade inget annat än de fyra riddarna som profetian förutspår...

Du menar de fyra ryttarna?
Annars är väl I Am Legend rätt hyfsad

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)