Permalänk
Avstängd

Crossfire Fråga

Tja,

Jag har beställt ett till HD4870,ska köra crossfire för första gången.
Min fråga är ,ska man ha 1 eller 2 bryggor i mellan dom?.
Tittat på bilder och vissa har en andra har två.

/Jimmy

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk

Räcker med en

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd

Oki ,tackar för snabbt svar.

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

räcker med en men jag kör 2 för ögats skull, anser det ser bättre ut, bandbredden räcker gott och väl.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scoorch
räcker med en men jag kör 2 för ögats skull, anser det ser bättre ut, bandbredden räcker gott och väl.

två bryggor kan ge grafikbuggar, jag rekommenderar att köra med endast en!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
två bryggor kan ge grafikbuggar, jag rekommenderar att köra med endast en!

Källa på det?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonteP0nte
Källa på det?

Hittar inte källan, var från tomshardware om jag inte minns fel. Stod där att man kunna få grafikbuggar i crysis (flickering textures) vilket jag hade, så tog bort en brygga och det slutade.

Summan av kardemumman är att du tjänar inget prestanda vis men förlorar inget heller och det är inte skadligt, bara att du kan få grafikbuggar i vissa spel.

Gör vad ni vill med den här infon.

Permalänk
Avstängd

Kom på en fråga till som ni kanske kan svara på.
Har ju ett Rampage Formula x48 och undar om man behöver ändra något i bios när man ska köra Crossfire?. Hittar inget om det i min manual.

Borde man med installera om drivrutiner när man satt in det nya kortet?.

En fråga till ,PEG Force *1 vad är det?.

Står i manualen , This item appears when the PEG Port Control item is set to Auto.

/Jimmy

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

Jag körde med två st när jag körde CF, då jag läst att vissa fått bättre prestanda med två.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Hittar inte källan, var från tomshardware om jag inte minns fel. Stod där att man kunna få grafikbuggar i crysis (flickering textures) vilket jag hade, så tog bort en brygga och det slutade.

Summan av kardemumman är att du tjänar inget prestanda vis men förlorar inget heller och det är inte skadligt, bara att du kan få grafikbuggar i vissa spel.

Gör vad ni vill med den här infon.

Hmm ok, då tror jag att jag tar bort min ena brygga då, då jag haft lite problem med dubbla skärmar.

EDIT: Det löste inte mitt problem, det blev ingen skillnad.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig upplevt problem med mina 2st kort som jag har haft med dubbla bryggor sedan de släppte HD 4850.

Problemet i Crysis handlade inte om antalet bryggor, utan generella problem:

Citat:

Skrivet av sweclockers
DirectX 10: Fixes texture flickering in bushes, clouds, trees
DirectX 10: Performance improvements
DirectX 9: Fixes Anti-Aliasing corruption seen on the ATI Radeon 2900 Series
DirectX 9: Anti-Aliasing performance enhancements
DirectX 9: Crossfire performance improvements
DirectX 9: Fixes random graphics corruption during game play
Källa: http://www.sweclockers.com/nyhet/6856-amd_slapper_radeon-hotf...

Och när jag underklockade mina kort, eller körde med ati Overdrive.
(Så jag lät ena kortet gå NER i klockfrekvens)
Så kunde jag inte köra med dubbla skärmar, utan fick då strul. Och när jag stängde av Overdrive, så fungerar dubbla skärmar klockrent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiptanoi
Jag har aldrig upplevt problem med mina 2st kort som jag har haft med dubbla bryggor sedan de släppte HD 4850.

Problemet i Crysis handlade inte om antalet bryggor, utan generella problem:

Och när jag underklockade mina kort, eller körde med ati Overdrive.
(Så jag lät ena kortet gå NER i klockfrekvens)
Så kunde jag inte köra med dubbla skärmar, utan fick då strul. Och när jag stängde av Overdrive, så fungerar dubbla skärmar klockrent.

Låter som samma fel som här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"