Permalänk
Medlem

Medetida spel

Hej där ute!

jag söker "Medeltida spel" där man slåss med svärd osv, som man gjorde förr i tiden helt enkelt, ett spel som liknar Mount and Blade, men mount and blade var inte riktigt jätte skoj, men söker ett liknande spel iallafall!

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Finns endel moddar till source motorn .
ex http://www.age-of-chivalry.com/

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Nu vet jag inte exakt hur Mount and Blade är då jag aldrig spelat det.

The Witcher utspelar sig i ett universum som jag tycker är medeltidslikt, och du slåss enbart med svärd. Helt klart värt att kika närmare på imo.

Permalänk

gothic serien + risen

edit:moonstone hehe

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

The witcher verkar rätt okej, men det är inte riktigt ett sånt spel jag är ute efter, det ser mer ut som ett fantasy spel, är ute efter ett spel helt utan "magikrafter" osv, helt neutralt bara med svärd osv, och age of chivalry har jag provat tidigare, men det är inget för mig, tack ändå grabbar

Edit: Risen verkar sjukt jävla bra, tackar

Permalänk
Medlem

Vet inte vilka dom här liknar: http://sv.freeonlinegames.com/tag/Medieval_Games

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

oblivion, morrowind, kanske? dragonage eller vad det heter

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd

Dark messiah?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

han skriver ju att han inte vill ha magi, såvitt jag vet har dragonage och dark messiah magi. oblivion och morrowind vet jag har det...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed.

Permalänk

Några äldre spel som du kan tycka är roliga är Rune och die by the sword.
kan dock vara vara svåra att få tag på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
han skriver ju att han inte vill ha magi, såvitt jag vet har dragonage och dark messiah magi. oblivion och morrowind vet jag har det...

Det står inget i hans inlägg att det inte får förekomma magi i spelet, utan:

Citat:

Hej där ute!

jag söker "Medeltida spel" där man slåss med svärd osv, som man gjorde förr i tiden helt enkelt, ett spel som liknar Mount and Blade, men mount and blade var inte riktigt jätte skoj, men söker ett liknande spel iallafall!

tack på förhand

oblivion, morrowind samt dragon age har visserligen alla magi i spelet men man behöver inte vara en magiker utan man kan skapa en svärd svingande karaktär ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toper90
The witcher verkar rätt okej, men det är inte riktigt ett sånt spel jag är ute efter, det ser mer ut som ett fantasy spel, är ute efter ett spel helt utan "magikrafter" osv, helt neutralt bara med svärd osv, och age of chivalry har jag provat tidigare, men det är inget för mig, tack ändå grabbar

Edit: Risen verkar sjukt jävla bra, tackar

Förutom detta då

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Förutom detta då

Aha, ok. Såg inte det inlägget, ja då passar inget av de 3 spelen honom ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fritiofsson
Några äldre spel som du kan tycka är roliga är Rune och die by the sword.
kan dock vara vara svåra att få tag på

Ahhh, nostalgitrip!
Die by the sword va ett av de första spelen jag och min fader införskaffades oss på cd!
Tror t o m att han har kvar skivan på vinden, ojoj.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.