Permalänk
Medlem

Crossfire fråga?

Hej hur funkar det, behöver spelen stödja det eller när man kör crossfire så jobbar graffekorten som ett kort tillsammans?

Tänkte köpa ett 5770 nu för vill inte lägga för mycket pengar just nu och sen köpa ett till senare.

För köpa ett 5850 nu är onödigt för sen så spöar ändå 5770 i crossfire 5850 kortet i dom tester jag sett.

Permalänk
Medlem

Spelet måste stödja crossfire.

Permalänk
Medlem

Re: Crossfire fråga?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurra101
Hej hur funkar det, behöver spelen stödja det eller när man kör crossfire så jobbar graffekorten som ett kort tillsammans?

Tänkte köpa ett 5770 nu för vill inte lägga för mycket pengar just nu och sen köpa ett till senare.

För köpa ett 5850 nu är onödigt för sen så spöar ändå 5770 i crossfire 5850 kortet i dom tester jag sett.

suck... men om 5850 är i crosfire så spöar det 5770 eller? om du har pengarna så är 5850 det mest prisvärda idag och sen köper du ett till när du har råd

Permalänk
Medlem

Re: Re: Crossfire fråga?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terihan
suck... men om 5850 är i crosfire så spöar det 5770 eller? om du har pengarna så är 5850 det mest prisvärda idag och sen köper du ett till när du har råd

Jo det fattade jag med att det är snabbare i crossfire men blir mycket dyrare! Alla vill inte lägga en förmögenhet! SUCK

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Crossfire fråga?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurra101
Jo det fattade jag med att det är snabbare i crossfire men blir mycket dyrare! Alla vill inte lägga en förmögenhet! SUCK

nej men det är ndå mest privärdt:D du kan ju köpa ett 4890 istället också, presterar bättre men visserligen bara directx 10, kostar 1800 kr nytt nu tror jag

Permalänk
Avstängd

jag kolla på 2x5770, men hamnade mde ett 5850 ist då jag inte lirar spel som bara har CF stöd, så då blev det 5850 som inte ligger långt efter 2x5770..

Mitt tips, köp 5850 ist

Permalänk
Medlem

Men om jag kan lira på mitt nuvarande system som är en intel core2duo med 2gb minne och ett Gforce 8800gtx.

Då borde hur man än vänder och vrider på det gå mycket snabbare med det jag tänkt köpa.

AMD phenom II x4 3,2ghz 4gb minne och ett ATI 5770kort. Jo hade velat ha ett 5850 men har familj och grejor nu så man får tänka på var man lägger pengarna Ok 1000kr mer blir det men ändå