Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Gör en till mig med!

Tyvärr inte gratis då materialet kostar (får nog inte mer från skolan)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattsson91
Snyggt! Mycket enkelt med.

Jag slänger jämt mitt headset på golvet, nästan så man blir lite sugen på att att göra något liknande

Tack! Jo det är väldigt praktiskt och snyggt.

Jag googlade på hörlursställ, och det verkar inte finnas någon som liknar min som man kan köpa löst, bara som följer med till hörlurar. Det kanske skulle vara en bra idé att börja sälja då man kan tjäna mycket extra pengar på det
Kanske en dum fråga, men om man börjar sälja, ska man ta nå patent på det då eller något sånt? ^^

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jun 2007

Enkelt och snyggt, tror det visserligen skulle pass bättre om du målar stålet svart faktiskt. Sen kanske gravera nått på plexit istället för att sätta en diod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuzul
Enkelt och snyggt, tror det visserligen skulle pass bättre om du målar stålet svart faktiskt. Sen kanske gravera nått på plexit istället för att sätta en diod.

Mm... det kanske skulle bli bra med svart också.
Gravera hade jag faktiskt tänkt, men jag kom inte på vad så jag sket i det, men om du eller någon annan har någon bra idé kanske jag gör nått

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg

Tack! Jo det är väldigt praktiskt och snyggt.

Jag googlade på hörlursställ, och det verkar inte finnas någon som liknar min som man kan köpa löst, bara som följer med till hörlurar. Det kanske skulle vara en bra idé att börja sälja då man kan tjäna mycket extra pengar på det
Kanske en dum fråga, men om man börjar sälja, ska man ta nå patent på det då eller något sånt? ^^

Klart det är en bra idé men kostar 100 000 att ansöka om patent och då är det inte ens säkert att du får pantent. (tror jag det är, rätta mig någon om jag har fel)

Corsair Obsidian 800D - Intel i7 920 + NH-D14 @ 4.0 GHz - Asus P6T deluxe V2 - OCZ XTC Platinum 6 GB 1600Mhz - Radeon HD5870 2GB - 2st 74GB Western Digital VelociRaptor (Raid0) - 3 stycken Samsung 2233rz (Eyefinity)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattsson91
Klart det är en bra idé men kostar 100 000 att ansöka om patent och då är det inte ens säkert att du får pantent. (tror jag det är, rätta mig någon om jag har fel)

Ojfan, det kan jag ju glömma på en gång ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i källarn
Registrerad
Sep 2008

inte illa, men jag tycker att mitt är snyggare, trä ska det vara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
inte illa, men jag tycker att mitt är snyggare, trä ska det vara.

Har du någon bild på det? Gjort det själv?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

Patent kan du glömma då det redan finns 100 andra liknande produkter, har själv ett likadant hörlursställ med samma princip från Philips, som dock ser lite finare ut no offense.

Testa och runda av plexiglasskivan så den inte är så skarp i kanterna, utan jämna ut dem mer så det blir mer ovalt runt kanterna, kommer nog se finare ut, även om du kan hitta svart plast istället eller liknande, och färga metalltråden i samma färg. bara lite tips! annars bra gjort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i källarn
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Har du någon bild på det? Gjort det själv?

var ett tag sedan jag hade slöjd senast, min brorsa gjorde den

har ingen bild för tillfället, men kan kanske skaffa en

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Dec 2009

snyggt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FelixJ
Patent kan du glömma då det redan finns 100 andra liknande produkter, har själv ett likadant hörlursställ med samma princip från Philips, som dock ser lite finare ut no offense.

Testa och runda av plexiglasskivan så den inte är så skarp i kanterna, utan jämna ut dem mer så det blir mer ovalt runt kanterna, kommer nog se finare ut, även om du kan hitta svart plast istället eller liknande, och färga metalltråden i samma färg. bara lite tips! annars bra gjort.

Ok

Jag har den nog som jag har gjort den, själv så tycker jag det är snyggast. Men måla tråden ska jag i alla fall göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
var ett tag sedan jag hade slöjd senast, min brorsa gjorde den

har ingen bild för tillfället, men kan kanske skaffa en

Gör så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredoo
snyggt

Tack ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2008

Shit snyggt, själv så låter jag en skruv hålla upp hörlurarna
http://img88.imageshack.us/img88/4940/headphonestand.jpg

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 || Ipad 2 3G || Nexus 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Shit snyggt, själv så låter jag en skruv hålla upp hörlurarna
http://img88.imageshack.us/img88/4940/headphonestand.jpg

Ja men de funkar ju också bra ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Nov 2009

näjs, hur fick du plexit att vara så runt?

Lwl

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Sep 2009

Har lika högtalare, dunkar på rätt bra för att va gamla

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Jun 2008

Det skulle ha varit snyggare om du haft botten lysande tex med nåra blå lysdioder o kört med typ usb anslutning.

sjysst ändå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av muffyn:

näjs, hur fick du plexit att vara så runt?

Sågade ut biten och sen slipade med en slipmaskin

Skrivet av ygd3n:

Har lika högtalare, dunkar på rätt bra för att va gamla

Hehe, jajemen

Skrivet av Zlack:

Det skulle ha varit snyggare om du haft botten lysande tex med nåra blå lysdioder o kört med typ usb anslutning.

sjysst ändå

Ville att de skulle vara så enkelt som möjligt och slippa alla sladdar så då struntade jag i det