Avsluta beställningen

Permalänk
Medlem

Avsluta beställningen

Hej, beställde ett nätaggregat från sekvencia den 2010-03-16. Om man räknar med att beställningen kom in när de öppnade den 17e har det nu gått 13 arbetsdagar (de skriver att de har 14 dagars leverans som längst).
Om jag imorgon fortfarande inte fått ett mail från dem som säger att jag kan hämta ut varan, har jag då rätten att avbryta ordern?

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk

Det bästa e väl att ringa eller skriva till dem och fråga om något e galet.
// Robban

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Avstängd

Varför beställa från den skitfirman...?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8437...

Prisjakts omdömen är inte smickrande heller.

Permalänk
Medlem

Negima, prisjakts omdömen är faktiskt bra att förlita sig på i många lägen, kikar man på just sekvencia så borde man inse rätt fort att: Jag bör nog inte handla där.

Lycka till dock, avbryta order lär du inte lyckas med tyvärr.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shike
Negima, prisjakts omdömen är faktiskt bra att förlita sig på i många lägen, kikar man på just sekvencia så borde man inse rätt fort att: Jag bör nog inte handla där.

Lycka till dock, avbryta order lär du inte lyckas med tyvärr.

Jo jag visste att det skulle kunna gå lite snett, därför har jag inte betalat några pengar än (valde betala i kassan alternativet). Dessutom så hade jag mycket tid på mig, är fortfarande inte i akut behov av nätagget.
Min fråga var bara om jag skulle kunna dra iväg ett mail till dem (om de drar över tiden) köpa ett agg någon annanstans och sedan kunna vägra gå och hämta ut varan när den väl kommit in. Utan att dem ska ha mig bunden vid något.

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk

Utdrag ur deras försäljningsvillkor http://www.sekvencia.se/hp/Info.aspx?q=sk:36

"Avbeställning av produkt:
Så länge produkten inte har hunnit paketeras går det bra att avbeställa dina varor. Om du vill avbeställa en icke förskottsbetald order gör du det lättast genom att maila info@sekvencia.se eller kontakta kundtjänst 08-88 62 15, mellan 10:00-19:00, ange vad du vill avbeställa samt ditt ordernummer. För att underlätta för kundtjänst, skriv "Avbeställning" i subjekt -/ ämnesraden. Du får alltid ett svar om din avbeställning godkänns. Får du inget svar, kontakta Kundtjänst. Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid inte godtas."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Utdrag ur deras försäljningsvillkor http://www.sekvencia.se/hp/Info.aspx?q=sk:36

"Avbeställning av produkt:
Så länge produkten inte har hunnit paketeras går det bra att avbeställa dina varor. Om du vill avbeställa en icke förskottsbetald order gör du det lättast genom att maila info@sekvencia.se eller kontakta kundtjänst 08-88 62 15, mellan 10:00-19:00, ange vad du vill avbeställa samt ditt ordernummer. För att underlätta för kundtjänst, skriv "Avbeställning" i subjekt -/ ämnesraden. Du får alltid ett svar om din avbeställning godkänns. Får du inget svar, kontakta Kundtjänst. Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid inte godtas."

LOL :D:P dom lär bara säga "sorry...vi såg inte mailet varan redan skickad".:P (Om de är så som beskrivet ovan).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!