POST stoppar vid "Memory testing:" (Gigabyte P35-DS3)

Permalänk
Medlem

POST stoppar vid "Memory testing:" (Gigabyte P35-DS3)

Hej!
Jag har ingen aning om vad som gått fel så jag måste vända mig till sweclockers-supporten.

Sitter på LAN, så det är lite trist när datorn inte startar...
Så här ser scenariot ut:

Jag väckte datorn ur sleep. Den vaknade fint men kändes lite slö. Såg inget konstigt i task manager så jag startade om. Nu stannar den vid POST-skärmen och följande visas innan den stanar:

Main Processor : Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2,66GHz(333x8) <CPUID :06FB Patch ID :00B6> Memory Testing :

Har testat att plocka ur RAM-minnena ett i taget och sätta in varje för sig, men det hjälper inte. Tycker det är märkligt att den inte ens påbörjar memory testing...

Har inte kommit åt clear CMOS än för jag måste hitta en skruvmejsel för grafikkortet, men jag har ingen överklockning iaf...

Om du ar minsta idé till vad jag kan göra för att lösa/förstå detta problem så uppskattar jag din hjälp oerhört!

Tack!

/Fredrik

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

I och med att du sitter på lan kanske du kan fråga någon om du får låna en minnessticka och testa med.
I och med att den inte påbörjar minnestest så kan det vara något med mobot.

Enda jag kan säga är testa med någon annans minnessticka i alla platserna.

Sorry men all hjälp jag har att erbjuda. hoppas något sitter med mer tips som kan funka.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Det va en bra ide! låna en polares ram (kolla så ditt mobo stödjer det)

Sen får du reda på om det är dina ram eller mobo.

Är det dina ram så finns det nya att köpa ganska billigt och easy.

Mobo kan ju vara surt men finns billiga alt så du kan spela vidare just nu iaf!

Permalänk
Hedersmedlem

Sedan kan du väl hitta en gaffel eller kniv för att nollställa bios?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Nollstälde BIOS, men det funkade fotfarande inte. Hängde runt lite i några timmar, sen tog jag ut alla minnesstickor och stoppade i de en och en. Helt plötsligt har jag precis samma konfiguration som tidigare men det funkar igen! Ibland blir man bra konfunderad på datorer...

Tack för er hjälp!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Roligt att det funkar för dig igen.
Datorernas värld är bra konstig ibland.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt