Permalänk
Robot

Acer masonit.

En eftermiddag fick jag för mig att gå igenom diverse moderkort och processorer för att se om något fungerade, med alla datordelar framme kom jag på att jag hade en trasig laptop under sängen.
Den saknade pekplatta, tangentbord och laddningen / strömkontakten var trasig.
Varför inte göra något enkelt med den utan att det får kosta något ?

Slutresultatet var över förväntan, dator puttrar på fint och ska bli musik/surfburk i något rum, gillar att se all elektronik på baksidan men ingen från framsidan.

Besök albumet: Acer masonit. av Doofus

Permalänk

lite små skoj bara fixa en ram runt och sen ställa i vardags rummet och visa temperatur väder och lite bilder eller spela musik etc

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

tufft:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

väldigt fint

måste dock hålla med fullmoon, satsa 200:- bygg in den i en ram och BLAM! väldigt juste möbel

vill du se elen kanske du kan köpa en tavelram på ikea eller nåt så har du ett glas/plexi till baksidan å

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Ahh jag letar efter en passande ram, ni har helt rätt och det har slagit mig också.. tänkte också på Ulist runt hela.. men kanske en enkel alu-ram är bäst.. tack för tipset

Permalänk

Ghetto-ipad

Som en ipad fast billigare och mera användbar hehe

[edit]
Kul att se ngt innovativt och nytt, självklar 10'a

Permalänk
Medlem

Elite! Orginellt, lätt 10p

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted
Ghetto-ipad

Som en ipad fast billigare och mera användbar hehe

[edit]
Kul att se ngt innovativt och nytt, självklar 10'a

! nice namn!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted
Ghetto-ipad

Som en ipad fast billigare och mera användbar hehe

[edit]
Kul att se ngt innovativt och nytt, självklar 10'a

Tyvärr inte som en ipad då den kör med touchscreen och utan mus/tbord =P
Hade nog hällre sagt att den är som:

Asus Eee Top

http://webhallen.com/hardvara/104493-asus_eee_top_et2002t-int...

OnT: trevligt bygge,men saknas en ram runt m.m

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Äh såna smådetaljer, vem vill hålla på och kladda med nån touchscreen egentligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted
Äh såna smådetaljer, vem vill hålla på och kladda med nån touchscreen egentligen

Precis! Man kan inte äta chips och äga en iPad. Ack denna börda utseende ger!

Fett nice annars! 8p no doubt.

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt. Vad är det för laptop från början?

Permalänk
Medlem

Utmärkt och Originellt! 10p

Permalänk
Medlem

10p!
Nu blev man sugen på att göra så själv med en laptop
Någon som vet vart man kan köpa touchfilm för 17" widescreen?

Permalänk
Medlem

7p?!

Det får mig att tro att alla de betyg och kommentarer som folk ger riktigt välgjorda och häftiga byggen inte betyder någonting.

Får en fyra från mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Byt kylpasta när den ändå är uppskruvad, du kommer bli fascinerad över deras sk kylpasta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse92
Det får mig att tro att alla de betyg och kommentarer som folk ger riktigt välgjorda och häftiga byggen inte betyder någonting.

Jag antar att du inte tycker att detta är häftigt med andra ord? Det är väl ändå upp till var och en vad som är häftigt och snyggt? Vissa gillar neon, andra avskyr det. Personligen tycker jag att det här var riktigt coolt. Visserligen kan det bli grymt mycket snyggare med en ram runt omkring, men fortfarande coolt.

Kort och gott, detta är coolt. I varje fall enligt mig.

Permalänk

Tycker då denna är värd 10p, den är ju orginell och nytänkande.

Alla kan köpa värstingkomponenter för 30k och ett super chassie och slänga ihop det.

Denna kosta 45 spänn och e fan så mkt mera unik.

Permalänk
Medlem

Tack för all positiv respons, härligt att höra både det negativa och det positiva. Angående en ram så verkar det som jag är tvungen att bygga något. Förhoppningsvis hittar jag något passande i garaget då jag inte vill att det ska kosta något !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doofus
Tack för all positiv respons, härligt att höra både det negativa och det positiva. Angående en ram så verkar det som jag är tvungen att bygga något. Förhoppningsvis hittar jag något passande i garaget då jag inte vill att det ska kosta något !

Personligen skulle jag tycka det var snyggt med en ram i viktoriansk stil

Permalänk
Medlem

Nice! Det här fick du verkligen till bra! A+

Hade själv funderingar på att göra något liknande med en Dell Inspiron 630m dator som blivit av med skalet. Men funderar på om plexiglas hade varit något att använda sig av istället när man monterar ihop delarna? Frågan är bara om det är känsligt för värme?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Personligen skulle jag tycka det var snyggt med en ram i viktoriansk stil

http://www.oldtimecomputer.com/oldtimecomputer/home.html lite inspiration?

Typiskt att man inte går i högstadiet och har tillgänglighet till träslöjd när man behöver det som mest!

Permalänk

Jag gillade inte valet av material att bygga den på. Och heller inte stödet. Men iden var helt okej. Dock ifrågasätter jag den prestanda mesigt när den blir så där pass stationär. Poängen försvinner lite med den. och är prestandan inte med i bilden skulle jag föredragit laptopen i dess ursprung lättare att gömma den när man inte använder den.

Iden och slut resultatet 8P
dock drar material valet ner poängen lite
och själva poängen med det drar ner poängen Totalt hamnar du på en 4P hos mig.

(hade den var monter bar på väggen och en touch screen och en snygg ram hade jag satt en 10P direkt.)

Permalänk
Medlem

"skär som smör i masonit (duh)"

Tror det blev lite fel här va?

OnT: Soft bygge. Blir förmodligen något liknande för mig också när det blir att pensionera laptopen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacWahle
http://www.oldtimecomputer.com/oldtimecomputer/home.html lite inspiration?

Ser fint ut Om farsan köper en ny laptop kanske det blir ett projekt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edwaard
"skär som smör i masonit (duh)"

Tror det blev lite fel här va?

OnT: Soft bygge. Blir förmodligen något liknande för mig också när det blir att pensionera laptopen

Kan inte annat än att hålla med. Skär i masonit som smör. Ursäkta min dåliga svenska..

Permalänk

Klockrent! Hoppas bara att du inte har katt, för de har ju en tendens att hoppa upp på skrivbord för att stryka sig och vara sociala...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Klockrent! Hoppas bara att du inte har katt, för de har ju en tendens att hoppa upp på skrivbord för att stryka sig och vara sociala...

Inte min katt Han biter en i tårna när han vill att man ska lyfta upp honom i ens knä... Förbannade lat katt orkar inte ens hoppa upp i ens knä för att kela..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumnus
Inte min katt Han biter en i tårna när han vill att man ska lyfta upp honom i ens knä... Förbannade lat katt orkar inte ens hoppa upp i ens knä för att kela..

Hahah, det är sånt som är så sjukt trevligt med katter! Attityd och personlighet - ingen fånig hund.... Skönt att din katt (som kattunge) inte verkar ha klättrat upp för byxbenet när man står i köket och den är jättehungrig.

Permalänk
Medlem

Kan du ta en bild på hur skärmkabeln går igenom masoniten och hur du kopplat in den?

Skulle vilja se det.

Och du har fått en 8 av mig

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk

Snyggt! Kanske inte bästa finishen men det blev ju ruskigt häftigt 9p

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.