Varning för Markosgames / TVspelsshopen!

Permalänk
Medlem

Varning för Markosgames / TVspelsshopen!

Jag vill varna för Markosgames / TVspelsshopen som gör reklam på Blocket. Har köpt varor och dumt nog betalat men inga varor har dykt upp. Har försökt kontakta företaget men får varken svar via mail eller telefon. Både hemsidorna http://www.markosgames.com/ och http://www.tvspelsshopen.se/ är nedstängda.

http://cdr.jetshop.se/ huserar som utlämningsbutik och säger sig inte ha några som helst problem med företaget, allt enligt en person som jag pratade med där i dag. Detta är ytterst konstigt eftersom http://www.myntochmusik.se/ slutade husera inlämningsbutik i november förra året då jättestora problem uppstod. Folk fick inte tillbaka sina varor som man lämnat in / blev grundligt lurade, detta allt enligt ägaren jag pratade med i dag.

Vill komma i kontakt med Marko, eller vad ägaren nu heter, för annars gör jag en polisanmälan. Någon här som har någon som helst vetskap av vad man kan få tag på aktören /aktörerna bakom detta blufföretag?

Permalänk
Avstängd

Välkommen till Swec, Marco finns med på forumet och problemen är inte färska precis... Har tappat räkningen på hur många "företag" har startat och kört i träsket, sen kommer han hit och lovar att rätta till allt som vanligt... sen börjar han om igen.

Att han inte ger sig är fan otroligt.

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p.nissen
Välkommen till Swec, Marco finns med på forumet och problemen är inte färska precis... Har tappat räkningen på hur många "företag" har startat och kört i träsket, sen kommer han hit och lovar att rätta till allt som vanligt... sen börjar han om igen.

Att han inte ger sig är fan otroligt.

Tack!

Ja, jag har nu i efterhand läst om företaget och alla bluffar man kört/kör med. Tragiskt nog annonserar han fortfarande på sidor som Blocket. F-n att jag inte kollade upp företaget innan köpet.

Permalänk
Medlem

Här är Markosgames profil här på SweC iaf, om det nu hjälper något.
http://www.sweclockers.com/profil/?id=119532

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omen
Här är Markosgames profil här på SweC iaf, om det nu hjälper något.
http://www.sweclockers.com/profil/?id=119532

Tack.

Letade upp personnumret och gjorde en snabbupplysning och snubben har ju skulder upp över öronen. Kommer aldrig få tillbaka mina pengar. F-n!

Permalänk

Då får vi väl vänta på att Mr Marko kommer hit och bortförklarar sig för oss "forumiter" igen. Som vi alla vet kommer han "aldrig att försvinna"! *fniss*

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Har hänt ungefär likadant för mig tidigare, dock vid en annan affär. Tipsar om att bara köpa saker från företag som är trygg "e-handel" märkta

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Sötast

Haha, har det rasat igen? Var ju inte mycket mer än någon månad sedan han garanterade hur grymt allting var och att nöjda kunder alltid kom först osv osv

Permalänk

Nu är webbplatserna igång igen

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

lol nu börjas det igen

Permalänk
Medlem

nä fan denna gång kommer jag inte sitta med popcorn och följa tråden. Han är inte värd min tid att följa trotts att han kan vara underhållande våran kära Marko

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

*prenumererar på tråden*

Alltid lika spännande att följa Mr. Marko...

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk

Re: Varning för Markosgames / TVspelsshopen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan80
Jag vill varna för Markosgames / TVspelsshopen som gör reklam på Blocket. Har köpt varor och dumt nog betalat men inga varor har dykt upp. Har försökt kontakta företaget men får varken svar via mail eller telefon. Både hemsidorna http://www.markosgames.com/ och http://www.tvspelsshopen.se/ är nedstängda.

http://cdr.jetshop.se/ huserar som utlämningsbutik och säger sig inte ha några som helst problem med företaget, allt enligt en person som jag pratade med där i dag. Detta är ytterst konstigt eftersom http://www.myntochmusik.se/ slutade husera inlämningsbutik i november förra året då jättestora problem uppstod. Folk fick inte tillbaka sina varor som man lämnat in / blev grundligt lurade, detta allt enligt ägaren jag pratade med i dag.

Vill komma i kontakt med Marko, eller vad ägaren nu heter, för annars gör jag en polisanmälan. Någon här som har någon som helst vetskap av vad man kan få tag på aktören /aktörerna bakom detta blufföretag?

Sidorna är ju UPPE idag 7/4 2010...:confused:

Permalänk
Sötast

"Välkommen till Tv-Spelsshopen - Sveriges äldsta chip montör"

HAHAHAHAHAH

Jag kissar nästan på mig!

Permalänk
Avstängd

Att hans ens orkar, kan inte blocket ta bort hans annonser helt enkelt, sen borde ju skatteverket kolla upp han och typ sätta han i personlig konkusr eller liknande...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Att hans ens orkar, kan inte blocket ta bort hans annonser helt enkelt, sen borde ju skatteverket kolla upp han och typ sätta han i personlig konkusr eller liknande...

Det finns en knapp för att anmäla annonser på blocket, tryck på den och hänvisa till den här tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Att hans ens orkar, kan inte blocket ta bort hans annonser helt enkelt, sen borde ju skatteverket kolla upp han och typ sätta han i personlig konkusr eller liknande...

+1

får ju va ett slut på detta jävla tramset snart.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag undrar vilka substanser denna man intar när han klurar ut budskap som detta:

http://www.markosgames.com/info_pages.php?pages_id=17

"Tro inte på säker e-handel" Vilket bra tips till konsumenten....

Visa signatur

MSI P67A-GD 65 / Intel i5 2500k / Thermalright HR-02 / 8GB 1600 Mhz Corsair Vengeance / Asus GTX 580 Direct CU II / Asus Xonar DX /Corsair F120 / 1 TB samsung F3 / Corsair AX-750 / Antec 1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
"Välkommen till Tv-Spelsshopen - Sveriges äldsta chip montör"

HAHAHAHAHAH

Jag kissar nästan på mig!

Gammal måste han vara, han verkar ju onekligen vara senil.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nodnox
Jag undrar vilka substanser denna man intar när han klurar ut budskap som detta:

http://www.markosgames.com/info_pages.php?pages_id=17

"Tro inte på säker e-handel" Vilket bra tips till konsumenten....

hahaha tro inte på säker e-handel, vilket jävla skämt..

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
hahaha tro inte på säker e-handel, vilket jävla skämt..

Yep, db.com hade det... hur många blev av med pengar?

Men en sak är säker, jag kommer aldrig att beställa något från från en butik som heter datorbutiken.

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Avstängd

Herregud.:P LOL!

Dock tror jag så här: en person med skulder (någon tidigare i tråden hade visst kollat upp honom?) kan ge dessa "fantasilösa" garantier just för att han inte har något att förlora.:P Har man haft missnöjda kunder och en kund inte betalar för sig så "drabbar det inte honom" eftersom han redan har skulder, men det är ju ett bra PR-trick där det ser ut som att man "går steget längre" än konkurrenterna.:P (För de kunder som är nöjda och betalar kan han ju faktiskt få affärerna på rull igen även om jag tvivlar efter att ha läst de andra trådarna om honom - där han dessutom är skyldig andra personer pengar om jag läst rätt:P).

edit: "Glöm kreditvärdighet" är ju en rolig fras om det är som andra säger (i tidigare trådar om shoppen) att han ej har nämnda värdighet!;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Re: Varning för Markosgames / TVspelsshopen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan80
Jag vill varna för Markosgames / TVspelsshopen som gör reklam på Blocket. Har köpt varor och dumt nog betalat men inga varor har dykt upp. Har försökt kontakta företaget men får varken svar via mail eller telefon. Både hemsidorna http://www.markosgames.com/ och http://www.tvspelsshopen.se/ är nedstängda.

http://cdr.jetshop.se/ huserar som utlämningsbutik och säger sig inte ha några som helst problem med företaget, allt enligt en person som jag pratade med där i dag. Detta är ytterst konstigt eftersom http://www.myntochmusik.se/ slutade husera inlämningsbutik i november förra året då jättestora problem uppstod. Folk fick inte tillbaka sina varor som man lämnat in / blev grundligt lurade, detta allt enligt ägaren jag pratade med i dag.

Vill komma i kontakt med Marko, eller vad ägaren nu heter, för annars gör jag en polisanmälan. Någon här som har någon som helst vetskap av vad man kan få tag på aktören /aktörerna bakom detta blufföretag?

Det du skriver låter ju alldeles utmärkt. Men du har glömt att tillägga att när du ringde från dolt nummer till min kollega så sade du samma sak som du skriver här. Den stora tabben var att när han bad om ett telefon nummer så lade du på luren till han. Och tur att man har minnet i behåll. Du ringde nämligen sommar 09 och sade samma sak. Vips därefter så kom det upp en tråd i minhembio. Precis på samma sätt som du skapade en tråd här på sweclockers.

Det värsta av allt är att du begår ett brott (förtal om du nu vet vad det betyder) Då vi inte ens använder oss av förskottsbetalningar. Vi skickar endast mot PF eller fakturaköp via klarna.

Det som stämmer med det du skriver är att vi inte samarbetar med Mynt och Musik detta eftersom jag inte hinner att ta hand om 2 butiker då jag driver tvspelsshopen själv. Det som även stämmer överens med det du skriver är att kunder lämnade in sina konsoler för chippning men kunde inte få dem samma dag eftersom jag inte kan vara på 2 butiker samtidigt. Därför lade vi ned samarbetet med mynt och musik.

Jag hoppas att du står för dina inlägg! för jag tänker inte låta detta bara rinna ut i sanden.

Och till er mods! Sweclockers börjar likna ett stort dagis där folk bara kan skriva hur somhelst. Visst jag respekterar att folk har sina åsikter och självklart får man säga vad man tycker men detta är ju rena sandlådan. Att folk får skriva och anklaga personer/företag på falska anklagelser är inte rätt.

Det finns bluff företag (kameraexperten) men ärligt talat så borde många av er förstå att jag inte sitter här och besvarar er i 3 års tid. Tänk efter lite.

För övrigt så önskar jag alla forumiter och även mackan som han kallar sig i detta forum en trevlig kväll

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Då får vi väl vänta på att Mr Marko kommer hit och bortförklarar sig för oss "forumiter" igen. Som vi alla vet kommer han "aldrig att försvinna"! *fniss*

Se på fan eller speaking of the devil..

Det gjorde han faktiskt av nån anledning...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Det du skriver låter ju alldeles utmärkt. Men du har glömt att tillägga att när du ringde från dolt nummer till min kollega så sade du samma sak som du skriver här. Den stora tabben var att när han bad om ett telefon nummer så lade du på luren till han. Och tur att man har minnet i behåll. Du ringde nämligen sommar 09 och sade samma sak. Vips därefter så kom det upp en tråd i minhembio. Precis på samma sätt som du skapade en tråd här på sweclockers.

Det värsta av allt är att du begår ett brott (förtal om du nu vet vad det betyder) Då vi inte ens använder oss av förskottsbetalningar. Vi skickar endast mot PF eller fakturaköp via klarna.

Det som stämmer med det du skriver är att vi inte samarbetar med Mynt och Musik detta eftersom jag inte hinner att ta hand om 2 butiker då jag driver tvspelsshopen själv. Det som även stämmer överens med det du skriver är att kunder lämnade in sina konsoler för chippning men kunde inte få dem samma dag eftersom jag inte kan vara på 2 butiker samtidigt. Därför lade vi ned samarbetet med mynt och musik.

Jag hoppas att du står för dina inlägg!

Och till er mods!

Kolla upp denna persons iplogg. Det är med sannolika skäl samma person som skrev i minhembio.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Se på fan eller speaking of the devil..

Det gjorde han faktiskt av nån anledning...

Ja det är klart att jag besvarar. Man tar ju inte skit utan anledning. Snubben som skriver är samma person som skrev i minhembio.

Be han förklara vem han är och se om ni får svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Då får vi väl vänta på att Mr Marko kommer hit och bortförklarar sig för oss "forumiter" igen. Som vi alla vet kommer han "aldrig att försvinna"! *fniss*

Jag gillar superboss:D: alltid lika granskande och på ett positivt sätt alltid på sin vakt mot orättvisor.:) Kanske en framtida PLUS-Zorro?;):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Man ska ge f*n i att gynna sådana företag, Gör alltid en bakgrundskoll. Och du hade lätt ändrat din order till något annat företag när du sett vem som står för Markosgames / TVspelsshopen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

ja, jag skulle tänka två gånger innan jag handlade av en butik där näringsidkaren har konkurshistorik...

Visa signatur

Antec P183 : Asus P6T v2 : i7 930+ Noctua NH-U12P : 6GB Corsair Dominator 1600 Mhz CL8 : Radeon HD 5770 : Intel X25M G2 80GB + 2x 1TB Seagate 7200.12 : Corsair HX-750

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Man ska ge f*n i att gynna sådana företag, Gör alltid en bakgrundskoll. Och du hade lätt ändrat din order till något annat företag när du sett vem som står för Markosgames / TVspelsshopen.

Jo han verkar inte vara så ärlig!:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tookig
ja, jag skulle tänka två gånger innan jag handlade av en butik där näringsidkaren har konkurshistorik...

Kunde inte hålla med mer, men hur ofta spanar man in ev. kk-historik?:):P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Det som stämmer med det du skriver är att vi inte samarbetar med Mynt och Musik detta eftersom jag inte hinner att ta hand om 2 butiker då jag driver tvspelsshopen själv.

Hmm...man kanske bör överväga att byta användarnamn?;) Men å andra sidan så sa han upp sammarbetet med "Mynt och Musik" så man kanske klarar sig ändå?:P;)

Mvh

//Ert ödmjuka Mynt här på forumet!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!