Programvara ger Ipad kameramöjlighet

Permalänk
Melding Plague

Programvara ger Ipad kameramöjlighet

En färsk programvara för Ipad och Iphone 3GS gör det möjligt att utnyttja mobiltelefonens kamera trådlöst med surfplattan.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fy tusan va onödigt... Eller så stoppar man in en liten kamera direkt i Ipaden? Smidigare, någon?

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Fy tusan va onödigt... Eller så stoppar man in en liten kamera direkt i Ipaden? Smidigare, någon?

Precis vad jag tycker. men men, dem vill väll att folk skall köpa både en Ipad och en Iphone för att ta bilder med Ipaden...

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte. Då kan man ju lika gärna ta korten med iPhonen? Vad är syftet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thecopy
Jag förstår inte. Då kan man ju lika gärna ta korten med iPhonen? Vad är syftet?

Om en miijon personer köper Kamera A eller vad det hette så har ju någon dratt in miljon dollar tackvare att apple sparade in utgiften att löda dit en kamera Så det är nog inte tänkt att vara användbart.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Dom kanske kan ge kunderna en riktig killerdeal och låta programmet ingå gratis om man köper både en iPhone och iPad?

Möjligheterna är oändliga!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Finns det inget funktion för att dela filer enheter imellan via Wifi?
Om inte så är jag inte förvånad...

Permalänk

Hah! Jag börjar bli så trött på det här.

Jag minns hur Apple användare brukade skratta åt PC användare och skryta om att deras Mac OS är så ogenomträngligt, hur snyggt det är, hur bra det är, och hur lätt och enkelt allt är.

Det "var" det, rättare sagt. För nu känns det som att vinden har vänt. Nu behöver man inte bli dumförklarad för att man använder PC med Microsoft Windows. Nu är det istället Apples användare som framstår som dumma för de måste gå på eld känns det som för att få en enda liten sak att fungera. Och de måste be fem gånger per dag till store vise Guden Steve för att få en enda liten önskan uppfylld.

Något så enkelt som att installera ett valfritt, och om man så vill även hemmagjort program, känns som en helt omöjlig uppgift på dessa nya brädor, plankor och tavlor och allt vad det heter, från Apple. Världen har sällan, om någonsin, skådat dummare datorprodukter än iPhone och iPad. Det är inte en helt enkel uppgift att hitta referenser i datorhistorien som kan liknas vid hela den här uppstyrningen kring iPhone och iPad. På de första PC datorerna och även de tidigare mikrodatorerna kunde man förutom att installera valfria program även byta ut hela operativsystemet på om man bara ville det och hade den rätta kunskapen.

Vad är det här för en jävla tid vi lever i? Har Apple gått och blivit spritt springande galna eller? Håller Apple på att förvandlas till nästa Microsoft? Men inte ens Microsoft har varit så pass hårda och grymma, någonsin.

Det värsta är nog att de här nya enheterna som iPhone och iPad (och flera lär komma om det fortsätter så här) gör folk dumma. Folk börjar bli vana vid tanken att storebror Apple väljer ut de program man får installera på sin nya iPhone eller iPad som man betalat flera tusen för och kallar för "min". Men det kanske är just därför det heter iPhone, iPad och iTundes. "I am the phone! I am the master, your commander and you are my slave now, bitch!"

Vad fan är detta? Är det någon slags föräldrakontroll? Man kanske borde börja betala en månadsavgift till Apple för att de håller ondsinta och dåligt kodade program och program som tar inspiration från andra liknande program borta från era kära iPhones och iPads? För det är väl en tjänst de gör oss, eller hur? Har alla gått och blivit hjärntvättade? Har Apple programmerat om deras hjärnor tro?

Kära Apple dyrkare och iPhone eller iPad älskare, varför väljer ni att göra saker svårare för er än nödvändigt? Varför? Jag tvivlar på att ni gör det av egen vilja. Jag tror nästan helt seriöst att ni har blivit hjärntvättade. Om inte, och om ni verkligen gör det med egen vilja, var tog då förnuftet vägen?

VARNING: Köp inte en iPhone eller iPad! Risken finns att Apple implementerar ett biochip i din hjärna och programmerar om dig så att du lika lydigt som en robot köper allt som har en Apple logga.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
text

Jo det ligger något i det. Fast Apple försöker väl endå göra det enklare för användarna?
"Build a system that even a fool can use, and only a fool will want to use it."

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Verkar som om många här tror att det är Apple som släppt kamera appet vilket det inte är!

Lixom ser inte varför en produkt blir klassad som "kass" bara för att en möjlighet öppnas, borde det inte vara tvärt om?

ElectroGeeza Ne fyfan för att saker utvecklas, allt borde stanna upp nu och vara identisk resten av människans existens, usch!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

JesperA, uppstyrningen kring iPad m.m. är knappst utveckling, snarare inveckling och avveckling

Damn! Där fick jag till det!

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 2.80GHz, Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz, Corsair SSD Force Series 120GB, Corsair Cooling Hydro H70, 2xGigabyte GeForce GTX 460 1GB OC SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thermion
JesperA, uppstyrningen kring iPad m.m. är knappst utveckling, snarare inveckling och avveckling

Damn! Där fick jag till det!

1) Jag snackade inte om iPad 2) Mmm varenda pryl måste vara bättre (eller ja snabbare hårdvarumässigt) än en EEE PC? Det är typ det enda man hör när iPad kommer på tal "ja vad kan den göra som inte min EEE PC eller laptop kan göra", mm typ inget? Och det är inte det den är till för heller! Den ersätter en riktig dator lika lite som en Tamagotchi gör!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd

öhhhm.. fantastiskt..??

missar jag någonting, eller för dessa 2 förnuliga program över bilder från iphonen till ipaden??

Permalänk
Avstängd

Det apple gör är typ att ta saker som alla redan är vana vid, förpacka dom fint och sälja dyrt och som något nytt som man inte kan klara sig utan.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se en jämförelse mellan priserna för Androids market och Apples appstore. Misstänker att med Android (vilket säkert kommer till nån läsplatta snart) har fler gratis apps.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gymmarn
Skulle vilja se en jämförelse mellan priserna för Androids market och Apples appstore. Misstänker att med Android (vilket säkert kommer till nån läsplatta snart) har fler gratis apps.

Du skojar va? Nästan ALLT till Android är ju gratis! Open Source FTW!

och till Apple vill jag bara säga... Ruttet enda in till kärnhuset, fyfan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Det apple gör är typ att ta saker som alla redan är vana vid, förpacka dom fint och sälja dyrt och som något nytt som man inte kan klara sig utan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anteljungh
Du skojar va? Nästan ALLT till Android är ju gratis! Open Source FTW!

och till Apple vill jag bara säga... Ruttet enda in till kärnhuset, fyfan.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Text

Ja det är ju verkligen svårt att installera program på iPhone..

NOT!

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva ett trevligt inlägg men Google Chrome som tycker "iPhone" är felstavat vill rätta till det hela med ordet "aphona".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
Ja det är ju verkligen svårt att installera program på iPhone..

NOT!

Det var inte det det handlade om, utan varför man ska utesluta det från början? Varför inte öppna alla funktioner som finns? Det känns som man gör en enhet, men bara låter hälften av maskinen fungera. Värdelöst imo. Sånt program borde isf finnas med från början (skiter i vilka som gjort programmet), eller ännu bättre, varför inte implementera kameran från början på plattan? Måste faktiskt hålla med ElectroGeeza, för det är rätt vad han säger, tyvärr är det så illa..

Och även hur enkelt det än är och installera är det bara jobbigt och behöva installera alla program, ännu mer irriterande för avgiften trots hur låg den är, för många tycker bara det är jobbigt och göra en betalningen, och skiter då i det. När man handlat en sån dyr vara från början bör det vara mer lyx än såhär från början.

EDIT: Stavning + mer text.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Nä, Apple gör ju ett grundläggande fel inom hela datorvärlden när de skapar murar istället för möjligheter. Till Apples försvar är det dock så att om man tar bort en del möjligheter så blir det faktiskt en enklare produkt att använda också då man kan ha ett helt annat fokus på just det man riktar in sig på mm.

Appleprodukter är ju endast till för dom som inte är intresserade av att göra mer än vad som läggs på bordet och skiter i resten. Dessvärre gäller det ju faktiskt de flesta människor därav det vinnande konceptet.

Att däremot missa(?) basprylar som vettiga portar på iPad:en och sen säga att det kommer och då utannonsera det som något jättehäftigt är lite väl sär och det händer hela tiden i Apple-riket. Alltså att man tar något som funnits i 100 år på alla PC-datorer och utannonserar det som något helt revolutionerande nytt som världen aldrig skådat.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme