Permalänk
Robot

Svart Antec P183.

Tja!

Tänkte visa upp mitt system som nu näst in till är fullbordat och jag själv är super nöjd men tar gärna emot åsikter om vad som kan bli ännu bättre utseendemässigt.

Anledningen till att hela underplanet inte är täkt är för att komma åt hårddiskarna lättare.

Innehåll :

Antec P183.
Corsair TX850w.
WD caviar black 500gb.
WD caviar 160gb.
ASUS EAH 5870.
Asus Maximus III Formula.
Supreme FX X-FI Ljudkort.
Intel i5 2,66GHz @ 3,4GHz. 24/7. 40-45C load
Corsair Dominator 2x1GB 1600MHz ( 2 gig tillkommer snart.)
Corsair H50 Push/pull noctua NH-P12 utblås.
ZALMAN ZM-MFC1 Plus fan controler.
Spire card reader och random DVD brännare.

Skriv gärna vad ni röstar och varför ni röstar som ni gör. lättare att ta åt sig då!

MVH

Svart Antec P183.

Permalänk
Avstängd

Det blev en 9:a då fläktarna förstör den fina helheten. Hade de varit svarta så hade det varit perfekt utseendemässigt.

Permalänk

red + black <3 10p

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Det blev en 9:a då fläktarna förstör den fina helheten. Hade de varit svarta så hade det varit perfekt utseendemässigt.

har också funderat på det. men gillar dom pga det låga ljudet. har haft FD fläktar innan men dom flyttar inte lika mycket luft, annars hade jag kört på dom. e ganska sugen på GT fläktar. alternativt måla ramarna på Noctua fläktarna svarta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
red + black <3 10p

yes sir!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

har du målat undersidan på grafikkortet? eller tagit bort klisterlappen?

10p riktigt snyggt!

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Om du vänder Radiatorn så slangarna är där nere och pumpen så slangarna är uppe så blir den effektivare och ska tydligen bli ÄNNU tystare.

För utom de så är de 100% KICKASS

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
har du målat undersidan på grafikkortet? eller tagit bort klisterlappen?

10p riktigt snyggt!

nope. det är ASUS design. det ser ut som svart kolfiber så det smälter in riktigt bra, därav blev det det kortet istället för ett XFX där dom kladdat på en del. Tack för 10:an!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Om du vänder Radiatorn så slangarna är där nere och pumpen så slangarna är uppe så blir den effektivare och ska tydligen bli ÄNNU tystare.

För utom de så är de 100% KICKASS

jasså? det visste jag inte. det får ta och kollas upp. tack för tipset och kommentaren!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt Disclose Riktigt bra delar också.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Snyggt När man kör frontluckan stängd, kommer det in nån luft då :P? Kanske blir mindre damm iaf?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! Fin burk!
Det där mörkgråa som du täcker över med, är det nått ljuddämpande eller bara estetiskt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Snyggt Disclose Riktigt bra delar också.

Tackar! är nöjd med valet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Snyggt När man kör frontluckan stängd, kommer det in nån luft då :P? Kanske blir mindre damm iaf?

jadå där kommer in luft via sidorna av luckan. där e damm filter som sköter resten. bara att plocka av dom och rensa 1 gång i veckan för att va säker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robbull
Bra jobbat! Fin burk!
Det där mörkgråa som du täcker över med, är det nått ljuddämpande eller bara estetiskt?

det är Svart bitumen men ser lite grått ut pga blixten antar jag. det är ljuddämpande och estetiskt. funkar fint enligt mig!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Är de bara jag eller ser de ut som att de fattas ett grafikkort?

De fattas iaf PCI plåtar exakt där grafikkort nummer två ska sitta.

Planer på uppdatering eller?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Är de bara jag eller ser de ut som att de fattas ett grafikkort?

De fattas iaf PCI plåtar exakt där grafikkort nummer två ska sitta.

Planer på uppdatering eller?

Körde 4870 512mb i crossfire innan men tyckte det blev för varmt + va sugen på DX11 till BF BC2. så sålde korten och köpte mig ett 5870 ist. har inte hittat pci plåtarna sen jag bytade gör ingen större skillnad.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Trött på svart nu. Allt är ju svart.

Permalänk

10P, du får skriva till noctua att börja tillverka hel svarta fläktar

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Trött på svart nu. Allt är ju svart.

kanske för att det är snyggt och stilrent? tror inte en blå eller grön insida hade sett bra ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperOlsson
10P, du får skriva till noctua att börja tillverka hel svarta fläktar

Ja det hade inte vatt helt fel!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, bra bilder med en bra kamera så 8p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
Körde 4870 512mb i crossfire innan men tyckte det blev för varmt + va sugen på DX11 till BF BC2. så sålde korten och köpte mig ett 5870 ist. har inte hittat pci plåtarna sen jag bytade gör ingen större skillnad.

Ok... skaffa ett billigt Nvidia kort och kör som PhysX annars.

Skulle lixom va pricken över Iet.

Typ detta

http://indomo.se/index.php?mode=item&id=7652&show=311&mini=31...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Ser fint ut, bra bilder med en bra kamera så 8p.

tack tack! foto kursen man gick i skolan hjälpte lite! resten e lite curves i PS CS4.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Ok... skaffa ett billigt Nvidia kort och kör som PhysX annars.

Skulle lixom va pricken över Iet.

Typ detta

http://indomo.se/index.php?mode=item&id=7652&show=311&mini=31...

funkar det änns med mitt moderkort? e inte så påläst på det ämnet.

tycker folk ska skriva mer varför och vad dom röstar. blir roligare då!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
tack tack! foto kursen man gick i skolan hjälpte lite! resten e lite curves i PS CS4.

funkar det änns med mitt moderkort? e inte så påläst på det ämnet.

tycker folk ska skriva mer varför och vad dom röstar. blir roligare då!

Ja de funkar med ALLA moderkort som har en PCI-e 16 plats.

Jag röstade 10p för arbetet och tiden du har lagt ner på att bygga, modda och välja delar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

stil rent

Visa signatur

Corsair h50/Asus Rampage II GENE/ I7 920.4,2GHz/ Corsair 6GB XMS3-12800/ VelociRaptor 150GB / XFX 9800GX2/ Corsair 850w/win 7 Ultimate Sve 64-bit /

Permalänk
Medlem

OT: Har ett 8800GT liggandes, hur fixar jag det till dedikerat PhysX tillsammans med mitt 5850?

OnT: Snyggt! Älskar färgerna (lacka Noctua fläktarna!)
Bra komponenter, snyggt jobbat med Bitumen, och bra bilder. 10 poäng från mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Ja de funkar med ALLA moderkort som har en PCI-e 16 plats.

Jag röstade 10p för arbetet och tiden du har lagt ner på att bygga, modda och välja delar.

jasså? ska kollas upp det med. och tack för rösten!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj-zed
stil rent

Tackar! då blev det som jag tänkt ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
OT: Har ett 8800GT liggandes, hur fixar jag det till dedikerat PhysX tillsammans med mitt 5850?

OnT: Snyggt! Älskar färgerna (lacka Noctua fläktarna!)
Bra komponenter, snyggt jobbat med Bitumen, och bra bilder. 10 poäng från mig.

Tack så mycket! kul att det uppskattas.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
OT: Har ett 8800GT liggandes, hur fixar jag det till dedikerat PhysX tillsammans med mitt 5850?

OnT: Snyggt! Älskar färgerna (lacka Noctua fläktarna!)
Bra komponenter, snyggt jobbat med Bitumen, och bra bilder. 10 poäng från mig.

Sök på ordet PhysX i forumet här på sweclockers och kolla igenom trådarna som har med ATI kort att göra så borde du antingen hitta lösningen på hur man ska göra eller nån som kör ATI + Nvidia för PhysX.

Jag personligen har inte kört ATI + Nvidia för PhysX sen Nvidia började spärra i drivrutinerna.

Men de finns en enkel lösning så man kommer runt problemet.

Tror de är en viss Nvidia drivrutin som inte har spärren som dom använder.

Och eftersom de bara ska användas till PhysX så förlorar man inget på att de är en äldre drivrutin eftersom PhysX inte belastar Nvidia kort speciellt hårt.

Ditt kort kanske får jobba till max 50% till PhysX men absolut inte mer så de kommer inte bli varmt ens.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

7p, för välbyggt (tycker jag) och snyggt.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Riktigt fint o cleant, men den röda boxen som skärmen sänkte betyget till en 6a

Permalänk

Skrivbordet i sig skulle se bättre ut om du tog bort lampan och lådan under skärmen, högtalaren skulle man även kunna göra något åt men det är väl kanske inte lika lätt.

Annars fläktarna på H50n, passar inte riktigt in i det röd-svarta temat i övrigt, dom i fronten syns ju inte så det gör ju ingenting

Annars såg det helbra ut, 7p =>

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk

Stilrent och snyggt. Inte en massa kablar överalt.
Har själv suttit och funderat över den där CPU kylaren. Hur dan är den? Några iriterande ljud från pumpen eller är det enbart fläktljud som hörs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusDazE
Riktigt fint o cleant, men den röda boxen som skärmen sänkte betyget till en 6a

Hade en svart innan men den lyckades min flickvän ta sönder så va tvungen att hitta nått i samma höjd, fort! så det fick bli den ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Skrivbordet i sig skulle se bättre ut om du tog bort lampan och lådan under skärmen, högtalaren skulle man även kunna göra något åt men det är väl kanske inte lika lätt.

Annars fläktarna på H50n, passar inte riktigt in i det röd-svarta temat i övrigt, dom i fronten syns ju inte så det gör ju ingenting

Annars såg det helbra ut, 7p =>

fan vad det tjatas om mina fläktar får väl ta och måla ramarna svarta. lampan behövs då jag sitter och skriver/ ritar o lite så emellanåt och e ganska skönt att ha mer än bara skärm skenet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SörenKarlsson
Stilrent och snyggt. Inte en massa kablar överalt.
Har själv suttit och funderat över den där CPU kylaren. Hur dan är den? Några iriterande ljud från pumpen eller är det enbart fläktljud som hörs?

första dagen så hördes min kylare lite. antagligen för att få vattnet i rullning men nu e det bara fläktarna som hörs.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa