GSI - Gruppen för Särskilda Insatser

Permalänk

GSI - Gruppen för Särskilda Insatser

6 nya filmer om polisen Johan Falk håller på att spelas in. Den första ska visas på bio, och dem andra ska visas senare på TV4.
Handlar om Johan som jobbat 5 år på Europol, och nu är tillbaka i Göteborg där han ska arbeta på en specialenhet, GSI. Gruppen har lyckats där alla andra instanser misslyckats. Men hur har det gått till egentligen? Saxar in text från Lovefilm.se:

"Efter ett fem år långt förordnande som polis på Europol i Haag flyttar Johan Falk tillbaka till Göteborg. Han har fått en tjänst på en framgångsrik liten specialenhet, GSI – Gruppen för Särskilda Insatser, som punktmarkerar den grova organiserade brottsligheten. Eftersom Johans familj flyttar inte med honom hem, blir GSI som ett substitut, där all vaken tid fokuseras på att fånga kriminella. Men hur kommer det sig att denna lilla specialstyrka uppnår sådana förvånansvärda resultat där andra enheter fullständigt misslyckas? Och vad är det för hemligt kuvert som förvaras i kassaskåpet hos chefen för länskrim? Långsamt öppnas Johans ögon för en värld han inte trodde fanns…"
http://www.lovefilm.se/film/51753-GSI+%96+Gruppen+f%F6r+S%E4rskilda+Insatser.do

Uppföljare till Noll Tolerans, Livvakterna och Den tredje vågen, som alla enligt mig var underbara filmer.
Kan bara inte se nog av denna "trailer" jag hittade, vet inte vart snubben fått tag på bilder. http://www.youtube.com/watch?v=Y3QFNgZirNQ&feature=related

Tror ni det blir något bra?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Re: GSI - Gruppen för Särskilda Insatser

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Uppföljare till Noll Tolerans, Livvakterna och Den tredje vågen

Tror ni det blir något bra?

Borde vara en retorisk fråga. Svaret är iaf nej.

Permalänk

Jag har lite svårt att se uppföljare till Noll Tolerans, Livvakterna och Den tredje vågen då jag ser dem som separata filmer.
Annars var dessa filmer ovan unika, hata massproducerad dritt som inte kommer med något nytt. Dessutom är det roligt med film som spelar på svensk mark under våra förutsättningar.(rättsväsende, vapentillgång etc, självklart överdrivet)

Så jag ser fram emot dessa filmer, om jag sedan kommer se dem återstår att se. Går de på tv4 så kommer jag ju att kolla om jag har tid just då.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Blir väl som alla andra svenska polisfilmer och kommer visas på TV4 varje vecka.

Permalänk
Medlem

har sett 2 av filmerna och dom är dom BÄSTA jag har sett som är svensk film, så jävla bra, ska se en till idag.

Visa signatur

Q9550 @ 3,0Ghz | Corsair H70 | Gigabyte GA-EP43-DS3L | XFX 4890 xXx @ 1000, 1120x4=4480 | DDR2 Corsair 8gb 800mhz | Corsair Dominator fan | Antec 1200 | 160Gb HHD | 630w Xion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0eR
har sett 2 av filmerna och dom är dom BÄSTA jag har sett som är svensk film, så jävla bra, ska se en till idag.

Om du skulle tröttna efter några minuters tittande så kan du räkna hur många gånger Jakob Eklund säger "Vad faaan".

Har sett alla sex filmerna. Den första var den klart bästa. Tyvärr tycker jag alla filmerna håller en rätt låg kvalitet. Man stör sig nästan direkt på alla stela konversationer och då framförallt på Jakob Eklunds monotoma stämma.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Jag blev faktiskt förvånad, jag tyckte dom var helt klart bra faktiskt.
Det enda jag stör mig på ibland är Jacob Eklund när han ska prata sådär psykologiskt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Jag blev faktiskt förvånad, jag tyckte dom var helt klart bra faktiskt.
Det enda jag stör mig på ibland är Jacob Eklund när han ska prata sådär psykologiskt.

Håller med dig helt och hållet, han låter ju så äckligt larvig när han försöker sig på att prata psykologiskt.

Men dock är filmerna något av det bästa på länge, bortsett från den näst sista när det handlade om trafficking (hur det nu stavas).
Beck kan slänga sig i väggen, även Wallander..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd

Tycker GSI 1:an var bra (för och vara uppföljare:P) men Noll tolerans och Livvakterna var klart bäst.:D För och vara en svensk rulle.^^ Men filmbranschen kommer inte utvecklas eftersom alla nöjer sig med en Beck/Wallander, en halvkall pizza och en halvtaskig - lika sval insats som pizzan och skådespeleri - avsugnings-insats från frugan medan hon sneglar på Gunvald Larsson och drömmer sig bort.:P

Så länge vi inte kräver kvalité så klart dom gör uppföljare då de är varma i kläderna och inte behöver lägga så mkt pengar på produktionen mot vad man gjorde tidigare.:) Vi är ett bedrövligt land när det kommer till kultur.:P (Vilket drottning Kristina förstod och stack till Rom och festade och övergav sin far, sverige och religionen.:D). Synd att vi ska vara så jävla timida.:P Det enda vi bryr oss om är om tax höjs på spriten DÅ blir det "folkstorm" och inte ens den klarar vi av att sänka efter "folkstormen".:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jacob Eklund förstör ju filmerna så jävla mycket att jag vägrar se de 3 sista
Han passar absolut inte som någon sådan roll eller i filmer överhuvudtaget. Har hört nyhetsuppläsare med "intressantare" röst.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jaha, ännu en "Hassel".

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Svensk film går sällan att titta på och GSI är inget undantag. Det känns verkligen lågbudget.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

Svenska action rullar är tokigt dåliga.
Det enda vi klarar är komedi, så mer Smala Sussie, Kopps och Sällskapsresan.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

värdelöst

Permalänk

Jag tycker filmerna var väldigt bra jämfört mot alla andra svenska polisfilmer.
Tar vi utländska actionfilmer så kommer jag inte ihåg några bra som berör samma område och amerikanska filmer om deras FBI börjar bli tjatiga, så lite omväxling är bra.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Blir som alla svenska deckare, blir många halvdåliga/halvbra istället för att klämma ur sig 1-2 riktigt bra.

Synd att huvudrollsinnehavaren känns som den skådespelaren som är tröttast av dem alla.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det är för musik i filmerna? Tänker speciellt på låten som spelasnär eftertexterna rullar, ganska hård rock av nåt slag.

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk

äeh vafaan...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
äeh vafaan...

amen vafan.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazzir
Om du skulle tröttna efter några minuters tittande så kan du räkna hur många gånger Jakob Eklund säger "Vad faaan".

Har sett alla sex filmerna. Den första var den klart bästa. Tyvärr tycker jag alla filmerna håller en rätt låg kvalitet. Man stör sig nästan direkt på alla stela konversationer och då framförallt på Jakob Eklunds monotoma stämma.

va fan - the collection --> http://www.youtube.com/watch?v=LimMVoxDfxA

Permalänk
Musikälskare

Mår dåligt av att kolla på Svensk film, dock finns där några guldkorn men de är inte många

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Går väl an att titta på om man inte har något annat för sig.

Men det slår inte Beck tycker jag. Gunvald is the shit^^