Permalänk

Bästa AMD-cpu för gaming?

Tjenare folks, Till att börja med är det inte föränns nu jag börjat titta på AMD eller ATI över huvudtaget, jag har alltid varit ett Intel / Nvidia fan, Men jag börjar och läsa runt och hört att AMD och ATI är grymt bra nu för tiden, Som sagt jag har ingen aning om AMD Processorer.

Jag har egentligen bara en fråga, Vilka processorer har AMD som är i samma klass som intel's i7, Hur bra är dom om man jämnför dem?

Sen har jag hört att, för att få bästa prestandan så skall man helst inte blanda AMD och Nvidia te.x, Är detta fortfarande relevant, Eller skall man helt enkelt köra med ATI om man kör med AMD?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan blanda märken fritt, ska inte ha någon inverkan.
AMD har inga processorer i samma klass som i7 ännu, dock är skillnaden i spel försvinnande liten när man kör höga upplösningar, det är mer i program det skiljer mellan dom.
AMD ger mer prestanda för pengarna än Intel.
Ska du köpa AMD för gaming i dagsläget så föreslår jag antingen Phenom II X4 945, 955 eller 965 beroende på hur mycket du vill lägga ut.
Ett annat alternativ är att vänta då AMD's nya sexkärniga "Thuban" kommer snart.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Aha, tackar! Jag skall titta runt lite och se på priser och dylikt
Den där Thuban processorn låter inte helt fel, Höhö. Som sagt jag skall sniffa runt lite!

Man tackar för det snabba svaret ^_^

Permalänk

Re: Bästa AMD-cpu för gaming?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter89andersson
Tjenare folks, Till att börja med är det inte föränns nu jag börjat titta på AMD eller ATI över huvudtaget, jag har alltid varit ett Intel / Nvidia fan, Men jag börjar och läsa runt och hört att AMD och ATI är grymt bra nu för tiden, Som sagt jag har ingen aning om AMD Processorer.

Jag har egentligen bara en fråga, Vilka processorer har AMD som är i samma klass som intel's i7, Hur bra är dom om man jämnför dem?

Sen har jag hört att, för att få bästa prestandan så skall man helst inte blanda AMD och Nvidia te.x, Är detta fortfarande relevant, Eller skall man helt enkelt köra med ATI om man kör med AMD?

Tack på förhand!

Jag har haft blandat i princip alltid de senaste åren. P4 och 9600 pro, athlon x2 och 8600 gt, i5 750 och 5850. Inga problem där. Men intel och nvidia är ju inte heller samma företag så det är också en blandning tycker jag.

Intel processor och amd/ati grafikkort är ju en rätt vass kombination tycker jag. i5 750 eller i7 930 med 5850 eller 5870 beroende på budget. Annars är som sagt Phenom II 955 och965 vassa också. Thuban ska komma det här kvartalet. Det som är bra med AMD tycker jag är att de kör allt på samma socket.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

Ahh, då behöver jag inte oroa mig om jag fortfarande fastnar för te.x intel processorer och vill ha ett ATI-Kort!

Toppen, tack för infon!