Ny video visar Duke Nukem Forever

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
intresseklubben antecknar febrilt.
Kan inte fatta att varje hårdvarusajt fortfarande leker företagsmegafon varje gång nåt liten bild från sk "spelet" dyker upp.

Hela grejen med Duke Nuken Forever är ju att det är spelvärldens mest seglivade skämt.
Om det mot all möjlig förmodan någonsin skulle komma ut så kommer jag garanterat att köpa det bara för att, spelar ingen roll hur dåligt det är.
Kan ta och köpa det på samma gång som jag ska ut och köpa min flygande gris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
Du menar med storsäljande spel så som Call of Duty: Moder Warfare 2, Gears of War och andra liknande spel? Ja, kraven är skyhöga.

Hahaha man såg gamers integritet när dom sa : "Inga dedikerade servrar, jag köper inte, nu bojkottar vi"

Gick fitt-IW upp typ 1 miljard dollar efter MW2 eller ?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Hahaha man såg gamers integritet när dom sa : "Inga dedikerade servrar, jag köper inte, nu bojkottar vi"

Gick fitt-IW upp typ 1 miljard dollar efter MW2 eller ?

Det är inte gamers som i högsta grad köper MW2... Det är ungar.

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott får vänta minst 10 år. Verkar iaf inte som att de slarvar, frågan är vilket pris de måste ta för spelet för att inte gå back ;-P

Lanseras detta spel så kan jag inte tro annat än att det kommer att bli en storsäljare.

Citat:

Originally told by mr.Duke Nukem
It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum!

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Enligt de nyheter som cirkulerat på internet de senaste månaderna så har de varit tvungna att avskeda hela teamet som utvecklar Duke Nukem Forever. Dock ska det tydligen vara en liten grupp som ändå fortfarande utvecklar det, dock är ju frågan om det kommer att gå i och med att de verkar få slut på pengar nu.

Varför det också dragit ut på tiden är för att 3D Realms VD aldrig riktigt blivit nöjd och alltid kommit på nya grejer som han vill lägga in/ändra i spelet. Därav har de bytt grafikmotor ett antal gånger och även så har det skett att de börjat om med spelet helt från början också.

Man får väl helt enkelt hoppas att det kommer släppas. Jag är då väldigt taggad

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Får la hoppas att någon annan kan köpa upp rättigheterna och en del av programmerarna.

Jaså? Vore det inte bättre om någon köpte rättigheterna och en del av hela utvecklingsteamet och inte bara en del av programmerarna?

För vem hade du tänkt skulle färdigställa speldesignen, banor, balansera vapen, göra modeller, texturer, musik, ljudeffekter, menyer. etc etc etc.?

Permalänk
Medlem

Duke <3
Han kommer för att ta oss tillbaka till en bättre tid. En tid då män var män, kvinnor var lättklädda och monster var dumma och oorganiserade.

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Medlem

Som nån försökte upplysa om...

GAMMAL FAKEVIDEO och fakeröst.

Permalänk

Jag vet inte om det är musiken eller spelet men jag fick rysningar när jag såg videon.

"I'm feeling lucky this Christmas!"

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Vad heter artisten eller låten i videon?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Vad heter artisten eller låten i videon?

Allt jag vet är att det är bandet Megadeth som gjort låten, mer vet jag faktiskt inte :/ .

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Tycker inte det är något att hurra över? liknar Serius sam spelen..

Liksom Doom med en nutida port ger ju en bra jäkla kick i grafik och kodsätt.

Dock så kom Serious Sam efter Duke Nukem... men om jag skulle säga det själv så skulle jag äckligt gärna vilja ha ett Duke Nukem spel igen... en stor klassiker enligt mig

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk

synd att de inte blir någe,

såg faktiskt kul ut springa röjja panga kötta spel är alltid lika kul.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan

Originally told by mr.Duke Nukem
It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum!

Nja.
George Nada sa det åtta år tidigare i filmen They live

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikgus
Nja.
George Nada sa det åtta år tidigare i filmen They live

Sant. Har filmen. klassiskt

Permalänk
Medlem

Nämen gud vad lastgammalt!

Här är material från den sista (senaste? haha) versionen:
http://www.youtube.com/watch?v=Amwuj0v9RC4

---

3D Realms har misslyckats kapitalt gång på gång med att producera det där Duke Forever, så enkelt är det. Så mycket pengar som kastats i sjön.

Intresset var ju helt enormt för några år sen fortfarande, så att hitta kunder hade inte vart ett problem.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peking

Varför det också dragit ut på tiden är för att 3D Realms VD aldrig riktigt blivit nöjd och alltid kommit på nya grejer som han vill lägga in/ändra i spelet. Därav har de bytt grafikmotor ett antal gånger och även så har det skett att de börjat om med spelet helt från början också.

Hehe. Det är den fina versionen, det andra som sägs är att han är en satans clown som har nollkoll, glider runt med sin ferrari (som fick råd med efter tidigare succéer) luras, ljuger osv osv.

Men den storyn kom från en avhoppare inifrån så kan mycket väl vara falsk också.

Permalänk
Sötast

Grymt dålig leveldesign, fanns inte ens ljud till hälften av händelserna i filmen, filmen som är samma område klippt 40 gånger för att se ut som något öht.

Värdelöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Vad heter artisten eller låten i videon?

Lee Jackson - Grabbag heter låten

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Jag går inte på det igen!!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Väldigt oofficiell video och inkorrekta uppgifter i nyheten.

"numera nedlagda" skriver ni. Utvecklingsteamet är uppsagt. Att utvecklingen av spelet skulle vara nedlagd finns det inga uppgifter om. Däremot hintar 3DR om det motsatta, men är rätt försiktiga i sina uttalanden pga den pågående rättstvisten.

12 år har gått sen spelet announcades. Mina pengar ligger på att vi kommer få se ett DNF inom de närmsta 8 åren, möjligen plus något decennium beroende på hur länge rättstvisten tar.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...