Jag ogillar firmware 3,21 till PS3

Permalänk

Jag ogillar firmware 3,21 till PS3

Vi har alla ett gemensamt mål .... att "Other OS" funktionen ska återvända till PS3.... Alltså en kompromiss är förstås Oacceptabelt. Vi trogna kunder köpte "Original PS3", eftersom förmågan att göra den till en PC var en av anledning.

Det var ju en del av Sony's marknadsföring av PS3, precis som PSN är också en del av... samt att det är gratis. Men hur länge kommer den hålla. Då Sony själv lovad att dem inte skulle ta bort "Other OS" funktionen på Originala PS3 men slutade att göra det ändå.... Ni som inte verkar bryr er eller inte använder "Other OS"... joina vår grupp ändå, för att förhindra Sony göra ett annat taskig beslut. Som resulterar att majoritet av PS3 användare, istället för minoritet av PS3 användare blir arga. Vilket i detta fall handlar om just minoritet av PS3 användare som är arga på detta nyhet. Hjälp oss och det hjälper er själva att slippa sånt här liknande i framtiden!!!

Här länken till Gruppen på Facebook.

hmm dem tog bort den.....

aja vad ni kan göra är gå till Facebook och sök
Removal of "Other OS" feature on PS3 is unacceptable

Tillsammans kan vi lyckas ändra Sony's tankar!!!! Om en person går mot Sony, då får personen problem. Men om flera personer går mot Sony, så får Sony problem.

Permalänk
Medlem

Kan ju meddela att man stavar gratis med ett T!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_fluppy
Tillsammans kan vi lyckas ändra Sony's tankar!!!! Om en person går mot Sony, då får personen problem. Men om flera personer går mot Sony, så får Sony problem.

Ytterst naivt tänkande.
Önskar er all lycka i världen men att ändra Sonys företagspolitik genom facebook är omöjligt.
Men skönt att se att det finns idealister kvar

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Skamvrån för mig som stavar fel... hihi skäms lite där

Tackar, man ska aldrig ge up

Permalänk
Medlem

Re: Joina min facebook group, emot Firmware 3,21

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_fluppy
Tillsammans kan vi lyckas ändra Sony's tankar!!!! Om en person går mot Sony, då får personen problem. Men om flera personer går mot Sony, så får Sony problem.

Jo, tjena. Jag bojkottar redan Sony i så stor utsträckning det är möjligt sedan flera år tillbaks, men jag kan ju inte påstå att jag hyser några illusioner om att jag påverkat deras vinst negativt i någon större utsträckning...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Sötast

FAIL!

Varför?

Jag har inte Facebook! Och utan mig har ni ingen chans förstår du väl!

Nä men... Du hade väl inte själv faktiskt hoppats på någon effekt?

Permalänk

kan väl försöka

Permalänk
Medlem

Du tror verkligen att din facebook-grupp kommer att ändra något?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

nånsin tänkt på att nästan alla som kör linux inte har fb, då dom förstår hur dåligt det är

Permalänk
Hedersmedlem

Det här är ingen anslagstavla; diskutera istället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Det är inte speciellt många som bryr sig ändå om man kan ha inst. Linux eller inte...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Så jävla trött på folk som skiter i fullständigt (ursäkta för ordspråket) att bara för majoritet inte använder den. Det handlar om vi som faktisk använder den och Sony tar bort något som var en del av att marknadsföra PS3. Ska deras online börja kosta något tid framöver bara för Sony inte får något tillräcklig med klagomål?

Nej det här handlar om princip och vad dem lovar. Man kan vinna ifall vi är tillräcklig många för att påverka en del av inkomst till SCE. Det finns över 20 miljoner PS3 som är original. jag har lyckas övertala dem som inte brydde sig,
att bry sig eftersom PS3 har egenliten bara förlorat massa feature. och om det här slipper undan så blir det förmodligen mer problem senare.....
Ja den där hacker är en av dem som orsakar att sony gjorde detta och nu kommer han på något olagligt som inte hjälper men gör saken värre genom Sony kan banna oss för detta. Mitt alternative är joina min group och ändra sony's tankar.

bästa är att vissa som är medlem i gruppen skickar till sina ps3 användare och i sin tur gör samma sak. vi kan göra ett försök. aldrig ge upp i förtid

Permalänk

Dem där Feature man fick då man köpte PS3 var värt sin valuta men när dem tas ifrån dig, så blir din ps3 inte värt den valuta man köpte den för

Permalänk
Medlem

Jahapp.. nu börjar hacker "kriget" åter igen fast med PS3. Tycker det var synd att de tog bort other OS option iaf.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Finns det nån *NIX-dist som är riktigt funktionell på PS3?

Hypervisorn begränsar väl åtkomst till hårdvaran ganska hårt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Har då aldrig använt denna funktion då jag köpte PS3an först och främst för spel, en PC har man för PC

Dock är det väl synd för dom som utnyttjat denna funktion och vant sig vid användandet
Har läst om att någon/några påstå sig ha fått det hela att fungera igen trots den nya uppdateringen men jag antar att vi inte får gå in på det ämnet

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

undrar varför min länk vara borttagen :S är det pågrund av att jag försöker gå emot sony's politik.... och eftersom denna hemsida gör recension för alla företag produkter vill kanske inte att någon skriver något sånt här..... jag trodde jag borde i ett fritt land......................... jag kanske drömde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_fluppy jag trodde jag borde i ett fritt land......................... [/B]

Om du menar bodde så gör du det. Vad det har med Facebooks policy att göra är en helt annan sak.

Visa signatur

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_fluppy
undrar varför min länk vara borttagen :S är det pågrund av att jag försöker gå emot sony's politik.... och eftersom denna hemsida gör recension för alla företag produkter vill kanske inte att någon skriver något sånt här..... jag trodde jag borde i ett fritt land......................... jag kanske drömde

Dags att lugna ner sig lite. Gå ut och ta lite frisk luft.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvickstick
Dags att lugna ner sig lite. Gå ut och ta lite frisk luft.

jag ska, blev bara lite överraskad över min länk blev borta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RHWarrior
Hypervisorn begränsar väl åtkomst till hårdvaran ganska hårt.

Jag kan inte PS3 men om jag förstår ditt inlägg så finns det alltså en virtuell server som man alltså kör sin *nix dist ifrån?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Helt rätt. Är man missnöjd ska man visa det, om än på en facebook grupp. Har man inställningen att det kvittar vad man gör lär man aldrig lyckas förändra något.

Jäkla dumt sätt av Sony att tackla problemet på. Men är lika förbannad på nördhackaren geohot som med sina svettiga labbar var tvungen att fingra på systemet bara för att bevisa för sitt nörd community hur duktig han är.

Hade han skitit i det hade denna nedgradering aldrig skett. Så skottpengar på honom som tvingade 100,000 vanliga människor att bli hackare mot sin vilja.

Vill man ha en media pc köp en sådan, har man en PS3:a vet man vad man får ( eller visste åtminstone ) istället för att försöka förvandla den till en sådan bara för att hårdvaran har potential att vara det. Va fan jag försöker inte bygga om min bil till trailerdragare bara för att det kanske teoretiskt sett skulle finnas en möjlighet att den kan fungera som sådan.

Trött på hackandet, köp en pryl och acceptera den för vad den är, gillar man det inte så kolla in något annat istället.

Lika förbannat trött blir jag på Sony som skall straffa alla bara för att en person inte kan hålla sig på mattan. Kom på ett mer kreativt sätt att hålla maskinen säker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_fluppy
undrar varför min länk vara borttagen :S är det pågrund av att jag försöker gå emot sony's politik.... och eftersom denna hemsida gör recension för alla företag produkter vill kanske inte att någon skriver något sånt här..... jag trodde jag borde i ett fritt land......................... jag kanske drömde

Nepp, på med foliehatten!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

tror att spamma deras support med falska fel mail pga borttagningen other Os funktionen kommer göra mer nytta

ska ffa en bot som genererar hotmail konton och spammar deras support med falsk felraporter pga deras ändring

sätt den på att skicka ett par 1000 mail i timmen i typ 3-4 dagar borde göra susen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows