Problem med Crossfire HD5770

Permalänk

Problem med Crossfire HD5770

Hej!

Satte in mitt andra HD 5770 kort idag, även brygga.
När jag sedan startar datorn och alla driver är installerade får jag ändå inte upp Crossfire fliken i ATI CC.

Enhetshanteraren hittar båda grafikkorten och att båda har drivers.
GPU-Z hittar också båda korten med där står det att CF inte är aktiverat.

Hur gör jag för att få igång CF?!

Har testat att installera om drivers samt tagit ut kortet och satt in det igen.

Tack!

Mvh hJAEsSARN

Permalänk

Starta om datorn.

Permalänk
Avstängd

Jag har egentligen bara en fråga!!

1: Vad är det för moderkort!?

2: har moderkortet CF stöd!?

MVH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Jag har egentligen bara en fråga!!

1: Vad är det för moderkort!?

2: har moderkortet CF stöd!?

MVH

Ytterst förvirrande.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Ytterst förvirrande.

Jo det blev ju 2frågor ist för en, men vi kanske får veta vad han sitter med för moderkort iaf!

Permalänk
Medlem

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------...

Såg att han hade det här i burken från en annan tråd.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Enligt vad jag hittade om moderkortet skall den både ha CrossFire och SLI stöd men står inget om detta hos Komplett..

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd

Om det ä'r det moderkortet som han har "MSI P55-GD65" så stödjer det ju CF så då vet jafg itne vad som kan vara fel :S

Permalänk

Det är de modekortet.

Det ska stödja.
Har kört CF förrut med denna dator. Men nu vill de sig inte.

Tack för svar so far!

Permalänk

Någon som har en idé?

Permalänk
Medlem

Jag "klantade" mig när jag satte in mitt andra 4850 kort......jag har ett Cooler Master Silent Pro 700W nätagg och det har lösa sladdar så jag pluggade i en till PCI-E strömsladd bakom nätagget men tryckte tydligen inte fast den ordentligt så det vart inte kontakt den hade åkt ut en bit så bara ett kort fick ström.......den betedde sig då exakt som om du bara har ett kort dvs funkade perfekt fast inget crossfire.......kollade dock aldrig med GPU-Z eftersom den bör ju inte hitta kortet utan ström tycker man

Visa signatur