Permalänk
Robot

Zyxel GS108Breeze

När sommaren närmar sig och värmen stiger finns det inget annat att göra än att extrakyla sin kringutrustning...

Märkte under en varm förmiddag att min nya Gigabit switch blev lite väl varm under hård belastning efter att jag märkte att mitt kaffe höll sig varm i timmar genom att låta koppen stå på denna. Detta måste jag råda bot på tänkte jag, och tog vad jag hade i datorskrotlådan och svängde ihop denna kreation.

Besök albumet: Zyxel GS108Breeze av 3rixon

Permalänk
Medlem

Känns som den där fläkten låter som...jag vet inte vad.

Bra jobbat i övrigt

Permalänk

Gör den fläkten någon större skillnad?

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem

Du skulle satt en antec big boy på toppen istället Nej men tycker det var en skoj mod !

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maango
Känns som den där fläkten låter som...jag vet inte vad.

Bra jobbat i övrigt

Av min erfarenhet met fläktar i den storleken är dom ohörbara.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kanske dags att köpa ett bättre märke då

Permalänk

haha tufft

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lethalized
Gör den fläkten någon större skillnad?

Nja, svårt och veta egentligen då jag inte har satt in temp mätare än men det fläktar varmluft ur ventilationshålen på sidorna så det känns som att det fungerar

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Av min erfarenhet met fläktar i den storleken är dom ohörbara.

Ohörbar vet jag inte om jag kan säga att den är, inget man vill ha bredvid huvudkudden när man ska sova iallafall

Funderar därför att sätta in antingen en potentiometer istället för på/av eller sätta in en resistor för att dämpa fläkten lite

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk
Medlem

Roliga bildkommentarer och fint bygge.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Klockren mod, riktigt bra gjort!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Av någon anledning blir jag glad av att se sånt här, folks kreativitet helt enkelt.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att se hur folk moddar Switchar och Routrar, borde finnas mer utav sånt här!

Och bra gjort också! 10p

Permalänk
Medlem

Kaffe på en switch? Illa!

Då kvarstår frågan, blev det någon skillnad i stabilitet eller är det bara D-link som dör av överhettning i router/switch-väg?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Bra, innovativ idé, snyggt genomfört, bra galleri med bra progress följd 9p

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Kaffe på en switch? Illa!

Då kvarstår frågan, blev det någon skillnad i stabilitet eller är det bara D-link som dör av överhettning i router/switch-väg?

Den har behövt startas om en gång innan modden, detta kan ha varit pga att värmen blev för mycket för den men kan ej veta säkert Har nu bara haft den uppe i ett dygn och ingen speciellt hård belastning hittills men den känns betydligt svalare än tidigare oavsett

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk

Mäkte att min router började jäklas med. efter haxxet att ta bort locket och sätta dit kylflänsar inte räckte till efter 1-2 år så fick jag koppla in en 24P switch efter istället nu fungerar det lite bättre men fortfarande modem och router som flaskar och ställer till med problem ibland.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

haha fatta den fläkten på 2000rpm :3

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Avstängd

Snyggt det blev Var fick du tag i den lilla söta fläkten?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Snyggt jobbat! Småsaker som är grymt roliga att både göa och se

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt!

Men.. hur håller du kaffet varmt nu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?