XB360 Trådlös adapter från tredjepart?

Permalänk

XB360 Trådlös adapter från tredjepart?

Hallå, jag vill ha trådlöst internet till min xb360, men pallar inte punga ut 800 spänn för deras adapter. Har hört att det ska finnas billigare "piratgrejer" att köpa för 200-250kr. Men vad är riskerna med detta? Kan konsolen/accountet bli bannat eller något sånt? Hörde från en kille att det bara är nätverkskoden som blir bannad, dvs själva piratadaptern och då är det inga problem, men om det är konsolen som blir bannad blir jag jätteledsen

Någon som vet hur det ligger till?

Till mods: Denna tråd handlar varken om chippning eller piratkopiering, använde bara ordet "piratadapter" för att jag inte hittade något mer passande.

Permalänk
Medlem

Om du har en dator i närheten med trådlöst internet kan du koppla in xboxen i den med en tp-kabel och brygga anslutningen.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Om du har en dator i närheten med trådlöst internet kan du koppla in xboxen i den med en tp-kabel och brygga anslutningen.

Tack så mycket för svaret, men hur gör man? Ska man aktivera bryggningen genom xboxet eller PC:n? (är det xboxet så klarar jag det nog, konsoler brukar vara galet enkla men pc är lite svårare)

Permalänk
Medlem

Gå in i nätverksanslutningarna på datorn, markera båda och högerklicka och klicka på brygga anslutningar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Gå in i nätverksanslutningarna på datorn, markera båda och högerklicka och klicka på brygga anslutningar.

Tackar så mycket folk