Spel eller mod med berlinmuren

Permalänk
Medlem

Spel eller mod med berlinmuren

Jag är väldigt intresserad av berlinmuren och flykterna över, genom och under den samma. Har sett program och filmer om detta och tänkt att det skulle kunna vara en bra spelidé.

Detta kanske kan sticka i ögonen på en del, men det är inte meningen. Politiken i f.d. östtyskland ställer jag mig helt utanför, då jag inte delade deras uppfattning om hur man behandlar sina innevånare!

Men nu undrar jag om det finns nått spel, där det gäller att ta sig igenom berlinmuren? Antingen ett spel eller en mod till ett spel. Eller nått spel (bilspel kanske?) där muren är med...

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Jag gillar din idé, det hade absolut kunna vara kul! Tyvärr har jag dock aldrig hört om något sådant spel.

Permalänk

world in conflict

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Musikälskare

Ganska udda "fetish" men men ^^

Tror inte det finns ett spel specifikt för denna uppgift

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Nej, att hitta ett spel som går ut på att fly över, igenom eller under berlinmuren verkar inte finns. Lite konstigt tycker jag, då det skulle kunna göras på så många sätt (som det även gjordes i verkligheten). Förfalskade papper, gömd i bil, simma, ultralätt plan, tunnlar m.m. m.m. Jag tror det skulle kunna bli ett väldigt spännande spel!

Kanske lite konstigt intresse jag har, men jag gillar det lite udda och ovanliga. Och en mur som delar en stad är ju minst sagt båda udda och ovanligt...

Kom på att jag faktiskt provat en berlin wall mod till Half-Life 2: Episode Two. Bra gjord, men inte riktigt vad jag ville ha: http://www.planetphillip.com/posts/berlin-wall-half-life-2-ep...

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirpen
Tack för svar!

Nej, att hitta ett spel som går ut på att fly över, igenom eller under berlinmuren verkar inte finns. Lite konstigt tycker jag, då det skulle kunna göras på så många sätt (som det även gjordes i verkligheten). Förfalskade papper, gömd i bil, simma, ultralätt plan, tunnlar m.m. m.m. Jag tror det skulle kunna bli ett väldigt spännande spel!

Kanske lite konstigt intresse jag har, men jag gillar det lite udda och ovanliga. Och en mur som delar en stad är ju minst sagt båda udda och ovanligt...

Kom på att jag faktiskt provat en berlin wall mod till Half-Life 2: Episode Two. Bra gjord, men inte riktigt vad jag ville ha: http://www.planetphillip.com/posts/berlin-wall-half-life-2-ep...

"Utvecklar" din ide lite, vad sejs om man jobbar med att få folk till "andra sidan"? Typ man gör "questar" som går ut på att man hjälper folk över bla så kan man skaffa alla olika sorters coola vapen för pengarna man tjärnar.

Permalänk
Medlem

Skratta inte nu, men har mailat idén till Dice. Få se vad dom tycker!?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Bilspel med berlinmuren låter knasigt men kanske ett WW2 spel. Tror faktiskt att det finns en sådan mod för CoH, dock ej säker.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Bilspel med berlinmuren låter knasigt men kanske ett WW2 spel. Tror faktiskt att det finns en sådan mod för CoH, dock ej säker.

När jag skrev bilspel så tänkte jag inte racing eller rally!

Har googlat som fasen på CoH berlinwall mod, men inte hittat nått. Nån annan som vet om det finns och var det finns?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta kan vara något för dig:
Codename: Panzers - Cold War
http://www.fz.se/spel/codename-panzers-cold-war

Själv tycker jag det är ett bra spel!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]