Problem med muspekaren vid användande av dubbla skärmar

Permalänk
Medlem

Problem med muspekaren vid användande av dubbla skärmar

Hej.

Tror att det här blir rätt avdelning, för det är säkerligen grafikkortet eller drivrutinerna till det som spökar lite.

Har ett rätt störande problem, sitter här med två stycken 23" Dell-skärmar. Körde förut två stycken 22" skärmar från Acer på samma grafikkort och då hade jag inte dessa problem.

När jag för muspekaren över från t.ex. den vänstra till den högra skärmen så flyttas pekaren i höjdled också, med ett par centimeter. Det gör att om jag t.ex. har muspekaren längst upp till höger på den vänstra skärmen så går den inte att dra över till den högra skärmen, för datorn tror att det inte finns skärmyta där. Lika när man för från den högra till den vänstra, då kan man inte ha muspekaren längst ner på den högra skärmen.

Är det någon som varit med om sånt här förut? Vad kan det bero på?

Har provat installera om drivrutinerna till grafikkortet men det gjorde ingen skillnad, ska prova en annan version nu få se. Men om det inte löser problemet, vad kan man hitta på?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Detta är för du har olika upplösning på dina skärmar, går inte att fixa, om du inte ändrar till samma upplösning på båda skärmarna!

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Det är exakt samma upplösning på skärmarna, det är till och med samma modell. Det är två stycken Dell E2310H som körs i 1980x1080.

Edit: Där var det löst. Har försökt ändra höjden på dom i nvidias kontrollpanel, men den har inte tillåtit mig att dra i displayen. Men i Windows egna kontrollpanel fungerade det tydligen, så nu ligger de 100% bredvid varandra

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Oddsen att det är olika upplösning på samma skärm är juh rätt liten, har du kollat detta:

om du högerklickar -> screen resolution, och ser om de är i en linje(Parallelt med varandra)? Vet att det kan vara problem när man har olika upplösningar/skärmar.

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevizioN:

Oddsen att det är olika upplösning på samma skärm är juh rätt liten

nja, jag körde 2st 2233rz förut på min 2900XT och då blev det så att ena skärmen (det primära) hade högre än den sekundära, för kortet kunde inte köra båda två på en sådan upplösning jag ville ha.
hehe.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Avstängd

Du kanske har dragit den ena skärmen lite i fel.. ska försöka visa: http://img405.yfrog.com/img405/7707/2bildskarmar.jpg