Permalänk
Medlem

PS3 PMS media server

Hej jag har en PS3 och jag har precis skaffat programmet PMS och mitt problem är att PS3 och datorn inte synkar någon som vet hur man gör ?

Permalänk
Medlem

Synkar? Kan du inte hitta media server kolla så att det inte blockeras av en brandvägg, eller att den använder rätt nätverkskort.

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Ja men det står bara PS3 ej upptäckts. är kontrollen påslagen ? men jag har PS3an igång

Permalänk
Medlem

För mig fungerade det inte heller. Gå in i PMS-mappen och leta upp ps3 media server.bat och kör den filen istället.

Då funkar det iaf för mig.

Visa signatur

E8600 @4,3Ghz | EP45-DS4 | 2*2gb Corsair 8500C5D | 8800gts 640mb | 226bw

Permalänk
Medlem

jag har det problemet att det kan ta upp till 5 minuter för att det ska dyka upp på tv?lite irriterande,har ett zyxel 334 i router.kan det vara det tro?,hos mina kompisar så dycker det upp direkt! går jag sen in på vidzone och ur igen så tar det lika lång tid!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

Jag kör PMS på min linux burk, fungerar felfritt, jag har dock inga brandväggar utan kör routern enbart som Access Point för allt för största möjliga functionallitet, fungerar kanon, min registeras direkt på PS3an. Troligen är problemet något i routingen, vad kör ni för inställningar?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

har för mig att du måste starta servern före du startar din ps3'a så hittas den

kan varit tvärt om med kommer inte ihåg var nått med ordningen iaf för att få ps3 media server att upptäcka enheten

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
har för mig att du måste starta servern före du startar din ps3'a så hittas den

kan varit tvärt om med kommer inte ihåg var nått med ordningen iaf för att få ps3 media server att upptäcka enheten

Det är inga sådana krav vad jag vet, min PS3a hittar servern oavsett vilken som e på först

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Kan även kolla i loggen på PSM, där brukar det oftast stå att servern är redo och bör synas på PS3an trots att den inte gör det så får oftast skanna efter nya media servrar på PS3an å låta den leta i ca 2-4sekunder sen fungerar allt som det ska.

Annars brukar ju hemmaforumet för PSM innehålla bra lösningar och tips på vad man kan ha missat

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

vad har ni för router?jag funderar att byta ut min ändå,den tappar nätverket ca 1 till 2 gånger per dag när dottern kopplar upp sej med sin mac dator,vill ha en router som funkar kanon med PS3 media server.vill gärna att den är användar vänlig i meny systemet oxo, då jag är ingen höjdare på detta område! (o ja jag har uppdatera min nuvarande routern till senaste mjukvaran)

adsl router är det som gäller utan inbyggt modem.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk

Ingen brandvägg som jävlas?

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

F secure genom telia,jag har öppnat porten oxo,jag tycker att den inte skulle dyka upp alls om den stoppade PS3 media servern då!? det gör den ju!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

Texning gör att mkv laggar

Jag har problem med undertexter till mikv-filer. Filen kan spelas upp utan problem om jag tar bort undertexten eller transcodar med TSMuxer, men så fort jag stoppar dit undertexten eller vläjer en transcoder som tar med den laggar filmen så att den är helt osebar. Jag tycker att det är lite konstigt att en textning ska göra så stor skillnad. Några idéer på vad problemet kan vara eller en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorkas:

Jag har problem med undertexter till mikv-filer. Filen kan spelas upp utan problem om jag tar bort undertexten eller transcodar med TSMuxer, men så fort jag stoppar dit undertexten eller vläjer en transcoder som tar med den laggar filmen så att den är helt osebar. Jag tycker att det är lite konstigt att en textning ska göra så stor skillnad. Några idéer på vad problemet kan vara eller en lösning?

Vad har du för processor på datorn som får koda in undertexterna? har för mig att detta drar ganska mycket cpu, kan vara att din processor inte hinner med... Finns också några options du kan slå på för att få den att koda lite snabbare, googla lite på det

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorkas:

Jag har problem med undertexter till mikv-filer. Filen kan spelas upp utan problem om jag tar bort undertexten eller transcodar med TSMuxer, men så fort jag stoppar dit undertexten eller vläjer en transcoder som tar med den laggar filmen så att den är helt osebar. Jag tycker att det är lite konstigt att en textning ska göra så stor skillnad. Några idéer på vad problemet kan vara eller en lösning?

I många fall kodar inte PMS om MKV filer då media formatet är ok bara att PS3an hatar MKV paketet, så PMS säger bara att det är en mp4 eller ren stream och skickar, när du väljer att köra med text dock så kodar den in texten och det kräver lite mer men en vanlig 64bit dual core ska klara det utan problem TSMuxer strular massor för mig men jag kör linux däremot klarar mencoder typ allt så spelar inte så stor roll för min del men jag har typ slagit av TSMuxer.

Oxå om du har en Dual Core glöm inte att aktivera att den ska använda båda cores vid omkodning

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Är det helt omöjligt att streama 720p (mkv) trådlöst?

Jag har kabel mellan datorn och routern (dlink 655) och från routern till ps3 är det trådlöst. Och när jag försöker se på 720p så "laggar" det bara.
Ska man ändra några inställningar eller något i pms för jag har inte ändrat något alls.

OS: Windows 7 (64 bit)
internet: BBB 100/10mbit
router: dlink 655

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Är det helt omöjligt att streama 720p (mkv) trådlöst?

Jag har kabel mellan datorn och routern (dlink 655) och från routern till ps3 är det trådlöst. Och när jag försöker se på 720p så "laggar" det bara.
Ska man ändra några inställningar eller något i pms för jag har inte ändrat något alls.

OS: Windows 7 (64 bit)
internet: BBB 100/10mbit
router: dlink 655

Testat sätta "Maximal bandbredd i Mbit/s"? Till en siffra något lägre än vad ditt trådlösa klarar av att toppa i hastighet. Finns under Konverteringsinställningar > Videokvalitéinställningar. Själv har jag kört med 70 Mbit där ett tag och fungerat fint i mitt 100 Mbit hemma nät. Dock kör jag trådbundet men en del 1080p filmer hade tendens att börja "lagga" därav mitt val.
Dock att sätta en lägre fast bandbredd än att köra "fri" bandbredd tar extra kraft av processorn då den behöver koda om mera. (Någon får gärna rätta mig om jag har fel men så har jag uppfattat det genom att skumma igenom forumet)
Värt att testa om du inte gjort det!

PS3 Media Server • Index page

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Tack Kenta42 men nu funderar jag på att lägga ner detta skit programet för det funkar ju inte.

Nu när jag skulle fixa det kenta tipsade om så fick jag ett felmeddelande på ps3 om något DLNA-protokollfel (7531) och efter detta så hittar varken ps3an eller pms varandra...

Jag har testat ominstallera utan någon bättring

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Hedersmedlem

Har köpt PMS sen första dagen jag köpte PS3an och det var några dagar efter SLIM lanserades. Funkat fint hela tiden. Har fått nått DLNA fel nån gång men bara starta om servern så funkar det.

Lade nyligen in en development build eftersom "stable" är så gammal och jag hade problem med ett serieavsnitt där ljudet hackade. Det funkade bra efter uppdateringen.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Nu har jag bytt router och fortfarande är det samma problem att det tar 2-5 min för att PS3 mediaservern att dycka upp på Tv. jag har ju kopplat Ps3 till routern med sladd,den är 20 meter,fast när jag körde trådlöst (med god signal) dröjde det lika länge.har googlat ihjäl mej om detta,verkar bara jag som har detta problem,är la inte mycket att gnälla om ifs. men det är lite retligt!var jag än kollar så stämmer det (brandvägg,PS3 media server,)finns det nått som är värt att kolla på PC?ja ja har ni nått tips så bara hojta!

Edit* köpte en ny Router så nu är problemen väck,aldrig mer billig Zyxel!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz