SweClockers testar nätaggregat

Permalänk
Medlem

Ni får gärna sätta igång...
*trummar otåligt i träbordet*

Permalänk

Mer än två månader har gått... Kan förstå att 5.0 har tagit upp eran tid men, ni har väl inte lagt nätaggs tester på is för all framtid?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå att både 5.0 och andra saker som fermi och cebit kommit emellan men nu borde det vara dags att slänga upp en testdatabas över nätaggregaten.

Permalänk
Medlem

Jag tror att allt jobb har gått åt till att få 5.0 up and running, men, vi börjar bli otåliga på att läsa lite fler recensioner och tester nu!

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen videoklippen ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd

När kommer testerna? Eller har jag missat dem :o?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Geeks
Grundare

Testerna kommer, vi har fått prioritera ned nätaggstestet av olika anledningar och den har inte varit lika "tidskänslig" som andra tester och reportage som fått gå före. Den har hög prioritet nu igen men eftersom det är första gången vi kört med testlasten och annan utrustning så måste vi säkerhetsställa att resultaten är korrekta och kalibrera utrustningen. En databas publiceras inom kort och kommer sedan att byggas på successivt. Nu har vi en del att jobba på med videos och utvecklingen av våra tester och kan lägga mer krut på det framåt.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Testerna kommer, vi har fått prioritera ned nätaggstestet av olika anledningar och den har inte varit lika "tidskänslig" som andra tester och reportage som fått gå före. Den har hög prioritet nu igen men eftersom det är första gången vi kört med testlasten och annan utrustning så måste vi säkerhetsställa att resultaten är korrekta och kalibrera utrustningen. En databas publiceras inom kort och kommer sedan att byggas på successivt. Nu har vi en del att jobba på med videos och utvecklingen av våra tester och kan lägga mer krut på det framåt.

Underbart! Ska bli kul o se om endast Corsair agg duger... Jag vet att det finns många andra bra märken men Corsair har bitit sig fast riktigt här på sweclockers..

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Hoppas de kan testa de nya Seasonic X-serien också hur den står sig som precis lanserats i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Hoppas de kan testa de nya Seasonic X-serien också hur den står sig som precis lanserats i Sverige.

Håller med, verkligen ett kanon nätagg när de kommer till effekt/ljudnivå, har själv ett(chocker huh?)

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se ett test av Cougar GX när det kommer för å se om det är så bra som tillverkaren påstår.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inaktiv

Skulle vara kul att se lite mindre PSUs ( 200-300W max). Medan det är säkert jätte nödvändigt med 1,5kW om man har nvidias nya det är långt ifrån alla som har det so lite mer relevanta styrkor bör testas med.

Speciellt med tanke på att kraftfulla PSUs are inte så där överdrivet effektiva när de körs i några få procent av nominell max effekt.

Permalänk
Medlem

jag skulle säga att 70% av alla datorer på swecl kan drivas med agg på 350-500W. Här tycker jag man borde lägga krutet ifrån redaktionens sida! Vilka agg presterar till ett vettigt pris i dessa klasser?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Skrivet av arowe17:

jag skulle säga att 70% av alla datorer på swecl kan drivas med agg på 350-500W. Här tycker jag man borde lägga krutet ifrån redaktionens sida! Vilka agg presterar till ett vettigt pris i dessa klasser?

Varför köpte du ett 750 watt nätagg?
I5 @ 4ghz = 238 watt i max load
5770 = 202 watt i max load

Så vad ska du med dina 300 extra watt till?

Tror swec glömde bort nätagg testerna eller missade lägga upp dom

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Varför köpte du ett 750 watt nätagg?
I5 @ 4ghz = 238 watt i max load
5770 = 202 watt i max load

Så vad ska du med dina 300 extra watt till?

Tror swec glömde bort nätagg testerna eller missade lägga upp dom

Det kommer ett till 5770 . Från början hade jag ett nvidia 260+ som jag skulle uppgradera till sli. men nu blir det CF med 2 st 5770 ist.

Dom har lagt upp testerna på förstasidan nu!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Skrivet av arowe17:

Det kommer ett till 5770 . Från början hade jag ett nvidia 260+ som jag skulle uppgradera till sli. men nu blir det CF med 2 st 5770 ist.

Dom har lagt upp testerna på förstasidan nu!

vet dom la till dom en timme efter jag skrev.
Dock så kom inga tester på Cougar upp så var inte så intresserad

Cf 5770 = 328w tror jag det stog

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Jag tycker det skulle vara intressant med tester på nätagg som använts 1-2-3-4-5 år för att se hur och om de degraderats över tiden.

Visa signatur

i5-3570K@4.2GHz, Corsari-H55, MSI Z77A-GD65, Corsair 16GB DDR3-12800 CL9, MSI Gaming GTX 970, 250GB SSD, 2x1TB HDD, Corsair 850W

Permalänk
Medlem

När kommer nästa våg av nätaggstester?

Permalänk

Nästa våg av nätaggs tester

Fem år senare, men som munddiz säger

Skrivet av muddiz:

När kommer nästa våg av nätaggstester?

Ni har, enligt mitt tycke och smak, Det bäst utförda nätaggregatstesterna. Ja för utbudet i Sverige så klart. Men det är ju också här jag inhandlar dem. Vore fint att se en sammanfattning av de senaste aktuella testerna och en fin flik där en lätt kan kika på dem.

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd