Spela online med samma IP-adress?

Permalänk

Spela online med samma IP-adress?

Eftersom min förra tråd blev låst så ställer jag den igen kortfattad och omformulerad. Någon som har tips på spel som man kan spela online där båda användarna sitter på samma IP-adress?
Lite tråkigt att lana när man är två pers, då är det betydligt roligare att tillsammans koppla upp sig och lira över servrar. Detta fungerade ofta förr med spel, men nu för tiden verkar det finnas någon spärr för det. Så min fråga är ifall det finns något lite nyare spel som tillåter detta?

Permalänk
Sötast

Vad jag vet så finns det inte något spel öht som skulle förbjuda att man är flera spelare på samma IP.

Tippar på att du inte har öppna portar eller liknande på routern.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Kan inget spel som du kan spela på samma ip. Skaffa en router då? Så kommer du kunna spela online med båda datorerna. Håller med att det är tråkigt och spela lan 2 pers

Permalänk
Sötast
Skrivet av Geckod:

Kan inget spel som du kan spela på samma ip. Skaffa en router då? Så kommer du kunna spela online med båda datorerna. Håller med att det är tråkigt och spela lan 2 pers

Du kan inget spel som man kan spela på samma IP, och rekommenderar en router som möjliggör flera datorer på 1 IP?

Låter lite motsägande!

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Vad jag vet så finns det inte något spel öht som skulle förbjuda att man är flera spelare på samma IP.

Tippar på att du inte har öppna portar eller liknande på routern.

När man testar spelen separat på de bägge datorerna så fungerar det att spela online, så det borde inte vara portarna. Om det nu inte blir konstigt ifall båda datorerna använder samma portar i routern samtidigt, men det borde väl inte vara något problem? Jag har inte fått något lite nyare spel att fungera. Även de gånger vi haft varsinna unika cd-keys, dvs vi har köpt varsitt spel bara för att kunna spela online med varandra.
Så jag förstår inte riktigt vad det kan bero på.

Permalänk

antingen har routern krashat eller så är det något unikt fall, kan inget online spel som inte till åter online gaming från samma ip, dock däremot från samma key är en annan femma

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

antingen har routern krashat eller så är det något unikt fall, kan inget online spel som inte till åter online gaming från samma ip, dock däremot från samma key är en annan femma

Routern fungerar att spela på enskilt. När jag tänker efter kan det ha varit att det började strula när vi böt ut router för en del år sen, nu är modem, router integrerade i ett. Vettetusan om det är nån inställning där, för de spel med varsinn unik cd-key vi provat fungerar inte heller som sagt.