Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka spel

Hej.
Jag köpte ett spel i fredags (Till Xbox 360), jag hann inte mer än att ta bort plasten innan jag ångrade mig.

Så min fråga är om förpackningen fortfarande räknas som obruten? Det sitter ju ändå en till liten plastbit med en streckkod som man måste riva upp för att öppna fodralet.
Någon som gjort samma misstag men lyckat lämna tillbaka spelet ändå?

Permalänk
Medlem

Du måste fråga försäljaren men jag tror inte att dom tar tillbaka det!
Du kan ju sälja det som nytt annars på blocket!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Är själva plomberingen eller vad det heter så borde det väl gå, ge det ett försök! Det skulle jag gjort :).

Permalänk

Fråga är väl vart du har köpt det, jag köpte ett spel för nåt år sen och spelade det hela natten sen lämnade jag tillbaka det dagen efter, inga problem. Köpte det hos EB Games (Gamestop).

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstrand:

Fråga är väl vart du har köpt det, jag köpte ett spel för nåt år sen och spelade det hela natten sen lämnade jag tillbaka det dagen efter, inga problem. Köpte det hos EB Games (Gamestop).

Ja det har jag gjort också på EB Games, man kunde lämna tillbaka det inom 10 dagar ändå att det var öppnat.
Så om man ville kunde man lämna in det tionde dagen, sedan köpa det igen, och spela klart det, sedan lämna in det igen.. Om man nu ville göra så. De slutade tyvärr med det för ett tag sen.

Jag köpte det i alla fall på Elgiganten, ska kolla imorgon. Hoppas det går!

Annars skulle jag kunna sälja det till Gamestop, men man brukar få så lite, så då är nog blocket ett bättre alternativ.

Permalänk
Medlem

De är rätt stränga med öppet köp nu, måste vara plomberad/plastad blah blah blah.... men du borde testa då du fortfarande har kvar klistergrejen.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd

Tycker faktiskt att det är både dumt och bra att de har dessa regler som de har.

För att få lämna tillbaka en vara så måste förpackningen oftast vara obruten... men hur många är det egentligen som ångrar sig INNAN de har öppnat en förpackning?

Men ifall man kunde lämna tillbaka spel efter o ha spelat dem så vore det ju lite som ett lån bara... verkar ju lite dumt det också.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Det går ju att köpa lösa sådana förseglingar som sitter på själva dvd-caset så jag tvivlar på att de tar tillbaka det. Men samtidigt, efter som det går så borde det ju inte vara några bekymmer för en butik att ta tillbaka ett spel och lägga ut det igen. Så länge det inte är skadat eller använt så tycker jag de borde ta tillbaka det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Vilken tur, det gick!

Permalänk
Medlem

Till nästa gång: Tänk efter före.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2