Metro 2033 överlägsen grafik på max inställnignar

Permalänk

Metro 2033 överlägsen grafik på max inställnignar

Som sagt så spöar Metro 2033 ALLA spel på Very high inställningarna. Crysis warhead har inte en suck, Metro
2033 spöar den på det den är bäst på; Motion blur och fysik! '
Dessutom e grafiken facking awesomed omatchad och helt cpskadad. Det ser helt insane ut när man möter ett monster på very high inställningar, man tror fan man står där själv och skjuter. Motion bluren eller det som gör att de ser så realistiskt ut när något springer är helt insane som sagt, du pissar nästan på dig av glädje!
Har inte kunnat spela med dx 11 men då skulle man ju hamna i koma för restan av livet.

Jag säger det igen: Det sjukaste spelet någonsin, facking insane alltså!!!!!!!!!

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk

Fel forum...

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Men det är sanningen i alla fall, spelet ser grymt snyggt ut!

Permalänk

Var faktiskt inte helt nöjd med snyggheten på vissa saker i metro2033 ska ta ett screenshot och edita vad jag menar

Screenshoten ligger i ordningen dom är tagna

Så bilder / texter på väggar skiftar enormt i kvalite. Det kan dock handla om access tider till hdd som dock är en samsung f3

Visa en störrande bugg
Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Ljus effekterna i det här spelet med DX11 är sjukt bra.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd

Vågade inte spela spelet med hörlurar, för bra stämning, hehe.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

I det stora hela är det överlägsen grafik fast det bästa är motion bluren som gör fighter med mutanter sjukt verkliga, det blir fan overkligt bra!!!!!

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Medlem

Det är ett väldigt snyggt spel, men snyggast? Nja, det är nog rätt subjektivt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

mjo utescenerna är ganska tama.

men när man står rätt till så att ljussättningen får glänsa , då ser det fint ut.

sedan undrar jag vad Badcompany20 har konsumerat för att tycka att det var en bra ide att lägga den här tråden i komponenter>grafikkort's delen av forumet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

mjo utescenerna är ganska tama.

men när man står rätt till så att ljussättningen får glänsa , då ser det fint ut.

sedan undrar jag vad Badcompany20 har konsumerat för att tycka att det var en bra ide att lägga den här tråden i komponenter>grafikkort's delen av forumet.

1. Ja det är metro 2033:s ända svaghet i sin grymma helhet

2. JA det kan du ge dig fan på att det ser fint ut.

3. Grafikkorts delen handlar inte bara om grafikkort i sig utan även om inställningar m.m.

ME 3 U 0

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Det är ett väldigt snyggt spel, men snyggast? Nja, det är nog rätt subjektivt.

En typisk kommentar från någon som har tänkt: aja får testa skiten på min kassa dator som inte klarar very high då DEN LAGGAR SÖNDER men får köra på medel men så skriver jag att jag hade det på very high så blir allt bra sen.. det kan du ge fan i!!

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Medlem

tror inte metro 2033 är ett grafikkort dock . så dess inställningar hör fortfarande hemma i spel delen av forumet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badcompany20:

1. Ja det är metro 2033:s ända svaghet i sin grymma helhet

2. JA det kan du ge dig fan på att det ser fint ut.

3. Grafikkorts delen handlar inte bara om grafikkort i sig utan även om inställningar m.m.

ME 3 U 0

Jag tror att herr Badcompany20 kan se fram emot en varning eller tillsägelse.
Du tänkte kanske inte på att lägga tråden där den hör hemma, nämligen här? Att starta en tråd som med all önskvärd tydlighet ligger helt fel, och sedan ha en spydig attityd mot andra som skriver är ju bara konstigt.

Skrivet av Badcompany20:

En typisk kommentar från någon som har tänkt: aja får testa skiten på min kassa dator som inte klarar very high då DEN LAGGAR SÖNDER men får köra på medel men så skriver jag att jag hade det på very high så blir allt bra sen.. det kan du ge fan i!!

Du märkte kanske att han skrev "subjektivt"? Detta innebär att det är högst personliga åsikter kring huruvida spelet är snyggast eller ej. Alla har rätt till en åsikt, så även du, men att klanka ner på andras är nog inte det smartaste. Han skrev dessutom ingenting om sitt datorsystem, så om du inte har någon övernaturlig, synsk förmåga, bör du nog inte uttala dig kring hans system. Än en gång; subjektiv uppfattning råder.
Han har heller inte skrivit något om vilka inställningar han använde, så än en gång antar du saker utan grund.
Att du överreagerar så starkt kring hans kommentar är ju nästan komiskt, och får mig nästan att tycka synd om dig. Kan du bli såhär förbannad när någon inte håller med dig om ett spels utseende kan du inte ha mycket att bli upprörd över.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badcompany20:

Nej?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badcompany20:

En typisk kommentar från någon som har tänkt: aja får testa skiten på min kassa dator som inte klarar very high då DEN LAGGAR SÖNDER men får köra på medel men så skriver jag att jag hade det på very high så blir allt bra sen.. det kan du ge fan i!!

Jag vet inte riktigt varför, men social kompetens är något du helt verkar sakna - som så många andra här. Jag har spelat spelet på högsta settings på 3st 24" likväl 1x32". Jag vet hur spelet ser ut. Jag kan säga att det är ett snyggt spel, men jag anser fortfarande att Crysis är snyggare - som sagt: det här är subjektivt. Vad du tycker är snyggt är kanske inte vad andra tycker är snyggt.

Sen kan man ju undra vad det är för fel i ditt huvud som gör att du tycker det är en bra idé att utgå från att jag inte vet vad jag pratar om. Nackdelen med dessa forum är att man inte kan bli av med de hormonstinna nyblivna tonåringarna som tror att de kan bete sig hur som helst. Väx upp.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå hur flera personer anser att Crysis är snyggare.

Crysis grafiken fungerar i flera olika "settings"(utomhus, inomhus m.m) , medans så glimmrar endast metro 2033 i mörka gångar med en ljuskälla det spelet skulle aldrig kunna fungera på samma sätt som crysis' grafik fungerar. Om ni förstår hur jag menar..

Dessutom har jag läst ngt om att badcompany20 snubben gillar motion-bluren på Metro.
Men har de inte motion-blur på vanliga objekt på crysis? Är inte det jävligt grymt? x)

Mitt i natten, trött.
Permalänk
Avstängd

Nja, om ni tittar på hur TS uttrycker sig i första inlägget kan man dra slutsatsen att han är mellan 14-16 år och har inte världens största ordförråd om man säger så. Att föra en vettig diskussion blir svårt då. Bäst att låta bli.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Ser rättså bra ut. Men inte ens i närheten av Crysis och Crysis Warhead.
Crysis/Warhead har mer detaljerad miljö. Ser inget gräs,träd,vatten.
Tror att en del spel har svårt att ha den grafiken som Crysis/Warhead har för att tjäna pengar. När det kom var det inte många datorer som orkade att dra det spelet på max. Idag finns det många fler. Finns ju extreme config som får Crysis/Warhead. Att se ännu snyggare ut.

Men ska se om man ska testa detta spel. Verkar vara mer i skräck serien. Hatar såna spel. Fattar inte att jag tog mig igenom Dead Space

Permalänk
Skrivet av Redzo:

Nja, om ni tittar på hur TS uttrycker sig i första inlägget kan man dra slutsatsen att han är mellan 14-16 år och har inte världens största ordförråd om man säger så. Att föra en vettig diskussion blir svårt då. Bäst att låta bli.

+1

Tror till och med att du kan ha överdrivit åldern lite. Finns ingen som helst anledning att ens yttra ett argument då tråden kommer att spåra ur fullständigt då.

Men visst får man nästan ta och sätta sig på händerna för att låta bli?

On Topic:

Spelet ser bra ut, men jag upplever nog inte riktigt samma "ZOMG1337LOLOLOLO:P:P:P:P:P:p:p:P-rus" som trådskaparen när jag ser bra grafik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker Bad Company 2 ger så mycket mer känsla när det handlar om fysiken, särskillt när skotten styrs av gravitationen samt mer grejer.
Finns ingen bättre känsla än att få ett klart läge på fiendens huvud, avfyrar släpper siktet så ser du hur det träffas på sättet man siktat.

Annars kan jag inte neka till att skugg och ljuseffekterna är nice på Metro.

Permalänk
Medlem

undrar hur måna trådar det finns om ett spel någon vill tycker är snyggast osv

måste hålla med, metro 2033 med allting på högsta, i full-hd .. det är en fröjd för ögat, inget tvivel. Men det det kommer till ute landskap osv, nja, metro är bäst i mörka delar, med mörka ytor och ljus lite hör o där, inte en hel stad upplyst .. det känns som att dom lagt allt krut på mörkret, inte lika mycket på dom ljusa delarna, inte för att det är jätte mycket sånt, men det är lite allteftersom i spelet. DX11 är fasanfullt snyggt, om man kan använda det ordet. Metro en kväll hemma, rummet nedsläckt, full-hd, blicken 20 cm från skärmen, ett kraftfullt 7.1 system på hög volym = RUSKIG spelupplevelse!

men snyggaste spelet, nja .. ett spel som är snyggt i princip rätt igenom får bli Crysis alt Crysis Warhead!
Sen, den känslan man har i kroppen med metro vs crysis = metro vinner.
Metro vs Crysis ljusa landskap = Crysis
Metro vs Crysis mörka, kala, gråa, läskiga korridorer = Metro/ crysis (svårt, crysis gör sig fasligt bra i dom mörka delarna med)
Ljudet = får bli Metro

Ett kraftfullt ljudsystem alt riktigt bra hörlurar är nästan ett måste för att få ut hela spelupplevelsen med metro!

Men, allt det här har varit personligt och tycker metro är ett riktigt bra spel, men inte det bästa :D:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badcompany20:

En typisk kommentar från någon som har tänkt: aja får testa skiten på min kassa dator som inte klarar very high då DEN LAGGAR SÖNDER men får köra på medel men så skriver jag att jag hade det på very high så blir allt bra sen.. det kan du ge fan i!!

hrm, han skrev aldrig vad han körde med för inställningar, eller vad för dator han har?
hur kan du då dömma honom efter egna påhitt?

Permalänk
Medlem

troll hör hemma i skogen

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Ser rättså bra ut. Men inte ens i närheten av Crysis och Crysis Warhead.
Crysis/Warhead har mer detaljerad miljö. Ser inget gräs,träd,vatten.
Tror att en del spel har svårt att ha den grafiken som Crysis/Warhead har för att tjäna pengar. När det kom var det inte många datorer som orkade att dra det spelet på max. Idag finns det många fler. Finns ju extreme config som får Crysis/Warhead. Att se ännu snyggare ut.

Men ska se om man ska testa detta spel. Verkar vara mer i skräck serien. Hatar såna spel. Fattar inte att jag tog mig igenom Dead Space

1. Det är ju väldigt konstigt när du inte ens har spelat det.. kommer väl troligen aldrig hända då man kan se att du tydligt är Crysis- drogad.. din dator skulle sannolikt inte palla men du kan alltid kolla på youtube..

2. Grafiken i Crysis är som sagt inte bättre utan du villa bara uppfatta den som det av någon konstig anledning. NO shit.. crytech fånarnas enda vilja är att förmedla en teletubbies värld med larvigt "eye-candy". Man undrar ju också varför det inte finns några gröna träd med lite smurfar i i metro 2033.. kanske för att ett dussintals facking atombomber har sprängt dem i småbitar och muterat alla. Men du påstår alltså att skaparna ska lägga till ditt gräs och dina smurfträd bara för att du vill få "eyecandy"?!

3. Nej, detta är ett expansion på mumindallen 3: dansen e trollskogen.

4. Om du vill ha ett spel med bättre "eye-candy-natur-grafik" än Crysis warhead så finns det nps.. theHunter är vad du letar efter och det är gratis så det borde väl passa din plånbok, no?

ME 4(!) U 0

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Avstängd

Varför tar du allt som personangrepp...

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Badcompany20:

Det finns en ganska enkelt svar där.. därför att de helt enkelt är personangrepp och tydligen någon som hela tiden vill kränka metro 2033 och höja mummintrollsspelet till skyarna

Verkar som att DU är Metro 2033? Skulle tippa på att du inte är det.

Tycker iallfall det är roligt att läsa dina udda svar.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

hrm, han skrev aldrig vad han körde med för inställningar, eller vad för dator han har?
hur kan du då dömma honom efter egna påhitt?

Jag utgår ifrån att han är helt dum i huvudet.. och tro mig.. det stämmer ganska ofta!

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Badcompany20:

Finns inget roligare än att manipulera alla Sveriges retards

Wait.... what?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av lakej:

Wait.... what?

Vad fick du det ifrån? har du crackat skiten och skrivit det där på mig? taskigt..

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Medlem

Urspårad tråd. Badcompany20, tagga ner lite.

Metro2033 har jag inte provat, men att döma från screenshots så liknar det Stalker serien, vilket den borde göra då motorn på den är antingen en kopia, mod eller i alla fall släkt med X_ray engine, som är en rätt kapabel motor.

Stalker serien är riktigt snygga spel för dem som vill ha smutsiga, gamal europeiska och rysk/ukrainska landskap som genomlevt andra världskriget och som dessutom har en sorts speciell karaktär. PLus bakstoryn med mutanter, radioaktiv strålning etc.

Crysis är ju egentligen inte särskilt mycket sämre, men märk väl - det är en paradisö det utspelar sig på. Du och andra som hetsar som vad som är snyggast etc borde fundera på att om inte annat så ser sådana ställen högst olika ut i verkligheten med. Du har mer ljus uppifrån på en paradisö för att solen står högre upp, det är varmare klimat och mer färggrant i djungeln än i en förort i forna östblocket.

Jag gillar både Warhead och Stalker om någon undrar.
Kar inte kört på högsta för min dator pallar inte riktigt (se sign).

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.