The Settlers 7. kan inte tanka uppdate

Permalänk
Medlem

The Settlers 7. kan inte tanka uppdate

Köpte The settlers 7 igår från G2play, så jag fick bara en kod, jag har fixat självaste spelet på annat sätt.
Jag kan installera det felfritt, men så fort jag startar det och det börjar uppdatera automatiskt så kommer det upp ett felmeddelande.

Trying to get update information to C:\Users\Benjamin\AppData\Local\Temp\ubiFDE2.tmp.
Found update (Patch, all, all).
Trying to download update file from http://static3.cdn.ubi.com/settlers_7/the_settlers_7_1.02.exe. Destination: C:\Users\Benjamin\AppData\Local\Temp\ubiFF2B.tmp.exe.
Fatal download error (Connect failed).
Deleting downloaded data.

Någon som har något tips på hur jag kan lösa detta?

/Mvh

Permalänk
Medlem

Ladda ner spelet via G2play's sida, så du får hem det ordentliga.. Det "andra sättet" kan ha medfört vissa filer som updatern reagerar på..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paa:

Ladda ner spelet via G2play's sida, så du får hem det ordentliga.. Det "andra sättet" kan ha medfört vissa filer som updatern reagerar på..

Jag har inte sett någonting på hemsidan som säger att man kan ladda ner spelet från dom. kan du länka om du vett hur man gör?

Permalänk
Medlem

Få hem spelet på datorn på valfritt sätt, ladda ner patch 1.01 och 1.01->1.02 sen så är det bara o tuta o köra. Skit i alla guides osv som försöker kringgå DRM. Detta funkade för mig iaf (har key från G2play)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Få hem spelet på datorn på valfritt sätt, ladda ner patch 1.01 och 1.01->1.02 sen så är det bara o tuta o köra. Skit i alla guides osv som försöker kringgå DRM. Detta funkade för mig iaf (har key från G2play)

Har tankat båda patcherna nu, och installerat dom. Nu hänger det sig direkt efter det istället, Nu står det

"An internet connection is required to play this game. Failed to connect to the Ubisoft master servers. Please verify that your internet connection is functional and try again."

någon idé om vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

kolla så att det inte står något annat mög där, i still med "127.0.0.1 static3.cdn.ubi.com
127.0.0.1 ubisoft-orbit.s3.amazonaws.com
127.0.0.1 onlineconfigservice.ubi.com
127.0.0.1 orbitservice.ubi.com
127.0.0.1 ubisoft-orbit-savegames.s3.amazonaws.com
127.0.0.1 gatorservice.ubi.com "
Testa ta bort de raderna, spara såklart informationen så att du kan återställa det.
Annars kan du väll köra programmet som administratör ifall du inte har testat det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Funkar skit bra! tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arconius:

Funkar skit bra! tack för hjälpen!

Inga problem

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

offtopic

Uuuh, jag vill också ha 7an! Tok roligt, har spelat demot i ett par dagar nu och kan inte sluta.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

offtopic

Uuuh, jag vill också ha 7an! Tok roligt, har spelat demot i ett par dagar nu och kan inte sluta.

passa på och köp det! det är billigt som satan just nu på G2Play!

http://www.g2play.net/store/The-Settlers-7-Paths-to-a-Kingdom-Retail-CD-Key.html