Permalänk

Bra att det går bra för AMD, det sätter mer press på Intel. Alltid bra för oss konsumenter.

Permalänk
Medlem

Skönt att höra dessa nyheter, kan inte annat än att le lite Lägg nu all pengar på utvecklingen av bulldozer !!

Permalänk
Medlem

Skönt! Då kanske dem kan utveckla bättre saker så man 'kanske' köper dem någon gång

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Låter bra, med Thuban släpp i slutet på April så kan dom kanske gå plus andra kvartalet också beroende på hur den presterar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av emerlu:

Affären är inte helt klar än. Nu slutsnackat om detta annars blir det för off-topic.

Vad yrar du om, klar för veckor sedan.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Vad yrar du om, klar för veckor sedan.

Det är klart att Volvo ska säljas till Geely och kontrakt är tecknat på detta men Volvos tillgångar, varumärke med mera har inte överförts till Geely än. Letade efter pressmeddelande men hittade inget på Volvos hemsida.

Detta får duga.

Skrivet av Volvo Personvagnar AB:

Sedan 1999 har Volvo Personvagnar ägts till 100 % av Ford Motor Company. Namnet "Volvo" ägs av Volvo Trademark Holding AB, som ägs gemensamt av Volvo Personvagnar AB och företagets tidigare ägare AB Volvo. Mer information finns på www.ford.com eller www.media.ford.com.

http://www.volvocars.com/se/top/about/corporate/pages/default.aspx

Permalänk
Medlem

Det är bra att det går bättre för dem, får hoppas de sätter lite mer fart på cpu marknaden dock och inte bara kör med konkurrenskraftiga priser. Det behövs lite mer kamp i prestandatoppen!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Redzo:

AMD äger ATI=AMD är ATI. Att skilja på dessa två är......FEL !
Ford är Volvo= Volvos vinst=Fords vinst.
Enkelt, borde man tycka.
AMDs vinst, ATIs vinst... VA ? Det är ju samma företag!

Du menar väl AMD äger ATI=ATI är AMD

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Bulldozer!!
Hoppas hoppas hoppas Bulldozer blir bra!

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Skrivet av jeppe1990:

Vad yrar du om, klar för veckor sedan.

Den kinesiska regeringen har ännu inte sagt sitt. Men det spelar väl ingen roll om dom säger ja eller nej till affären, är väl bara en formalitet.

On topic. Om kursen söker sig ner till 6-7 dollar så är den klart köpvärd.

Permalänk
Skrivet av emerlu:

I Volvo och Ford fallet har du delvis rätt. Volvo PV är ett svenskt aktiebolag, bara att 100% av aktierna ägs av Ford. Volvos vinster räknas som Fords men det är fortfarande ett eget bolag som går under Ford.

I AMD/ATI är dock inte ATI ett eget bolag längre då det har integrerats med resten av AMD, således är ATI bara ett varumärke AMD använder sig av.

Skrivet av mickemc:

VOLVO=Ford Glöm det nu är det nu är det kinesiska GEELY som äger VOLVO PV.
//Micke

Skrivet av emerlu:

Det är klart att Volvo ska säljas till Geely och kontrakt är tecknat på detta men Volvos tillgångar, varumärke med mera har inte överförts till Geely än. Letade efter pressmeddelande men hittade inget på Volvos hemsida.

Detta får duga.

http://www.volvocars.com/se/top/about/corporate/pages/default.aspx

ahh, bilar på swec<3

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Avstängd

jag köpte en phenom 965 för 1690 kr. jag satta på kylaren men blev tvungen att dra sladden över kylaren, jag vände därför på kylaren för att kunna dra sladden över, missade att cpu:N följde med så jag böjde några pinnar, jag lyckades ärdda cpu:N med hjälp av en synål, säger en del.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Skrivet av adolf512:

jag köpte en phenom 965 för 1690 kr. jag satta på kylaren men blev tvungen att dra sladden över kylaren, jag vände därför på kylaren för att kunna dra sladden över, missade att cpu:N följde med så jag böjde några pinnar, jag lyckades ärdda cpu:N med hjälp av en synål, säger en del.

Vad säger det?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad säger det?

Att han inte borde bygga datorer.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Skrivet av maniak:

Att han inte borde bygga datorer.

Självklart är det så. Men jag undrade varför adolf512 valde att skriva om sina misslyckanden i denna tråd om att amd tjänar pengar

Men det amd går + nu bör ju inte gå till att utväckla nya prylar eller är dom skuldfria efter alla dessa år med negativa siffror?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Ett starkt AMD vinner vi alla på. Jag hoppas AMD fortsätter att gå bra framöver.

Permalänk
Medlem

Att AMD går plus tjänar vi alla på,
hoppas nu att AMD återtar sin rättmäktiga plats som processortillverkaren no 01.

Permalänk
Medlem

När jag läste detta tänkte jag "Wait what!? April april?"
Trevligt att dem går med vinst nu, kanske dem kan ta ner nvidia/intel från sina höga troner.

Permalänk
Medlem

Underbara nyheter!

Vi fans firar.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk

Bra för AMD. AMD behöver all kapital de kan få, speciellt efter ATI köpet. Priset på HD5xxx kommer behållas högt vilket är helt förstårligt och bra för AMD. För AMD kommer utnyttja sin position precis som vilket företag som helt som vill maximera dess vinst. De har ingen anledning att sänka priset.

Skrivet av Bejje:

Hatar Nvidia lite för att dom tog död på 3DFX, men nu jävlar ska dom få smaka

3Dfx dödade sig själva pågrund av sin inkompetens och ovilja att implementera DirectX. nVIDIA köpte bara upp rester efter sönderfallet.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Du menar väl AMD äger ATI=ATI är AMD

Vad du just sa

AMD > ATI = AMD = ATI

Korrekt

AMD > ATI ≠ AMD ≠ ATI

Permalänk
Skrivet av Aritoc:

Vad du just sa

AMD > ATI = AMD = ATI

Korrekt

AMD > ATI ≠ AMD ≠ ATI

Där står det iofs att ATI inte är lika med ATI...

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Medlem

Det står att storheten ≠ ATI

Permalänk
Skrivet av Aritoc:

Det står att storheten ≠ ATI

Ledsen mannen, men du är kass på matematiskt språk om du påstår detta

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

AMD har ju imponerat på sistone så det är väl inte så konstigt att de tjÄnar pengar. Gotti, gott gott!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

AMD tjänar pengar

Hahaha!! Sicken bra rubrik alltså, riktigt skön och gav mig ett gott skratt här för mig själv (måste vara trött).

Hur som helst så är det rolig läsning, även om jag handlar Intel själv så vill jag naturligtvis att det jämnar ut sig mellan de två sett till försäljningen.
Att Intel är MEGA stora och AMD får ta bottenskrapet tjänar ingen av oss på, kanske t.o.m borde överväga en AMD uppgradering snart? Vi får väl se hur deras kommande 6 kärniga presterar? Dom verkar ju uppenbart bli realistiskt prissatta.

Permalänk
Skrivet av Aritoc:

Vad du just sa

AMD > ATI = AMD = ATI

Korrekt

AMD > ATI ≠ AMD ≠ ATI

yo Dawg

i heard you like companys who make profits,
so we put a company in your company so you can profit while you profit

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem

Rolig läsning om AMD gruppen.
Ja, efter flera års motgångar inte minst ekonomiskt är det trevligt att se att deras kassakista fylls på med lite friskt nytt kapital vilket är behövligt för att kunna utveckla företaget vidare med nya produkter i framtiden till glädje och nytta för många människor runt om i världen. De behövs inklusive många andra aktörer t.ex. Intel inom datorbranschen för att kunna föra utvecklingen framåt på tekniksidan till nya goda produkter för oss människor för att ett modernt civiliserat samhälle ska kunna fungera med den livsstil som vi människor önskar att ha i våra liv.

/Saint25

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

3Dfx dödade sig själva pågrund av sin inkompetens och ovilja att implementera DirectX. nVIDIA köpte bara upp rester efter sönderfallet.

Nvidia var väldigt starka och 3dfx hamnade på efterkälken efter en rad felsteg. Men det var synd att det gick så långt för de hade en ny generation som var i princip helt klar med stöd för DirectX 8.0. Det var tur att ATI kunde stå emot och överleva. Nu lever 3dfx vidare i Nvidia då flera av deras ingenjörer fick anställning där. Detsamma gäller ju i princip med ATI då företaget inte existerar längre utan har blivit integrerat i AMD. Lite synd att inte 3dfx blev uppköpta av något annat företag som fortsatte tillverka kort under deras namn men marknaden var väl inte tillräckligt stor.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Delerium:

Nvidia var väldigt starka och 3dfx hamnade på efterkälken efter en rad felsteg. Men det var synd att det gick så långt för de hade en ny generation som var i princip helt klar med stöd för DirectX 8.0. Det var tur att ATI kunde stå emot och överleva. Nu lever 3dfx vidare i Nvidia då flera av deras ingenjörer fick anställning där. Detsamma gäller ju i princip med ATI då företaget inte existerar längre utan har blivit integrerat i AMD. Lite synd att inte 3dfx blev uppköpta av något annat företag som fortsatte tillverka kort under deras namn men marknaden var väl inte tillräckligt stor.

Jag håller med dig. En tredje stor aktör hade varit fint. Vi har förvisso Intel som är en stor aktör, men där produkterna har problem att rå på de andra tvås antika produkter i prestanda och i viss mån funktionalitet.