Google Chrome och Windows media player

Permalänk
Medlem

Google Chrome och Windows media player

Hej! Jag försöker spela upp en livestream http://www.ruv.is/hekla/ och blir ombedd att installera "windows media player plugin". Grejen är att jag (av förklarliga själ) inte har windows media player på datorn. Om jag installerar plugin:et och försöker se streamen så är det bara helt vitt.
Hur ska jag göra?
Tack på förhand

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ta länken och klistra in i din spelare kanske ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ta länken och klistra in i din spelare kanske ?

Det gick inge vidare. Det är väl ändå meningen att man ska kunna spela upp strömmen direkt i webläsaren?

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Om du har WMP installerat eftersom sidan använder WMP, har du inte wmp kan du inte spela upp i wmp..
Du kan ju alltid se om du hittar en annan sida med samma klipp, dock annan spelare.

Förstår inte varför folk avinstallerar sånt heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Om du har WMP installerat eftersom sidan använder WMP, har du inte wmp kan du inte spela upp i wmp..
Du kan ju alltid se om du hittar en annan sida med samma klipp, dock annan spelare.

Förstår inte varför folk avinstallerar sånt heller..

Hm, okej. Jag lyckades dock efter att ha rotat runt i källkoden spela upp streamen i VLC. Tack för hjälpen. Får väl ta och slänga in WMP iaf så man kan spela upp direkt i webläsaren.

Visa signatur