Corsair släpper Flash Survivior GTR

Permalänk
Melding Plague

Corsair släpper Flash Survivior GTR

Corsair släpper tåliga USB-minnen i serien Flash Survivor GTR

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

livstids garanti vill man ju ha

Permalänk
Medlem

Äsch, inge USB 3.0 här inte.

Permalänk
Medlem

När ska de börja använda usb 3.0??

Permalänk
Medlem

Köper nog hellre en Intel 80GB G2 1,8" för 2300kr. Det kanske inte är en rättvis jämförelse då de tävlar på olika arenor (stöttålighet, vattentätt, desktoplagringsmedie vs USB-minne, osv osv), men det skulle jag faktiskt göra.

Litar inte på deras USB-minnen längre med tanke på vad de gjorde med GT-serien förut.

Ändrade konsumenthårddisk till desktoplagringsmedie :)
Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Köper nog hellre en Intel 80GB G2 1,8" för 2300kr.

+1
Eller en 40GB för 1100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Köper nog hellre en Intel 80GB G2 1,8" för 2300kr. Det kanske inte är en rättvis jämförelse då de tävlar på olika arenor (stöttålighet, vattentätt, konsumenthårddisk vs USB-minne, osv osv), men det skulle jag faktiskt göra.

Litar inte på deras USB-minnen längre med tanke på vad de gjorde med GT-serien förut.

Hej!

Vad menar du? Hände det något med GT-serien? Jag använder själv en "vanlig" Voyager (ej GT) och den har fungerat finfint i 1½ år.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

+1
Eller en 40GB för 1100

Jag tror inte den finns i 1,8". Men visst, kör på du.

Skrivet av Nilzohn:

Hej!

Vad menar du? Hände det något med GT-serien? Jag använder själv en "vanlig" Voyager (ej GT) och den har fungerat finfint i 1½ år.

Mvh

Ja. Jag ägde ett 16GB minne av GT-modellen och det var ingen prestandaökning jämfört med vanliga Voyager (MLC). GT 8GB modellen hade SLC-minnen, GT 16GB hade MLC (varför, om inte för att lura slutkunden?). Hastigheten är därefter även fast man betalar för högre hastigheter. Problemet finns bekräftat på flertalet ställen. Exempelvis dustinhome/newegg kundrecensioner men även i Corsairs officiella forum. Det gick helt enkelt inte att komma upp i samma hastigheter som 8GB-minnet, med 16GB-minnet. Mitt USB-minne gav även upp efter några veckor. Att dessa GT-minnen (16GB-modellen) dog är inte heller ovanligt om man får lita på källan Internet.

Detta hände för ca 2-3 år sedan eller så och jag är inte lika arg idag som jag var då men på grund av att de gjorde denna fuling så är jag inte alls nöjd med Corsair (i alla fall på USB-minne-fronten). Vi får se om GTR är något att ha.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Jag som nyligen hade beställt Corsair Voyager GT 16gb, den röda.
Vet att Sandisk Cruzer Contour är snabbare men hade ingen nyckelring eller var stöttåligare.
Få se hur det går med Corsair då...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011