Resident Evil (PSone) hjälp!

Permalänk
Medlem

Resident Evil (PSone) hjälp!

Hello!

Jag håller på spelar Resident Evil (PSone) som bäst och har stannat på ett ställe ner man skall öppna en dörr där man kan mixa V-jolt för att döda Plant 42!

Problemet är att jag inte kommer underfund med koden till dörren!
Jag vet hur koden skall lösas när man skall kolla på biljard köerna och få ut tiden från bordet som är koden men inget verkar fundera!
Koden borde vara 215 eller 345 har jag sökt fram på nätet men dom funkar inte heller!

Någon här som minns något annat?

Tack
Elmoth

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Hello!

Jag håller på spelar Resident Evil (PSone) som bäst och har stannat på ett ställe ner man skall öppna en dörr där man kan mixa V-jolt för att döda Plant 42!

Problemet är att jag inte kommer underfund med koden till dörren!
Jag vet hur koden skall lösas när man skall kolla på biljard köerna och få ut tiden från bordet som är koden men inget verkar fundera!
Koden borde vara 215 eller 345 har jag sökt fram på nätet men dom funkar inte heller!

Någon här som minns något annat?

Tack
Elmoth

tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket från de äldre Resident Evil härligt att du spelar igenom dom!

www.gamefaqs.com brukar ju annars ha ganska rätt bra svar

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Har du en bok i inventory? Finns det ett rum i närheten med en bokhylla?

Har för mig att du ska läsa en bok i hyllan och sen ersätta den med boken du har så att hyllan flyttas.

Edit: Jag kanske blandar ihop det med något annat ställe..

Permalänk
Medlem
Skrivet av rile:

Har du en bok i inventory? Finns det ett rum i närheten med en bokhylla?

Har för mig att du ska läsa en bok i hyllan och sen ersätta den med boken du har så att hyllan flyttas.

Edit: Jag kanske blandar ihop det med något annat ställe..

Lite rätt hade du i det men det är för att kunna komma ner i källaren och döda Plant 42 men nu måste jag in i rummet med en dörrkod för att blanda till giftet och det är det rummet jag inte kommer in i!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Problemet löst!
Vet fortfarande inte vad koden är men jag tryckte på knapparna till det gav med sig, problemet kommer väll tillbaka på nästa spel omgång som Jill!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Problemet löst!
Vet fortfarande inte vad koden är men jag tryckte på knapparna till det gav med sig, problemet kommer väll tillbaka på nästa spel omgång som Jill!

De ska ju bara vara som du säger, att checka biljardbordet efter koden... dock kan den ändra sig från gång till gång....

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Som du säkert redan märkt så är det inget måste att komma in i det rummet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Som du säkert redan märkt så är det inget måste att komma in i det rummet.

I detta fall var det ett måste eftersom jag satt fast i Plant42 med Chris och Rebecca måste springa ut och mixa till V-Jolt för att döda Plant42´s rötter!

Lite rätt har du ändå, har läst att om man inte tar emot Rebeccas hjälp i början av spelet så är det bara att gå in och skjuta sönder Plant42!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510