Permalänk
Medlem

Gammalt Dator

Hej! Jag är en kille på 15 år och undrar vad det är för fel på min burk. Det är knappt 10 år gammal och har funkat fin fint under Windows 2000 de senaste åren. Problemet är att när jag startar datorn så börjar den pipa långt och inget händer, har försökt öppna den och se efter men inget fel på kablarna. Plötsligt så börja den bara att inte fungera längre.

En gång börja den rulla igen när jag tog bort IDE kabeln från CD rommet men inte längre efter jag stängde av datorn, det är lite skumt det här. Vet ni vad som kan göras? Har ni nån lösning till detta?

Jag har visst använt mig med lite tejp här och där när CD rommets lucka inte håller sig stängt etcetera men rommet funkar ju fint ändå. Det kan väl inte vara problemet? Det är en highspeed JustLink CD som e bra.

Jag har lite kombinerat olika delar från en annan ganska gammal dator. Det syns ingen märke på moderkortet, men det står 200W på nätdelen och en AMD på 400MHz som e bra märke. Var det 20gb Seagate hårddisk osv.

Snälla hjälp datorn! : ( Är det nåt jag kan göra åt det??? Har ingen annan, och jag är en programmerare så koden finns på hårddisken.

Permalänk
Medlem

Låter väldigt mycket som att din PSU inte hänger med som den ska längre.
10år gammal PSU som gått i vardagsbruk och går sönder är inte ovanligt.

Permalänk
Medlem

Även att ju äldre ett nätagg är desto sämre presterar de jämfört med när exakt samma var helt ny. Låna ett annan nätagg.

Permalänk
Medlem

Vet ni vart jag kan hitta en nätagg? För 20kr?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Samatrix:

Vet ni vart jag kan hitta en nätagg? För 20kr?

hahah vad i helvete 20kr!? jo om du har tur kan du vinna en auktion på Tradera med ett nätagg för ca 20kr x) fast då tillkommer frakt iofs

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

...Troll?

Om nu inte, nämn en anledning till varför du skulle använda denna relik då du uppenbarligen har en bättre burk.
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/886496-gt...

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

...Troll?

Troligen...

Edit: Kolla hans tidigare inlägg/trådar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare