Lian Li fäster moderkortet på utsidan

Permalänk
Melding Plague

Lian Li fäster moderkortet på utsidan

Taiwanesiska Lian Li fortsätter att producera produkter utöver det vanliga. Senast ut är en datorlåda för användare som gärna byter moderkort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Humm denna var ju inte vidare snygg :/ känns vettigare att ha ett riktigt bench table då.

Sedan känns ju inte mini-ITX som rätt formfaktor för ett öppet chassi eller det kanske bara är jag ?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Hmm...

Vore nice om den va lägre ( precis så nätagget får plats ) och hade grejerna bredvid varandra istället och o storlek med ett ATX mobo.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

om det nu skall vara ett "entuisiast" chassi, varför har dom då ett så gammalt moderkort på bilden...?

OnT: känns lite för extremt, måste vara en väldigt liten marknad för denna typ av chassin.

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Proffsmoddare

Exact min reaktion.. Ett chassi lika stort som vanliga ITX och som man ska ha moderkortet utanpå för att underlätta OC.. ITX är väl inte riktigt vad man använder för att slå rekord i OC.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Då kan man väl ha en kartong och lägga moderkortet på istället om det ändå ska vara utanför

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Avstängd

Först var det "spider" sk lådan och nu detta. Har Lian Li bytt ägare eller anstränger dom sig extra att förstöra sitt rykte som en chassi tillverkare ?
Vad hände med eleganta, rena klasiska Lian Li ? Snart börjar dom väl med LEDs i 88 färger också.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Dom har fått in en stor leverans av opium till lian li och i fortsättningen så tänker de bara designa sina chassin när dem är höga som hus.

Nej men allvarilgt talat som ovanstående säger först spiderchassit och nu detta? Lian li verkar ha tappat det helt totalt...

Visa signatur

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Först var det "spider" sk lådan och nu detta. Har Lian Li bytt ägare eller anstränger dom sig extra att förstöra sitt rykte som en chassi tillverkare ?
Vad hände med eleganta, rena klasiska Lian Li ? Snart börjar dom väl med LEDs i 88 färger också.

Dom har ju redan väldigt många eleganta chassin och kommer väll några fler, men skadar aldrig att dom utökar sortimentet ifall dom nu tror att dom kan tjäna på det här.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Dom har ju redan väldigt många eleganta chassin och kommer väll några fler, men skadar aldrig att dom utökar sortimentet ifall dom nu tror att dom kan tjäna på det här.

Jo dem har ju kvar sina gamla snygga chassin, Men man önskar kanske att de la lite krut på att utveckla några nya sådana istället för detta?

Vilken är målgruppen för detta chassi? De som kör flytande kväve på sin Atom?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Detta måste vara ett skämt, eller?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ja, det var ju bättre än spider iaf. Och som sagt, man kan montera en plåt som är kompatibel med ATX-kort också.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

jag vill också leva i en dam fri värld!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

jag vill också leva i en dam fri värld!

Varför det? Skulle ju bli massa problem med att få fler människor på jorden då

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Inaktiv

Jag ser inte direkt vitsen med detta chassi då den enda direkta vitsen med den är vid större test av en massa ITX-moderkort. Överklockning är det inte riktigt på tal om ännu, även om DFI's MI P55-T36 klarar detta hyffsat.

Kul med chassitillverkare som vågar sig på med lite fler udda produkter iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Varför det? Skulle ju bli massa problem med att få fler människor på jorden då

Mycket sant

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lollol7:

Varför det? Skulle ju bli massa problem med att få fler människor på jorden då

Och det är ett problem ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Thinking outside the box.. ha ha.. ha.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Thinking outside the box.. ha ha.. ha.

Haha, haha, haha.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Permalänk

Precis som alla övriga ställer jag mig mycket frågande till Lians ”nya stil”.
Det finns dock ett par guldkorn i sanden.
Ända sedan Sweclockers reprotage från Lian lis bås på Cebit
( http://www.sweclockers.com/nyhet/10717-video-lian-li-pa-cebit...)
har jag hållit utkik för denhär skönheten.

http://www.lian-li.com.tw/v2/en/product/product06.php?pr_inde...
Detta chassi är en fullkomlig fullträff enligt mig och för min del så får lian li gärna göra chassin formade som spindlar, snäckor och sköldpaddor så länge de faktiskt utvecklar något som är balanserat innovativt
mellan varven (som tex PCX900).
Jag antar att de på lian li hade rökt lagom mycket den dagen.

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem

Hade detta kommit upp 1:a april hade jag förstått det...

Permalänk
Skrivet av Redzo:

Och det är ett problem ?

Ja, mycket.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Hmm , en datorlåda har man väll för att skydda komponeneterna? Och nu sitter moderkortet ovanpå:D

Permalänk
Medlem

Detta kan omöjligt vara serriöst?

Permalänk
Medlem

Ser väldigt ESD vänligt ut det där.

Skulle personligen aldrig använda ett sådant chassi för komponenter jag betalat för.

Permalänk
Avstängd

Den måste vara extra bra för alla som har barn eller hundar/katter.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av greve_peter:

thinking outside the box.. Ha ha.. Ha.

+1!

Permalänk
Medlem