Moderkort från Asus med AMD 870

Permalänk
Melding Plague

Moderkort från Asus med AMD 870

Fler bilder och specifikationer på kommande moderkort från Asus dimper ned hos SweClockers. Nu handlar det om AMD:s kommande styrkrets för budget- och mellanklass.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skönt att det börja komma ut ganska många moderkort på nya styrkretsen nu.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

ASUS går ju som tåget känns det som. Trevligt, har alltid gillat deras brädor.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Men varför ska de envisas med att ha en pata och inga vinklade sata?? För övrigt såg de ju trevliga ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade varit perfekt om det kommit ett sånt här moderkort fast i m-atx. Billigt och utan inbyggd grafik. Perfekt för en liten speldator med ett grafikkort.
Någon som hört talas om ett sådant? Känns som om jag har gått och väntat på det i många år nu och kanske blir det ytterligare ett par...

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk
Medlem

det står ju Asus M4A78TD EVO under bilden och på ett ställe i texten... dom menar väl Asus M4A87TD EVO

Permalänk
Hedersmedlem

Varför är moderkort till Amd så fula, blått är ju Intels färg :S

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Man kan ska köpa en X6:a och köra VMWare och annat gott där det krävs CPU dock minne får man inte glömma.

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem

Synd bara att 3 av kortplatserna var bortslösade på gammel-pci.
Två pci-platser känns som mer än väl.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Ahh, spännade! Ser väl ok ut, fast varför hålla fast vid dessa raka sata kontakter?? Skall bli intressant att se hur ett sånt här kort presterar med en X6 i sockeln.

Jag börjar fanimig bli sugen på en AMD plattform, och det kommer från mig som ALLTID köper Intel, hahaha!

Jag får ju en X6 + Gigabyte GA-890GPA-UD3H (som jag tycker är smartare designat än detta Asuskort) för "småpotatis", det är då fasiken att Intel bara måste rövkn---a sina kunder på detta vis när AMD uppenbarligen lyckas spotta ur sig billiga modeller. Iofs så finns ju 980x (haha, billig!!) och sen är väl en enklare X6 på gång från Intel, men dom kommer garanterat suga på 980x karamellen tills inga fler vill ha den innan dom släpper en 4000-5000:- variant, alternativt tills AMD säljer SINNESSJUKA mängder av dessa X6: or (peppar, peppar) och intel ser deras försäljning skuta iväg och därmed måste skynda en ut på marknaden.

Angående Asus-brädan ovan, ni som har kört AMD/Asus kombon ett tag: Brukar Asus mobos byggda på AMD chip ha 6 PCI slottar??? Om så är fallet, varför inte 7 som Gigabyte kortet jag nyss nämnde? Är bara nyfiken alltså, det är allt!