Permalänk
Medlem

Antec 1200 ljuddämpning

Störde mig på att datorn surrade så mycket så jag bestämde mig för att ge mig på o ljuddämpa ett väldigt väl kylt chassi och tycker jag lyckades ganska bra från att höra datorn när man pratar till att ej höra den när man pratar kan väll anses som ganska bra för denna sorts chassi

datorn:
Intel Q6600 @ 3.5ghz
4GB 1066mhz ddr2 kingston hyperX
XFX 5850 @ stock
Powercolor @ stock
Intel x25-m 80gb 2g
1tb wd extern hdd

Alla bilder är tagna med en Canon Eos 450D med ett EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 IS i Raw format

återkommer med temps när jag hunnit installera alla testprogram

Antec 1200 ljuddämpning

Permalänk
Medlem

Haha, fint uppifrån

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

1p. Känns rätt meningslöst att göra så med ett Antec 1200. Hade väl varit lättare att sälja klumpen och skaffat något mer anpassat för att vara tyst direkt. När du ändå täppt till plexi-sida osv. med ljuddämpning så har ju chassit tappat sin mening. Att klämma in massa andra bilder gillar jag inte heller. En - ok, men du har för många.

Själva ljuddämpningen blev säkert bra, men som sagt tkr jag det är slöseri med tanke på chassi. Sen undrar jag varför du inte vänder på nätagget? Det ligger ju tydligt på gummifötter som håller upp det en bit för att det ska kunna dra in luft.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

1p. Känns rätt meningslöst att göra så med ett Antec 1200. Hade väl varit lättare att sälja klumpen och skaffat något mer anpassat för att vara tyst direkt. När du ändå täppt till plexi-sida osv. med ljuddämpning så har ju chassit tappat sin mening. Att klämma in massa andra bilder gillar jag inte heller. En - ok, men du har för många.

Själva ljuddämpningen blev säkert bra, men som sagt tkr jag det är slöseri med tanke på chassi. Sen undrar jag varför du inte vänder på nätagget? Det ligger ju tydligt på gummifötter som håller upp det en bit för att det ska kunna dra in luft.

varför ville testa. känner inte att ja har råd att köpa nytt chassi atm men de kommer och då blir de ett som är mer tätt från början och dator 2 får ta över detta chassi. kan säga att de inte har förlorat nån kylningsförmåga direkt.
blev kanske lite många offtopicbilder men hälften funkade inte när jag gick o la mig igår o ja fick ej tabort bilder heller så ja gick o la mig , ska göra lite små ändringar

Permalänk
Skrivet av scienta:

1p. Känns rätt meningslöst att göra så med ett Antec 1200. Hade väl varit lättare att sälja klumpen och skaffat något mer anpassat för att vara tyst direkt. När du ändå täppt till plexi-sida osv. med ljuddämpning så har ju chassit tappat sin mening. Att klämma in massa andra bilder gillar jag inte heller. En - ok, men du har för många.

Själva ljuddämpningen blev säkert bra, men som sagt tkr jag det är slöseri med tanke på chassi. Sen undrar jag varför du inte vänder på nätagget? Det ligger ju tydligt på gummifötter som håller upp det en bit för att det ska kunna dra in luft.

VARFÖR ???? om man ska modda behöver man inte en anledning mer än att "för sakens skull".

Jag tycker det blev riktigt bra kanske lite fult med vita stripes. och off topic bilderna.... spela roll kan man verkligen bli så jävla sur över en så liten sak ? han har ju ljuddämpat ett helt chassi sluta gnälla.

Permalänk
Medlem

tycker kapel dragning va lite halft som halft faktiskt men de är väll mer en smak sak, fast när du hade tid o ficksa lite saker i chassit så borde du ha haft lite tid över din kapel dragning annars 5 point for u

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

tycker kapel dragning va lite halft som halft faktiskt men de är väll mer en smak sak, fast när du hade tid o ficksa lite saker i chassit så borde du ha haft lite tid över din kapel dragning annars 5 point for u

kabeldragningen är mest tillfällig då ja planerar nytt nätagg innom en snar framtid som är modulärt då de inte är mycket plats kvar på baksidan för kablar

Permalänk

Hur är tempen nu jämfört med innan?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

VARFÖR ???? om man ska modda behöver man inte en anledning mer än att "för sakens skull".

Jag tycker det blev riktigt bra kanske lite fult med vita stripes. och off topic bilderna.... spela roll kan man verkligen bli så jävla sur över en så liten sak ? han har ju ljuddämpat ett helt chassi sluta gnälla.

Konstruktiv kritik kallas det. Kan du googla om du vill. Annars sa jag ju att själva dämpningen såg bra ut.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretton37:

Hur är tempen nu jämfört med innan?

har ej hunnit kolla än men efter bytet av fläkt på prollen så är den faktist svalare än innan låg på runt 35-40 förrut o nu ligger den på 28-32 på idle, har ej vart hemma sen ja installera windows o la upp galleriet så har inga specefika temps atm men de kommer underkvällen då ja ska hem o pressa!

Permalänk
Medlem

ta bort en av dina crossfirebridges att ha flera kan försämra prestandan!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle_91:

ta bort en av dina crossfirebridges att ha flera kan försämra prestandan!!

har testat me både 1 och 2 o kan inte säga att ja märkt nån skillnad dirket

Permalänk
Avstängd

vad är poängen att ha 2 om du ändå inte kan se dom,dock?