Apples nya Iphone på bild

Permalänk
Medlem

Helt klart fake. Hade den varit äkta, varför inte ge oss bilder när telefonen är påslagen? "Hittade den på en bar", skojar dom eller? Nä, de här är FAKE!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Helt klart fake. Hade den varit äkta, varför inte ge oss bilder när telefonen är påslagen? "Hittade den på en bar", skojar dom eller? Nä, de här är FAKE!

Det är ibland positivt att läsa HELA artikeln.

"Några mer ingående detaljer om funktionerna och mjukvaran är ännu inte kända. Apple har stängt av telefonen via stöldskyddsfunktionen i applikationen MobileMe och sägs vara väldigt angelägna om att få tillbaka exemplaret."

Permalänk
Medlem

tror stenhårt att det är äkta. den hoppade ju i gång i itunes vad jag läst på engadget och där skrev dom även att dom trodde den var äkta. Å där brukar dom normalt vis inte flyga på alla rykten utan vidare

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Medlem

Jag var väldigt tveksam i början men sen efter den information som släppts eftersom så tror jag faktiskt att det är 4G eller vad modellen kommer få för namn.

Permalänk
Medlem

Om det är den riktiga designen så tycker jag det är helt underbart, äntligen slutar iphonen se ut som om den var köpt på Toys'r'us.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Designen på den nya 4G är mycket snyggare än på 3G (som jag har). Det ska bli riktigt kul att köpa 4G i sommar.

Permalänk
Avstängd

Kan någon ta o tänka logiskt nån gång?

Tror ni verkligen Apple behåller den designen till Juni? De är trotts allt en prototyp.

Personligen tror ja risken är jävligt stor att dom skippar släppet till sommaren o väntar 1 år till o gör om den från skratch p.g.a denna floppen.

O han som tappade den? Han blir antingen av me jobbet, om han smugglat ut telefonen.. eller så fick han låna den för att testa den o då säger Steve Jobs "Shit happens" o låter hans huvud sitta kvar.

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapust:

Kan någon ta o tänka logiskt nån gång?
O han som tappade den? Han blir antingen av me jobbet, om han smugglat ut telefonen.. eller så fick han låna den för att testa den o då säger Steve Jobs "Shit happens" o låter hans huvud sitta kvar.

Min tidigare länk pekar på att han var utsett till o testa den, sen om de stämmer är en annan femma..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Skrivet av Zapust:

Kan någon ta o tänka logiskt nån gång?

Tror ni verkligen Apple behåller den designen till Juni? De är trotts allt en prototyp.

Personligen tror ja risken är jävligt stor att dom skippar släppet till sommaren o väntar 1 år till o gör om den från skratch p.g.a denna floppen.

O han som tappade den? Han blir antingen av me jobbet, om han smugglat ut telefonen.. eller så fick han låna den för att testa den o då säger Steve Jobs "Shit happens" o låter hans huvud sitta kvar.

Haha, skämtar du eller är du dum? Du säger att vi inte kan tänka logiskt och sedan kommer du med det dummaste teorierna jag hört någonsin på sweclockers? Roligt grabben! (skippa iphone 4G?, tror du verkligen det?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericrqt:

Det är ibland positivt att läsa HELA artikeln.

"Några mer ingående detaljer om funktionerna och mjukvaran är ännu inte kända. Apple har stängt av telefonen via stöldskyddsfunktionen i applikationen MobileMe och sägs vara väldigt angelägna om att få tillbaka exemplaret."

Läste inte artikeln här på Sweclockers, läste den på Gizmodo där nyheten publicerades först. Där står de i klartext att dom sett displayen in action

Citat:

Improved display. It's unclear if it's the 960x640 display thrown around before—it certainly looks like it, with the "Connect to iTunes" screen displaying much higher resolution than on a 3GS

Varför inte publicera en bild på detta?

Dom skriver även att den som hittade telefonen lekte runt i telefonen menyer och funktioner, som hade OS 4.0, men att Apple hade stängt av telefonen trådlöst. Telefonen användes garanterat inte på något mobilt nät, vilket är de enda sättet att spärra en mobil med hjälp av IMEI, vilket är serienumret på telefonen, och detta spärrar bara telefonen hos operatörer, den går alltså fortfarande att starta. Då kvarstår WiFi, och Apple skulle vara idioter om dom kopplar upp en prototyp mot ett offentligt WiFi. Nä jag tror inte på den här storyn för 5öre, den går inte ihop alls, så länge inte Apple har en superteknik som möjliggör self destruction trådlöst.

Skulle detta nu vara den riktiga iPhone 4G så lär den bli jävligt nice, men jag tror på de när Apple visar upp den, och tills dess så tror jag att detta bara är en jävligt bra kopia.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Läste inte artikeln här på Sweclockers, läste den på Gizmodo där nyheten publicerades först. Där står de i klartext att dom sett displayen in action

Varför inte publicera en bild på detta?

Dom skriver även att den som hittade telefonen lekte runt i telefonen menyer och funktioner, som hade OS 4.0, men att Apple hade stängt av telefonen trådlöst. Telefonen användes garanterat inte på något mobilt nät, vilket är de enda sättet att spärra en mobil med hjälp av IMEI, vilket är serienumret på telefonen, och detta spärrar bara telefonen hos operatörer, den går alltså fortfarande att starta. Då kvarstår WiFi, och Apple skulle vara idioter om dom kopplar upp en prototyp mot ett offentligt WiFi. Nä jag tror inte på den här storyn för 5öre, den går inte ihop alls, så länge inte Apple har en superteknik som möjliggör self destruction trådlöst.

Skulle detta nu vara den riktiga iPhone 4G så lär den bli jävligt nice, men jag tror på de när Apple visar upp den, och tills dess så tror jag att detta bara är en jävligt bra kopia.

"Adresser, telefonnummer, e-post, bilder. Din iPhone innehåller viktig och personlig information som du nog inte vill ska hamna i fel händer. Om du förlorar din iPhone och du inte får tillbaka den trots att du visat ett meddelande kan du påbörja en fjärradering och återställa den till fabriksinställningarna."

Fabriksinställningarna är att du måste koppla ihop den med iTunes och återställa den. Detta kunde Gizmodo inte göra eftersom dom inte har firmware till den och därför kunde dom inte leka med den.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezuth:

"Adresser, telefonnummer, e-post, bilder. Din iPhone innehåller viktig och personlig information som du nog inte vill ska hamna i fel händer. Om du förlorar din iPhone och du inte får tillbaka den trots att du visat ett meddelande kan du påbörja en fjärradering och återställa den till fabriksinställningarna."

Fabriksinställningarna är att du måste koppla ihop den med iTunes och återställa den. Detta kunde Gizmodo inte göra eftersom dom inte har firmware till den och därför kunde dom inte leka med den.

Dessa raderingar brukar ske över ett mobilt nät, oftast via ett SMS eller liknande som skickas till mobilen. Och varför skulle Apple använda en prototyp på ett mobilt nät? Med andra ord Edge, 3G eller 4G.

MobileMe har ju dessutom en funktion som spårar vart telefonen befinner sig, varför gjorde inte Apple de istället för att bara döda den.

Sen så finns ju faktiskt iPhone OS 4.0 ute som beta, och den nya iPhonen borde kunna använda de firmwaret.

Den här ska gå att se och de har Gizmodo även skrivit att dom sett efter att den dött, så varför inte ge oss en bild på detta?

Dom bryter även mot lagen när dom "dissekerar" den, de är ju för fan en topphemlig prototyp. Apple kan stämma skiten ur Gizmodo för spionage, stöld, osv..

Du får tro på de, men jag tycker bara att de skriker bullshit om de hela då deras bevis inte är starka nog. Dom skriver hur ett samtal med Apple gick, fel att inte spela in samtalet? Dom visar inga bilder på när displayen är igång, trots att dom sagt att dom själva sätt Connect to iTunes efter att den "dött". Dom sa även att på insidan så fanns de komponenter märkta Apple. Jag kallar inte detta för direkt starka bevis

Vem som helst kan skriva dit Apple, eller använda sig av delar från 3GS

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Sorry om detta redan tagits upp men hur kommer det sig att rubriken "Apples nya Iphone på bild" är betydligt större än alla andra rubriker på förstasidan??

Det kan inte bero på antalet kommentarer i denna tråd eftersom andra nyheter har ännu fler utan att ha större rubrik...

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Vem som helst kan skriva dit Apple, eller använda sig av delar från 3GS

MobileMe spårningen är om den är igång och dessutom är delarna inte från 3GS. Dom är märkta och det är klart att Apple testar sina mobiler in the wild.

Dessutom är firmware för OS 4 specifikt för olika enheter, 3G, 3GS och iPod Touch 2-3. Apple kommer definitivt inte ladda upp firmware för en osläppt enhet så att folk kan ladda ner.

Vill du se dom kolla närmare på mobilen så kan du kolla här:
http://gizmodo.com/5520876/the-next-iphone-dissected

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Snygg design! Äntligen har de släppt nittiotalet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av furuliden:

Haha, skämtar du eller är du dum? Du säger att vi inte kan tänka logiskt och sedan kommer du med det dummaste teorierna jag hört någonsin på sweclockers? Roligt grabben! (skippa iphone 4G?, tror du verkligen det?)

Säg aldrig aldrig.. Tänk efter själv.. Världens mest köpa pryl... IPHONE?.. Klart som fan risken finns att dom väljer att göra om skiten..

Säger dokc inte ATT DOM GÖR DE... Men risken finns ju.

Hade någon avslöjat ett projekt av mig, så hade ja övervägt på att göra om de istället.

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Medlem

Låter som om det skulle ha varit ett PR-trick från Apple's sida. Känns som att Apple skulle ha stämt skiten ur Gizmodo om det varit en riktig prototyp och att den som tappat den skulle fått sparken.

Dock så tycker jag att den är väldigt mycket snyggare än dess föregångare. Kommer köpa nästa iPhone hursomhelst.

Visa signatur

Asus Maximus VI Extreme - i7 4790k - Corsair Dominator Platinum 32GB 1600MHz - EVGA GTX 980Ti Hybrid - Samsung 830 256GB - EVGA Supernova G2 1000W - Corsair Carbide Air 540 - EK Predator 240 - Asus Swift PG279Q - Dell U2711

Permalänk
Skrivet av Zapust:

Säg aldrig aldrig.. Tänk efter själv.. Världens mest köpa pryl... IPHONE?.. Klart som fan risken finns att dom väljer att göra om skiten..

Säger dokc inte ATT DOM GÖR DE... Men risken finns ju.

Hade någon avslöjat ett projekt av mig, så hade ja övervägt på att göra om de istället.

Jag köper det du säger, jag förstår dig.
Men jag tror att detta betyder att apple har fått massa gratisreklam. Om dom skulle ta tillbaka hela iphone 4G och flytta fram lanseringen skulle det vara en flopp.

Jag tror inte apple förlorar några pengar på att sälja iphone 4G i sommar, dom borde tjäna på det tack vare all hyper om den. Iphone 4G kan bli den största lanseringen sedan 3G(första versionen).

Permalänk
Vila i frid

ÅH vad coolt med största jävla bländaren på fullformat typ

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Viral marketing är exakt vad jag tror att det är. Börjar bli mer och mer vanligt. Tänker främst på videon Nike spelade in på Zlatan när han spelade med "nya" Nike fotbollskor. De använde sig av en vanlig filmkamera som darrade som om någon privatperson tjuvfilmat och la upp den på Youtube. Hur populära blev inte skorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesperf:

Låter som om det skulle ha varit ett PR-trick från Apple's sida. Känns som att Apple skulle ha stämt skiten ur Gizmodo om det varit en riktig prototyp och att den som tappat den skulle fått sparken.

Dock så tycker jag att den är väldigt mycket snyggare än dess föregångare. Kommer köpa nästa iPhone hursomhelst.

Oh, boy were you wrong! ;D

Nej, men det är lite kul så här i efterhand och gå in och läsa i denna tråden. ^^

Kanske man kan lita på rykten om nästa iPhone när de börjat komma på riktigt