Permalänk
Medlem

FileZilla problem

"Failed to bind the listen socket on port 21 to the following IPs: a.b.c.d"

Det här felmeddelandet har jag helt plötsligt fått i FileZilla, jag har endast startat om datorn och nu uppstår detta problem. Kör vista på den datorn som servern ligger på. Detta gäller alltså servern när den startas.

Vad är det som kan ha hänt?

Jag får inget vettigt ut av Filezillas egna FAQ och från forumet. Andra har samma problem som mig men får inga vettiga svar som löser problemet. Det är svårt att felsöka när man itne har gjort någon förändring själv. Det enda felmeddelandet som jag får är den där raden också, inget mer.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Vive la liberté!

Det verkar som att något annat program använder port 21 och hindrar din server från att använda porten. Kolla med TCPView från sysinternals vad för program det kan vara

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897437.aspx

Permalänk
Medlem

Ska kolla upp det.
tack!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Hej, jag lånar tråden lite.

Har också ett FileZilla problem. Kör FileZilla v.3.3.2.1 Mitt problem är följande, har en hemsida på freehostia.com och när jag ska överföra mina mina filer till den servern skapar det problem. Det är så att när jag överför filerna så är det bara vissa som överförs och andra inte. Man kan se att filen överförs och det står:

Status: Slår upp adressen för highlight.freehostia.com
Status: Ansluter till 66.40.52.170:21...
Status: Anslutningen etablerad, väntar på välkomstmeddelande...
Svar: 220 ProFTPD 1.2.9 Server (ProFTPD) [1.1.74]
Kommando: USER ******
Svar: 331 Password required for ******.
Kommando: PASS *********
Svar: 230 User ***** logged in.
Status: Ansluten
Status: Påbörjar sändning av C:\Documents and Settings\Mr Lars\Skrivbord\Hemsidan - update 14 januari - 2010\My Web Sites\highlight\ladda_hem\gifs\filer\18.rar
Kommando: CWD /highlight.freehostia.com/ladda_hem/gifs/filer
Svar: 250 CWD command successful.
Kommando: TYPE I
Svar: 200 Type set to I
Kommando: PASV
Svar: 227 Entering Passive Mode (66,40,52,170,229,122).
Kommando: STOR 18.rar
Svar: 150 Opening BINARY mode data connection for 18.rar
Svar: 226 Transfer complete.
Status: Filöverföringen lyckades, överförde 16190532 byte på 14 sekunder
Status: Hämtar kataloglistning...
Kommando: PASV
Svar: 227 Entering Passive Mode (66,40,52,170,167,247).
Kommando: LIST
Svar: 150 Opening ASCII mode data connection for file list
Svar: 226 Transfer complete.
Status: Kataloglistningen lyckades

När filen är överförd och klart ... då försvinner den ... varför?? Fattar noll va detta.

Har provat att ändra filnamn och använt ett annat program som CuteFTP men det är samma problem där. Det kan inte vara Freehostias server heller för jag har massa utrymme kvar där.

Pls, är det någon som har någon seriös idé vad detta kan bero på? Det vore högst välkommet.

Tack, mvh Lars

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.