Lian Li introducerar PC-Q08B minitower

Permalänk
Melding Plague

Lian Li introducerar PC-Q08B minitower

Taiwanesiska Lian Li introducerar ytterligare ett chassi på marknaden, denna gång med traditionell design.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En liten Obsidian:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Nice låda, ser ut som att en lite större kylare går in än i andra Mini-ITX lådor ev så kan man få in en Corsair H50 om 120mm inte sitter över Psuplatsen.

Permalänk

Jag skulle snarare säga att den skulle passa som NAS.

Permalänk
Medlem

Någon info om lanseringsdatum? suttit och suktat efter detta chassi ett tag nu

Permalänk

Väldigt trevligt, har letat efter en liten låda ett tag. Lite trist med ett pris runt 1k för m-itx då.

Permalänk
Medlem

Visst men den rymmer ju trots allt graffekort upp till 30 cm så man kan bygga ett monster om man vill. Själv är jag inne på en liten hemdator (stationär) och denna låda passar mig utmärkt. Dock saknar jag bra mini-itx moderkort för AMD.

Skrivet av Ljungan11:

Jag skulle snarare säga att den skulle passa som NAS.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

En liten Obsidian:P

En liten PC-B70F, om något.

Förövrigt ser jag fler lådor, varav en ur samma "serie", som markerats "new" på deras hemsida?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Det verkar som en riktigt fin låda och mycket bra att de har stöd för USB 3.0 också!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Klart småsugen på denna låda som fet LAN/HTPC maskin

Skrivet av fesen:

Nice låda, ser ut som att en lite större kylare går in än i andra Mini-ITX lådor ev så kan man få in en Corsair H50 om 120mm inte sitter över Psuplatsen.

Nja, så speciellt stor kylare får man ju inte in pga nätaggets placering.. Fast allt är ju relativt - beror ju lite på vilken ITX låda man jämför med (och om man vill jämföra med ATX eller inte)

Även jag är otroligt nyfiken på om man får plats med H50+fläkt ovanför PSU:t. Ser lite gränsfall ut (hur tjock e H50?) och det vore IMHO klart en miss om den inte går att få in utan moddande!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Ser mysig ut, skulle kunna tänka mig en sådan själv.

OT
Dags att sluta upp med "dom häftiga blå dioderna" nån gång?

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Varför skall chassin vara så dyra? 300 kr passar mig bra...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Inaktiv

Frågan är när chassit finns i butik. Prisjakt har inte indexerat den ännu och en snabbtitt hos butikerna som brukar sälja Lian Li så verkar ingen ha lagt upp produkten heller.

Intressant chassi men har som de flesta andra liknande ITX-chassin problem med höga kylare: http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=4...

Skrivet av muppens:

Varför skall chassin vara så dyra? 300 kr passar mig bra...

Du får vad du betalar för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Frågan är när chassit finns i butik. Prisjakt har inte indexerat den ännu och en snabbtitt hos butikerna som brukar sälja Lian Li så verkar ingen ha lagt upp produkten heller.

Jodå den har varit indexerad sedan åtminstone några dagar tillbaka: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=599306

Hoppas det börjar säljas under april månad eller iaf tidigt i maj.

Edit: Själv funderar jag på att använda scythe shuriken för att kyla prollen, tror inte så mycket mer får plats.

Edit2: Väntar även på gigabytes mitx-moderkort, vore trist att inte kunna utnyttja usb3 när nu chassit stödjer det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av illya_:

Jodå den har varit indexerad sedan åtminstone några dagar tillbaka: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=599306

Hoppas det börjar säljas under april månad eller iaf tidigt i maj.

Edit: Själv funderar jag på att använda scythe shuriken för att kyla prollen, tror inte så mycket mer får plats.

Edit2: Väntar även på gigabytes mitx-moderkort, vore trist att inte kunna utnyttja usb3 när nu chassit stödjer det.

Söker jag på Q08 så hittas den inte. Udda.
Tack för länken iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Visst men den rymmer ju trots allt graffekort upp till 30 cm så man kan bygga ett monster om man vill. Själv är jag inne på en liten hemdator (stationär) och denna låda passar mig utmärkt. Dock saknar jag bra mini-itx moderkort för AMD.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=577008

Jag överväger att skaffa ett sådant, dock 65w max tdp på processorn.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Klart småsugen på denna låda som fet LAN/HTPC maskin

Nja, så speciellt stor kylare får man ju inte in pga nätaggets placering.. Fast allt är ju relativt - beror ju lite på vilken ITX låda man jämför med (och om man vill jämföra med ATX eller inte)

Även jag är otroligt nyfiken på om man får plats med H50+fläkt ovanför PSU:t. Ser lite gränsfall ut (hur tjock e H50?) och det vore IMHO klart en miss om den inte går att få in utan moddande!

Annars kan du ju alltid ha radiatorn från H50 i taket och fläkten på utsidan. Blir kanske lite VÄL fult dock

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakuni:

Annars kan du ju alltid ha radiatorn från H50 i taket och fläkten på utsidan. Blir kanske lite VÄL fult dock

Hehe, jo det klarar nog inte estetikern i mig av Plus att ljudnivån kanske blir lite högre också...

...

Verkar som lådan får ett rätt rimligt pris iallafall Armind! (fint hittat)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Hehe, jo det klarar nog inte estetikern i mig av Plus att ljudnivån kanske blir lite högre också...

...

Verkar som lådan får ett rätt rimligt pris iallafall Armind! (fint hittat)

Instämmer, priset Inet listar känns bra, även datumet för när de får in dessa.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på bra kylare förutom H50 till denna låda?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Scythe Big Shuriken låter som ett tänkbart alternativ:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=451433
(så länge den funkar med ditt valda moderkort utan att slå i något)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det är nästan så jag får lust att skicka vattenbygget och börja om med denna låda istället Riktigt fin. Ta bara det men fronten till DVD-spelaren. Hur snyggt är inte det på en skala mellan 1-10. Typ 12

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Undra om det finns någon plåt som man kan täcka för nätdelshålet. Skulle nog hellre köra med en pic-PSU eller motsvarande så den blir extra strömsnål och tyst. Eller så får man väl ta nått man har hemma och sätta dit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, skulle ju säkert kunna få plats med en kraftig speldator i denna?
Ett 5870 med en vettig processor skulle väl kunna kylas och få plats?

Edit: En vettig kylare också? Står bredd 22 cm, en kylare på åtmindstonde 15 cm bör väl få plats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviro:

Edit: En vettig kylare också? Står bredd 22 cm, en kylare på åtmindstonde 15 cm bör väl få plats?

Nej, eftersom nätagget sitter ovanför moderkortet. Minns inte om jag sett nån maxhöjd för kylaren, men det kan inte vara mycket mer än säg 7-8 cm. Nån som vet?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Denna ser ju riktigt bra ut! Dock aldrig tillräckligt med 3.5" platser..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviro:

Ser riktigt bra ut, skulle ju säkert kunna få plats med en kraftig speldator i denna?
Ett 5870 med en vettig processor skulle väl kunna kylas och få plats?

Edit: En vettig kylare också? Står bredd 22 cm, en kylare på åtmindstonde 15 cm bör väl få plats?

Jag skulle nog satsa på ATX i spelburk...men som sagt tidigare i tråden, H50 borde väl få plats, i alla fall med lite moddning.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wer:

Denna ser ju riktigt bra ut! Dock aldrig tillräckligt med 3.5" platser..

Jag vill snarare påstå att det allt för ofta trycks i för många 3.5''platser, men det beror väl på om man ser det som ett mobilt chassi för lan eller en mediacenterdator.

Skrivet av hakuni:

Jag skulle nog satsa på ATX i spelburk...men som sagt tidigare i tråden, H50 borde väl få plats, i alla fall med lite moddning.

Typ scythe shuriken samt dess big-version borde gå in höjdmäsigt men man får kontrollera sitt moderkort så att kylaren inte slår i något (tex grafikkorttet). Kan tipsa om denna tråd för mer tankar och info kring detta:

http://www.sweclockers.com/forum/86-koeprad/923978-lian-li-pc...

mvh illya_

Edit: jag citerade visst fel person, ber om ursäkt hakuni