CSS från g2play.net!?

Permalänk
Medlem

CSS från g2play.net!?

Godafton damer och herrar!
Köpte mig nyss en nyckel till CSS från g2play.net.
Försöker ivrigt aktivera spelet. MEN, spelet visar sig kräva skiva. Vilket är ganska lätt att förstå när man tänker efter lite.
Men det är lite fel att lägga ut en nyckel och inte ge någon som helst information om att skiva behövs vid aktivering! Eller vad säger ni?
Notera att jag köpt rätt många spel från dem och alla har fungerat bra fram till nu :/
Någon som vet om det alls fungerar att få igång CSS + Day Of Defeat source om man inte har skiva?
Om inte annat så är det ingen ide att jag har kvar nyckeln, så skicka ett PM till mig om någon är intresserad =).
Men vill som helst få igång det på något sätt men kommer inte alls på vad :/.

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Aktivera spel via steam kräver ju aldrig skiva O.o hur köper man annars från deras online shop? Det är väl nedladdning, verkar som om du fått en felaktig nyckel imo

Permalänk
Medlem

Kan det vara det?
Minns iaf att det var samma sak när jag köpte hl2 från webhallen när det precis kom ut. Då fick man ju med CSS och då var man tvungen att sätta i skivan.
Och det är jag 110% säker på =P

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Aktivera nyckeln till ditt steamkonto, sen ska du ju kunna tanka spelet via steam.

Permalänk
Medlem

Jo logiskt sett är det ju så det fungerar. Men det verkar vara något skumt med just CSS. Kanske bara jag som fått det här men jag har svårt att se det som "fel nyckel" eftersom steam säger att jag ska sätta in skivan.
Det verkar vara ngt aa jag vet inte :P. Men fel nyckel har jag mycket svårt att tro.
Har skickat ett mail till g2play med bild. Få se vad dem säger. Fungerar inte det då ger jag upp och ger jag nyckeln till ngn annan som vill gräva lite mer så att säga xP hehe

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Det löste sig :). Tråden kan låsas!

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Det är kutym att skriva ned sin lösning i tråden, och trådar låses inte i onödan.